Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1400 ggr
Swenglunds
2013-07-07 15:42

*LÖST* Zixten är försvunnen sedan 21.00 5/7- 13

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en kastrerad liten hankatt som är en liten fegis och har sedan han började släppas ut hållts sig i närheten och alltid dessa 4-5 veckor varit i närheten.  Han brukar komma och gå hela dagarna eller ligger på våran altanmöbel på dagarna.  Vi brukar locka honom med att slå små plåtskålar ihop för att locka han och den äldre katten in.
Han tittade in runt 21 fredagkväll, vi satt inne med altandörren öppen och då gick han ut igen och timmen senare skulle vi locka på honom för att komma in för natten, han har sedan vi fick honom sovit inne hos oss i sängen varje natt.
**Han följer oss ofta som en hund. 
Vart har vår lilla bebis tagit vägen ?
Vi har satt upp lappar och sökt efter honom via fb. 
Men ingen som sett honom än…..
**Vi bor i Torsby/Värmland och  han sågs i bostadsområdet Kilåsen sista gången.

Carpe Diem

Annons:
Lena
2013-07-07 16:16
#1

Vad jobbigt att eran kisse har sprungit bort! Nedan har du en länk som går till ett par olika artiklar med tips och råd över vad man bör göra när sådana här saker händer? 

Är Zixten ID-Märkt? Är han kastrerad? 

Det första ni bör göra är att ringa Polisen och anmäla att han försvunnit. Sätt även upp lappar i närområdet.

Det är vanligare än man kan tro att katter blir inlåsta av misstag i bodar, garage, uthus och liknande. Därför bra att gå igenom omgivningarna och se vad som finns i den vägen och kolla lite extra där (eller be fastighetsägaren att göra det). 

Länk: Att göra när ens katt springer bort!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Swenglunds
2013-07-07 16:20
#2

Tack snälla !

Vi har delat ut /satt upp lappar i 2-3 kvarter bort från oss
Vi har även polisanmält och mejlat lite katthem.
Och annonserat på fb och lokala torg på nätet. 

Vi har gått runt och ropat varje dag/kväll sedan i fredags.

Nu söker min man i skogen där han kan försvunnit. 

Mvh Åsa

Carpe Diem

Lena
2013-07-07 18:12
#3

#2 Vad bra då har ni gjort en hel del redan! Glöm inte det där med att kolla bodar, garage och liknade utrymmen! När en katt som inte brukar vara borta så länga helt plötsligt försvinner kan anledningen vara att den blivit instängd av misstag.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Swenglunds
2013-07-07 18:14
#4

Tack, ja vi har kollar runt lite och även försökt tittat in i lgh som står tomma. Gör en runda till ikväll igen då det känns som det är lättare att ropa.

Carpe Diem

Lena
2013-07-07 18:37
#5

Håller tummarna att ni hittar honom snart!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
2013-07-07 18:52
#6

Håller också tummarna att Zixten hittas snart välbehållen.❤️

Annons:
Swenglunds
2013-07-07 19:37
#7

#5

#6 

Tack snälla ni ❤️

Carpe Diem

Swenglunds
2013-07-08 06:15
#8

Tack alla för tips !

❤️

Carpe Diem

Svali2011
2013-07-08 08:09
#9

Vad fin han är! Så fruktansvärt jobbigt det är när katten inte kommer tillbaka, så orolig man blir! När min försvann i Sunne/Värmland för 4 år sedan, fick jag ett tips om att annonsera i en lokaltidning som delades ut till alla hushåll varje onsdag. Jag minns inte vad tidningen hette, men ni kanske har någon liknande i Torsby. Min katt kom tillbaka samma kväll den där onsdagen. Han hade blivit instängd någonstans. Lycka till och jag håller tummarna för att katten kommer tillbaka.

annebeate
2013-07-08 10:41
#10

Zixten är hemma enligt ägaren, se Kattpolisen iFokus.

Swenglunds
2013-07-08 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#9 Tack, jo vi har Torsbybladet ! Men som du såg behövde vi inte annonsera då han kom hem tidigt imorse. Så glada vi blev, en otrolig lättnad ! Han var inne på 3:e dygnet borta, det var hemska timmar. Men nu har han ätit sig mätt flera gånger under dagen och ligger hos mig och sover :)

Carpe Diem

annebeate
2013-07-09 11:17
#12

Han är ljuvlig.❤️ Vilken lycka att han är hemma igen.

Litenmentuff
2013-07-09 12:07
#13

❤️

Annons:
Lena
2013-07-10 14:09
#14

Men så glad jag blir att Zixten återkommit! En jättesnygg kisse dessutom! 🐱❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: