Annons:
Etikettmedia
Läst 1671 ggr
JenL
7/16/13, 12:38 PM

Finspång - Katter levde i sin avföring - avlivas

http://www.nt.se/nyheter/?articleid=8682973

Jag blir så arg när jag läser detta ! Hysteriska katter… mina katter skulle också vara hysterisk om folk som de inte känner skulle försöker fånga in de. 

Jennifer

Föreningen 9 Liv Östergötland
Email: foreningen9liv@hotmail.com
Hemsida: http://www.foreningen9liv.se

Facebook: http://www.facebook.com/foreningen9liv

Annons:
Lena
7/16/13, 5:01 PM
#1

Alltid samma gamla visa när Länsstyrelsen omhändertar katter. Avlivningen kommer som ett brev på posten. Aldrig någon annan lösning.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

pia-app
7/16/13, 7:12 PM
#2

Känn så tråkigt att Länsstyrelsen inte vill samarbeta med oss. Hade dom hört av sig kunde vi säkert ha gett katterna nya hem

Vet man inte hur katter reagerar när man ska fånga in dom i burar så blir det ju så här

Vet när polisen bad oss hjälpa till med att fånga in katter i en stuga där ägaren hade dött. Vi var i köket och fångade katter och poliserna stod utanför och tittade in genom fönstret . Det blir ju lite kalabalik när dom far omkring men efter ett tag lugnar det sig ju. Polisen sa sen att det där hade vi aldrig klarat av. Varför då inte samarbeta med oss.

De katterna vi fångade in ville veterinären avliva men vi tjatade och tog över dom och de har nu egna hem allihop

kattassen
7/16/13, 10:36 PM
#3

#2 Fantastiskt att ni lyckades övertala veterinären om att få ta hand om katterna. Det är minsann inte vanligt här i VG. Här håller Lst och deras vapendragare till veterinärer ett fast grepp om ärendena och vad som skall hända med katterna. Det går inte att göra några "interna uppgörelser" här inte. Allt är under pappersbeslut och länsveterinärernas ord är lag.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

pia-app
7/17/13, 10:21 AM
#4

Vi ringer Länsstyrelsen i dag för att höra oss för lite mer om fallet och om katterna är avlivade än eller om det finns en möjlighet för oss att få hjälpa till.

Choklad
7/17/13, 11:11 AM
#5

# 3

Ja det skulle ju vara hemskt om veterinären förlorade pengar. 😉

Jag har inget alls emot veterinärer, men nu tycker jag att det börjar bli aningen girighet ibland dem, eftersom de alltid, i alla lägen, ska ha djuren till veterinären. Känns som att det bara handlar om hur mycket pengar de kan tjäna in 🤔

Självklart ska man kolla upp sitt djur då det mår dåligt, men ibland tycker jag att saker och ting går till överdrift.

Å andra sidan har träffat många bra och medkännande veterinärer som verkligen vill djurets bästa.

Och det är väl inte ok att en veterinär säger att de vill avliva ett djur, de borde väl göra sitt bästa för att det ska få leva?

Tänk om en doktor skulle säga så till en patient 😮

# 4

Håller tummarna för att katterna lever och ni får ta hand om dem 🙂

U R us

pia-app
7/17/13, 6:36 PM
#6

Nu har vi pratat med länsstyrelsen och polisen. Det var tydligen betydligt fler katter än vad som stod i tidningen och sorgligt nog så var dom redan avlivade.

Vi har nu ett liknande fall där vi kommer att försöka diskutera med Länsstyrelsen om ett samarbete som börjar planeras i tid. Kommer att ta kontakt med dom om det ärendet i nästa vecka.

Pia  9Liv

Annons:
Lena
7/17/13, 6:41 PM
#7

#6 Så synd att katterna redan avlivats. Bra att ni gjorde ett försök att rädda dem i alla fall! Vi får hoppas det går att utveckla ett bättre samarbete i nästa fall.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
7/19/13, 8:21 AM
#8

stackars katter.. så synd att de inte får en chans…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: