Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2538 ggr
seve_ina
7/19/13, 9:26 PM

Två kattungar söker hem, Stockholms Län.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Miss E och Musse är två utefödda kattungar efter en hemlös hona. 
Ungarna är nu i juli ca 11-12 veckor gamla.
Jag har chipmärkt dem och vaccinerat dem.
När de blivit 4 månader gamla kommer jag låta utföra tidig kastration på dem.
De kommer vara färdiga för adoption tidigast i augusti.
De är då ca 17 veckor gamla.

De bor sedan en tid tillbaka i ett jourhem.
Jag vill gärna att adoptionshemmet antingen redan ska ha en katt i lämplig ålder, så att kattungen ska kunna ha ett fint utbyte av en kattkompis, de ska kunna busa ihop. Eller att adoptionshemmet adopterar båda syskonen.

Miss E är en spräcklig padda, hona.
Musse är en långhårig mörkbrun katthane.
Jag tar gärna emot en adoptionsgåva som motsvarar veterinärskostnaderna + registrering hos SKK för katterna. Det för att kunna hjälpa flera hemlösa katter. Adoptionspengen går oavkortat till nästa hemlösa katt på tur för att få vård, bli kastrerad m.m.
Miss E kommer kosta 1630 kr (kastration 850 kr, 2 vaccin 400 kr, chip 250 kr, registrering hos SKK 130 kr).
Musse kommer kosta 1230 kr (kastration 450 kr, 2 vaccin 400 kr, chip 250 kr, registrering hos SKK 130 kr).

Om intresse finns maila till mig på info@luffarkatten.se
Facebook: Luffarkatten
Hemsida: www.luffarkatten.se

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Lena
7/20/13, 4:50 PM
#2

Fina kissar båda två! Hoppas de får riktigt goda hem snart!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

seve_ina
8/6/13, 9:05 AM
#3

Busungarna Miss E och Musse söker fortfarande efter sitt eget kärleksfulla hem.

Mvh Ina.

seve_ina
8/14/13, 9:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Musse o Miss E söker efter ett kärleksfullt adoptionshem.
Kan du tänka dig öppna din dörr för två kattungar?
Maila mig på info@luffarkatten.se

Lena
8/14/13, 7:06 PM
#5

Hoppas det löser sig på bästa sätt för dessa fina små kissar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
8/15/13, 8:46 AM
#6

Puttar för dom små dunbollarna:-O)

Annons:
seve_ina
9/3/13, 4:48 PM
#7

Dessa två små raringar söker fortfarande efter sina nya familjer!
Nu är de 16 veckor gamla.
Finns det inte någon alls som kan tänka sig adoptera dem?

Det slår mig att saker är märkliga vad gäller djurannonser.
Jag ser på blocket personer (många kända 'avlare' som 'avlar katter' för att tjäna pengar) som säljer kattungar, vanliga huskatter,  som bara är avmaskade för mellan 500 kr och upp till 2000 kr (!?). Inget är inkluderat förutom avmaskningen. Annonserna försvinner inom några få dagar från blocket. Antar att katterna då är bokade.
Dessa två är liksom de andra kattungarna på blocket två helt vanliga kattungar, förvisso födda ute, men räddade och fina trygga, gillar att bli klappade, de busar och leker med full energi, som alla andra katter. Rena, hela och friska. Inte någon endaste intressent har hört av sig. Då har de fått två vaccineringar, de är chipmärkta, kastrerade och SKK registreringen är gjord och ingår i adoptionspriset. Dvs adoptionspriset är ett rent kostnadsbidrag för omkostnaderna i samband med veterinärsbesöken och registreringen hos SKK. Allt jobbigt redan klart, nya ägarna behöver inte gå till veterinären alls förrän om ett år då de ska vaccineras igen mot kattsnuva och kattpest. Hur fungerar denna värld egentligen?
Rent krasst ser världen ut som jag bara skulle ha maskat av dem, och tagit 1500 kronor betalt för avmaskningen och struntat i om familjen som adopterar dem är seriös eller inte.

Lena
9/3/13, 7:42 PM
#8

Problemet här på Hittekatter är att de flesta av oss redan har hemmet fullt med kissar. Det gör att det kan vara svårt att hitta någon just hos oss. Håller med om att det är trisst med alla dessa som avlar fram katter för att likna raskatter och som sedan säljs utan att något särskilt är vidgjort. Svårt att begripa att det finns marknad för sådant…

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

seve_ina
9/5/13, 12:10 PM
#9

Jag har försökt annonsera dem på väldigt många ställen, bla Blocket, inte bara bland hittakattsvänner eller forum som denna….
Men det verkar som blivande kattägare föredrar de kattungar som iget är gjort med, fastän prislappen i princip närstan är densamma. Det var snarare det jag tyckte var mycket underligt, fenomenet på blocket och adnra säljsiter……..inte att ingen härifrån visat intresse.

Jag har aldrig behövt annonsera ut någon av mina tidigare hittekatter, ca drygt 60 st nu. Det har fungerat ändå och jag har fått mycket fina familjer till dem alla. Det här medatt själv sälja på Blocket och andra säljsiter är helt främmande för mig. Förfäras över vissa annonsers innehåll vad gäller djur…….
Ja, jag får hoppas det löser sig för de här kattungarnas del.

monstermash
9/5/13, 2:35 PM
#10

Så söta små liv! ❤️

Lena
9/5/13, 8:58 PM
#11

#9 Blocket är trots allt en av de bättre annonsforumen när det gäller katter. De har stramat upp regelverket under årens lopp. Men visst finns det annonser som man helst inte vill se trots detta. Och det är märkligt att medveten blandrasuppfödning fått så stort genomslag. Kan inte begripa det helt enkelt. 

Dessa båda kissar är ju underbara, det borde varit köbildning till så fina katter! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

seve_ina
11/19/13, 1:35 PM
#12

Lyckligt slut för de utefödda syskonparet kattungarna Musse och Miss E

Musse var på prov i ett hem som två gånger tidigare adopterat två av mina skyddslingar. Men det fungerade inte pga hemmets ena egna äldre katthona. Inget hjälpte, inte ens lång tid och mycket tålamod. Så vi testade om unga fina kattkillen Musse kunde fungera ihop med de två äldre katterna. kattkärlek verkar ha uppstått så jag och nya husse håller tummarna att det nu fungerar den här gången och att Musse kommer kunna stanna kvar. Det ser så ut iaf.

Syrran Miss E är på väg att snart adopteras av en äldre snäll kvinna, som har mycket tid över för bus och kel. Precis det Miss E behöver mest just nu.

Jag tackar igen min lyckliga stjärna att jag hittat dessa två olika underbara hem och att det finns snälla kattälskande personer som inte är rädda för att adoptera och ta sig an en hemlös utefödda katter.
De är som vanliga katter………..

Många tror alltför ofta tyvärr att de hemlösa är sjuka, har ohyra, kissar överallt och river och förstör. Så är det absolut inte!
De är många gånger mycket friskare än 'vanliga' tamkatter har bättre motståndskraft, ohyra är inte vanligt (jag har inte haft ohyra på någon av alla de mina 70++), mamman lär dem redan när de bara är några veckor gamla att kissa i sand och täcka över det, river och förstör gör de inte heller…
Om man kan ge dem en lugn och trygg miljö, om man har ett stort hjärta, har tålamod, orkar vänta ut tills kissen har fått förtroende för dig som människa, så har du fått en kär vän för livet.

Mvh Ina
Luffarkatten
www.luffarkatten.se

Upp till toppen
Annons: