Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
22. OT Utanför ämnet

Liten inflyttare

2013-07-13 11:38 #0 av: Isatis

Den här lilla knatten föddes i ett gammalt degtråg som förvarades i ett av våra uthus. Vet inte om det är en gosse eller tös men det är väl bara att tacka och ta emot. Honan hoppar in till ungen genom ett öppet fönster, hon verkar att sköta om den. Vi har bäddat rent åt dem och mamman får mat och dryck serverad på plats. Lille Mösse stryker omkring, han verkar nyfiken men är inte aggressiv mot mor och barn. Om jag tar en bild av ungens bak kan någon hjälpa mig med könsbestämningen?

Anmäl
2013-07-14 12:13 #1 av: Isatis

Fick hjälp idag med könsbestämningen av kattebebben, en gosse! Igår kväll hade ögonspringorna öppnat sig närmast nosen. Han sover, äter och blir väldigt ompysslad.

Anmäl
2013-07-14 12:23 #2 av: [eskils]

Jättegullig! Sån tur att de råkade hamna hos dig Isatis! Hjärta

Anmäl
2013-07-14 12:41 #3 av: Uppkatten

Jaa, den mamman visste var en liten bebis är trygg! Hjärta

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anmäl
2013-07-14 12:47 #4 av: Isatis

Ja, visst är han gullig. Oroar mig ändå för hur Lille Mösse skall reagera, vill inte att han skall känna sig oälskad men jag måste ju pyssla om bebben så han vänjer sig vid mig. Är rädd att honan drar iväg och gömmer ungen om jag stör henne för mycket. Det är en svår balansgång.

Lille Mösse är ju min speciella älskling. Just nu är han klängig och pockar på uppmärksamhet hela tiden. Jag tror han känner på sig att något nytt har hänt.

Anmäl
2013-07-14 12:51 #5 av: Djurälskaren87

Grattis eller vad man skall säga:) hoppas lnte hon har fler ungar någonstans?? Tror mösse märker av en förändring men så länge han får sin kärlek så har han nog inget emot att dela dig lite ;)

Anmäl
2013-07-14 13:10 #6 av: Isatis

Har försökt att se vart honan tar vägen när hon lämnar honom ensam men det är ju hopplöst. Hon kommer och går när det passar henne. Jag har i alla fall talat med närmaste grannen (lantbrukare och jägare) så han håller ögonen öppna om någon/några ungar dyker upp. Han har lovat att säga till om så sker.

Anmäl
2013-07-14 19:06 #7 av: kattassen

Men vad fint du ordnat för den lille! Tur att mamsen kom till dig och placerade sin lille bebis. Hon kände nog att där var de trygga.

Hoppas det går bra och att vi får uppdateringar om bebis och mamsenHjärta

Anmäl
2013-07-14 19:49 #8 av: Lena

Som andra skriver visste den mamman allt vart hon skulle föda sin unge. De är bra vissa katter på att känna på sig sådana saker. 

Ser fram emot uppdateringen och skickar en puss på lilla nosen till Mösse!

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2013-07-14 22:15 #9 av: Uppkatten

Är detta Fru P och Unge herr P?

Anmäl
2013-07-15 14:37 #10 av: Isatis

Det finns många katter i grannskapet men Herr P. kan vara den skyldige. Visst finns det en viss likhet? Skickar bild på herr P. samt den ev. sonen.
Först gossen.

Anmäl
2013-07-15 14:38 #11 av: Isatis

Och nu Herr P. Bilderna är dagens datum.

Anmäl
2013-07-15 17:27 #12 av: Lena

Det kan nog misstänkas! Fina herrar både lillen och den förmodade fadern. 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2013-07-15 18:00 #13 av: Uppkatten

Lillen är fantastiskt söt!

Anmäl
2013-07-19 17:53 #14 av: Isatis

Bebbens mamma lämnar honom allt längre stunder. Passar på att fotografera honom när han sover.

Anmäl
2013-07-19 18:53 #15 av: Lena

Hur söt för man bli!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.