Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 982 ggr
Isatis
2013-07-13 11:38

Liten inflyttare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här lilla knatten föddes i ett gammalt degtråg som förvarades i ett av våra uthus. Vet inte om det är en gosse eller tös men det är väl bara att tacka och ta emot. Honan hoppar in till ungen genom ett öppet fönster, hon verkar att sköta om den. Vi har bäddat rent åt dem och mamman får mat och dryck serverad på plats. Lille Mösse stryker omkring, han verkar nyfiken men är inte aggressiv mot mor och barn. Om jag tar en bild av ungens bak kan någon hjälpa mig med könsbestämningen?

Annons:
Isatis
2013-07-14 12:13
#1

Fick hjälp idag med könsbestämningen av kattebebben, en gosse! Igår kväll hade ögonspringorna öppnat sig närmast nosen. Han sover, äter och blir väldigt ompysslad.

[eskils]
2013-07-14 12:23
#2

Jättegullig! Sån tur att de råkade hamna hos dig Isatis! ❤️

Uppkatten
2013-07-14 12:41
#3

Jaa, den mamman visste var en liten bebis är trygg! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Isatis
2013-07-14 12:47
#4

Ja, visst är han gullig. Oroar mig ändå för hur Lille Mösse skall reagera, vill inte att han skall känna sig oälskad men jag måste ju pyssla om bebben så han vänjer sig vid mig. Är rädd att honan drar iväg och gömmer ungen om jag stör henne för mycket. Det är en svår balansgång.

Lille Mösse är ju min speciella älskling. Just nu är han klängig och pockar på uppmärksamhet hela tiden. Jag tror han känner på sig att något nytt har hänt.

Djurälskaren87
2013-07-14 12:51
#5

Grattis eller vad man skall säga:) hoppas lnte hon har fler ungar någonstans?? Tror mösse märker av en förändring men så länge han får sin kärlek så har han nog inget emot att dela dig lite ;)

Isatis
2013-07-14 13:10
#6

Har försökt att se vart honan tar vägen när hon lämnar honom ensam men det är ju hopplöst. Hon kommer och går när det passar henne. Jag har i alla fall talat med närmaste grannen (lantbrukare och jägare) så han håller ögonen öppna om någon/några ungar dyker upp. Han har lovat att säga till om så sker.

Annons:
kattassen
2013-07-14 19:06
#7

Men vad fint du ordnat för den lille! Tur att mamsen kom till dig och placerade sin lille bebis. Hon kände nog att där var de trygga.

Hoppas det går bra och att vi får uppdateringar om bebis och mamsen❤️

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
2013-07-14 19:49
#8

Som andra skriver visste den mamman allt vart hon skulle föda sin unge. De är bra vissa katter på att känna på sig sådana saker. 

Ser fram emot uppdateringen och skickar en puss på lilla nosen till Mösse!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Uppkatten
2013-07-14 22:15
#9

Är detta Fru P och Unge herr P?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Isatis
2013-07-15 14:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det finns många katter i grannskapet men Herr P. kan vara den skyldige. Visst finns det en viss likhet? Skickar bild på herr P. samt den ev. sonen.
Först gossen.

Isatis
2013-07-15 14:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Och nu Herr P. Bilderna är dagens datum.

Lena
2013-07-15 17:27
#12

Det kan nog misstänkas! Fina herrar både lillen och den förmodade fadern.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Uppkatten
2013-07-15 18:00
#13

Lillen är fantastiskt söt!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Isatis
2013-07-19 17:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bebbens mamma lämnar honom allt längre stunder. Passar på att fotografera honom när han sover.

Lena
2013-07-19 18:53
#15

Hur söt för man bli!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
2013-07-27 21:30
#16

Ojoj söt-chock-varning!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Upp till toppen
Annons: