Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1407 ggr
george.heat
2013-07-15 10:21

*LÅST* Ny ägare sökes i Sundsvall med omnejd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag har en ettårig katt som jag tagit över men kan inte ge den ett tillräckligt bra hem då jag inte är hemma så mycket samt att katten har begränsade möjligheter att vara ute. Han heter Bullen och är en katt med fart och mycket gos i sig. Nås på jorgen.warme@gmail.com

Annons:
Jourhemmet
2013-07-15 10:43
#1

Här gäller hemlösa katter.

Annonsera på Blocket tex.

[Mustangcab]
2013-07-15 16:14
#2

Eller på djurannonser i fokus

Lena
2013-07-15 17:22
#3

Det stämmer som #1 & #3 skriver. Låser därför denna tråd. 

Nedan får du tips runt det här med omplacering, vad du bör tänka på och var du kan annonsera. 

Läst gärna den här artikeln som behandlar ansvarsfrågan vid omplaceringar.

Vill samtidigt tala om att vi på Hittekatter iFokus inte tillåter avlivningshot från kattägare som vill ha hjälp att omplacera sin katt. Hittekatter iFokus är ingen omplaceringsajt för katter med ägare, vi arbetar med hemlösa katter. Däremot ger vi gärna goda råd.

Om du behöver omplacera din kisse tänk då på följande:

  • Ha inte med avlivningshot i annonsen, det ger att oseriöst intryck av dig som kattägare.
  • Ta bra betalt för katten, att skänka bort sin katt ökar risken för att den kommer till fel hem.
  • Kastrera & ID-märk katten om den inte redan är det. (Gör det lättare att hitta ett bra hem).
  • Kattungar ska vara minst 12 veckor innan de lämnar mamman.
  • Var noga när du väljer hem. Träffa gärna de nya ägarna vid ett par tillfällen. Tänk på att det alltid finns ett hem till alla katter men att det kan ta lite tid innan det dyker upp.
  • Ha aldrig för bråttom. Tidsbrist är inte någon bra utgångsläge när det handlar om omplacering.

Annonsforum dit du kan vända sig vid behov av omplacering:

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: