Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1245 ggr
Svali2011
8/14/13, 9:44 PM

Djurplågeri!

Annons:
Svali2011
8/14/13, 9:50 PM
#1

Jag ska tillägga att jag har anmält honom till polisen. Hoppas att flera gör det!

mallabralla
8/14/13, 9:52 PM
#2

hm….kan då inte se konsten med det hela. Är väl annars sånt här som "icke konstnärer" brukar få djurförbud för då det klassas som djurplågeri. men lagen kanske inte gäller om man säger att det är ett konstverk. Undrar om jag skulle ta och sätta eld på grannen och säga att det är ett konstverk och tillhör yttrandefriheten, kanske jag skulle slippa undan åtal för mordförsök?

Sajtvärd på Perser iFokus

Selma99
8/14/13, 10:42 PM
#3

Man tror knappt att det är sant 😮Det är inte ofta jag vill använda hårda ord mot människor men vilken jävla idiot på ren svenska. Om detta är sant - det är så galet att man knappt kan tro det så hoppas jag att MÅNGA anmäler honom - jag gör det själv mer än gärna.

Lena
8/14/13, 10:51 PM
#4

Konstnären måste väl ha "gått i barndom" eller något sådant. Vad har djurplågeri med yttrandefrihet att göra? Det var det dummaste jag hört. En anmälan är verkligen på sin plats.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Selma99
8/14/13, 10:51 PM
#5

Såg nu att det är en artikel från 2010.

Mitchika
8/14/13, 10:52 PM
#6

Kolla på hemsidans namn samt andra artiklar på den så kallade "nyhetssidan". 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Lena
8/14/13, 11:02 PM
#7

#6 Okey det är ett skämt helt sonika. Det borde man ju begripit. Vi är nog lite skadade på den här sajten efter allt hemskt vi får vara med om vad gäller katter. ☺️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tarotstollan
8/14/13, 11:16 PM
#8

Skönt att det finns folk som reagerar oavsett om det skall vara ett skämt eller inte!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mitchika
8/14/13, 11:47 PM
#9

#7 Jag har hamnat på den hemsidan många gånger och jag kan lova att min haka ramlat i golvet ett antal gånger innan jag lärde mig att titta på adressen och sidans namn. Dagens Svenskbladet kan bjuda på lite smårolig underhållning ibland på långtråkiga vardagskvällar. 😃

Det mest tragiska i det hela är att världen är så pass grym och hemsk att en sån artikel som nämns i #0 skulle kunna vara riktig… 😕

#8 Det är alltid bra att folk reagerar på att djur far illa! 🙂

Men det är mindre bra att en oskyldig person blir anmäld för djurplågeri som han inte begått. 😕

Internet behöver man ta med en stor nypa salt, speciellt innan man börjar anmäla riktiga personer som nämns i tre år gamla artiklar. Om det var på riktig så hade något förhoppningsvis redan gjorts vid det här laget. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Svali2011
8/14/13, 11:51 PM
#10

#6 Oj, tack.. det var tydligen ett skämt, hela tidningen verkar vara det. Det missade jag. Men ändå.. Att skämta på det sättet är inte roligt.

Svali2011
8/15/13, 12:05 AM
#11

#9 Det har du rätt i, det var klokt sagt. Polisen kommer nog att se att det är ett skämt och det blir ingenting av det hela. Men jag ska ta tillbaka anmälan, rätt ska vara rätt. Man slutar aldrig lära sig.

Sidentass
8/15/13, 8:44 AM
#12

Skönt att det inte stämmer med verkligheten, sen går det över mitt förstånd hur man kan skämta åt sådana saker och tycka att det skulle vara "roligt", själv orkade jag inte ens läsa färdigt om eländet..

Josefa
8/15/13, 8:45 AM
#13

Anmäl tidningen istället! Sånt här kan sätta griller i huvudet på mindre intelligent folk.

Annons:
lillmymlan
8/15/13, 9:48 AM
#14

Spelar ingen roll om det är ett skämt…. jag tycker INTE att det är ok, jävla idioter! 😡

Som Josefa skriver… det kan sätta griller i "vanliga" folks skalle 💔

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Jonnasofie
8/15/13, 5:06 PM
#15

Var det någon som skrattade? 

Inte jag ialla fall, fyfan. Det är så mycket skit som händer katter och dom skojade om det. idoter.. 

                                                                             😡

Maria P.
8/15/13, 7:43 PM
#16

Ser inte det roliga i att skämta om djurplågeri. 
Säger som #13: anmäl tidningen! 

Vad är det för slags "hjärnor" som hittar på sådant?

mallabralla
8/15/13, 8:09 PM
#17

Även om det är ett skämt så ser det ju onekligen ut som dem tejpat katten för att ta bilden. är ju inte heller ok

Sajtvärd på Perser iFokus

[Lilyz]
8/16/13, 8:28 AM
#18

#17 Den tanken slog mig också, bilden måste ju vara äkta? Men förhoppningsvis, eller vad man ska säga, så är den inte tejpad för att bli fotad utan kanske att den hittats så och någon fotat den som dokumentation… Vilket fall är det hemskt att göra så mot en katt 😭

Upp till toppen
Annons: