Annons:
Etikettbilder-filmklipp
Läst 3701 ggr
Imasy
2013-06-30 09:27

Hon borde väl avlivas istället

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag inser att jag håller på med kvalificerat djurplågeri.

Här är skyggisen Amanda som intagit gungstolen i vardagsrummet, det rummet i huset som har mest liv och rörelse.

Man ser ju hur hon klättrar på väggarna av stress menar jag.

Annons:
Imasy
2013-06-30 09:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här ser man hur hon känner sig trängd av att jag är nära henne. Stackars katt.

Imasy
2013-06-30 09:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här skulle man kunna tro att hon satt hunden på plats, men egentligen så är hon livrädd. Det vet ju alla att en "vildkatt" aldrig kan fungera som en "normal" katt i ett hem.

Imasy
2013-06-30 09:31
#3

Ni får för övrigt ursäkta den dåliga bildkvaliten. Barnen har visst varit och kladdat på linsen varav suddiga bilder.

martdat
2013-06-30 09:41
#4

ja stackars katt. man ser ju riktigt hur hon plågas 😂💋

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
2013-06-30 10:07
#5

Verkligen dags att avliva….;)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2013-06-30 10:27
#6

Ja det var mig en äkta vildkatt det där! 🥳

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
annebeate
2013-06-30 10:30
#7

Vilket lidande! 😃 Hur kan hon få ha det så här Imasy? 😃

Imasy
2013-06-30 13:22
#8

Ja det är bedrövligt. Vet inte riktigt hur jag tänkte här. Ska genast ta mitt ansvar och ringa kommunjägaren. Hon vill ju faktiskt inte ligga i mitt knä så då har hon väl inget värde antar jag.

Uppkatten
2013-06-30 14:01
#9

Näe, det är ju ungefär så här det brukar se ut… Hopplöst! 😃

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
2013-06-30 21:35
#10

Stackars misse. Ligga i en gungstol när hon skulle ha det så mycket bättre som död eller åtminstone ute på gatan, högdräktig på jakt efter något att äta. 😃

Medarbetare Hittekatter iFokus

Mona22
2013-07-01 09:17
#11

Du vilken djurplågare du är. Varför ger du katten ett bra liv istället för att ta bort den ;) =p

polgara
2013-07-01 21:51
#12

Va får katten bara ligga i gungstolen? stackars kisse, måste vara helt förvildad, ser ni inte skräcken i ögonen?

viktoria91
2013-07-01 22:10
#13

Min stackars skyggis sov bredvid sambon. Eller sov och sov, hon svimmade nog av skräck när hon upptäckte han under täcket.

Annons:
Eywa
2013-07-01 23:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag har samma situation här hemma. Hon lider verkligen, min skyggis. Man riktigt ser skräcken i hennes ögon där hon ligger vid mina ben på täcket med kameran i ansiktet! Stackars katt!

Hon vill ju inte bli klappad så hon skulle nog må mycket bättre om hon dog. Hon måste ju lida stackarn ;)

viktoria91
2013-07-02 08:36
#15

Vilka hemska djurplågare vi är, heja oss!🤪

Imasy
2013-07-02 10:45
#16

Ja vi kanske skulle göra en kollektiv upprensning och sluta upp med de här dumheterna.

Sådana här grymheter borde inte få fortgå. Är lite förvånad att myndigheterna inte fått upp ögonen för detta elände faktiskt.

Seglarina
2013-07-02 14:47
#17

Ja ni är verkligen elaka 😃

Sen finns det ju dem som inte låter katter ha den integritet som dom vill. Hade en gång en kollega som inte tyckte om katter för att dom ibland attakerade hans hand då han klappade katten på magen. Jag säger bara så här: Om någon främmande människa kom och kliade mig på magen så skulle jag också attakera. Sen skiter jag fullständigt i om den människan inte tycker om mig efter det, om hen dessutom väljer att inte tycka om någon människa på grund av det, så är det dennes eget val. Det är bara tråkigt att katter då stt säga inte har den friheten.

Jag minns att jag läste om en veterinär som besökte ett katthem. Kanske var det i någon tråd här eller någon annanstans. Veterinären dömde ut de flesta katterna för att dom var för rädda. Till saken hör dock att han egentligen var hästveterinär och då kan man ju tänka sig hur han behandlade katterna. Klampa ljudligt och prata högt, en regäl klapp på bakdelen så att katten skulle "vakna" och inte bli rädd när han kom in i boxen… Inte konstigt att katterna blev livrädda och inte ville befatta sig med honom. Nu kanske hen inte var så korkad, men man undrar ju.

Vinterdag
2013-07-02 14:48
#18

Du får döda din katt - du blir inte straffad

Du får kasta ut den till hemlöshet - du blir inte straffad

MEN Du får inte ta in en stackars rädd, frysen, hungrig mager, katt och ge den värme, god mat och kärlek - för då kommer lst och säger att det är DJURPLÅGERI!!!  🤔

Sidentass
2013-07-05 12:41
#19

H,ha…vad härligt du skriver!! Ibland är det sötma att vara lite smått kattironisk!!😉

carlas
2013-07-06 01:47
#20

#18 Vinterdag - så sant, så sjukt. 🤦‍♂️

Annons:
zorro2
2013-07-06 23:25
#21

kan ni inte ge ut eller skicka en sådan bild samling med kommentarer till lst eller nåt. Hmm, antar at dom inte skulle fatta nåt endå.

Jessicahagstrom94
2013-07-08 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Vi är också djurplågare för vi har en katt hemma som inte gillade när man gick mot henne, och fortfarande tycker det är obehagligt.

Gatukorsning
2013-07-09 00:36
#23

Jag måste ju vara ondskan själv som låter den gamla ärrade skygga  hittekatten sova på min säng. Att han sedan efter 1 1/2 år i min närhet nu mer än gärna lägger sig på rygg, visar magen och spinner när jag ligger på sängen bredvid honom måste ju betyda att han egentligen bara vill dö. Att han kryper sakta mot mig och buffar med nosen mot min hand betyder ju förmodligen inte alls att jag ska klia honom under hakan. Han vill nog egentligen att jag ska strypa honom så att han slipper lida så brutalt.

Jo, jag måste vara ondskan persionifierad då jag låter denna hjärtsjuka före detta apatiska katt med astma leva i mitt hem med fri tillgång till mat, värme och gos. Vem skulle vilja det liksom. Fy fy fy för sådana som mig.

Jag borde skämmas! Vilken😟 jag är!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Lena
2013-07-12 10:11
#24

Verkar som vi är en samling elaka 😈 som håller till på den här sajten! I alla fall för alla som anser att en död katt är det bästa tillståndet för en katt kan vara.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vinterdag
2013-07-12 11:35
#25

Vad många hemska kattplågare som skriver här! En 🌺 till er alla.

lillmymlan
2013-07-13 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

"Vildkatter" går inte att få tama… nu hade jag inget lodjur, men hon blev tam på sina premisser…

För alltid i mitt hjärta och minne… Mamsen ❤️

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Seglarina
2013-07-13 12:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Lite ot kanske, men så rätt, gäller väl för alla djur:

Annons:
Lena
2013-07-13 12:33
#28

#27 Fin och talande bild!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Imasy
2013-09-27 10:03
#29

Inga fler katter som skulle behöva avlivas lite grann?

Gatukorsning
2013-09-28 13:28
#30

Jorrå, det finns en hel drös med sådana på "mitt" katthem.

Ni vet, sådana som verkligen lider av att få maten serverad två gånger om dagen och som måste tvingas sova på/under/i korgar med torra filtar. 

De har dessutom haft den extrema oturen att bli vaccinerade, märkta och kastrerade. Stackar krakar….

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Lena
2013-09-28 17:27
#31

Enligt Länsstyrelsen i Västra Götaland borde de flesta katter avlivas som saknar ägare. Antingen för att de inte betéer sig likt hundar eller (om de lyckas med det konststycket) för att de inte blir omplacerade på 14 dagar av djurpensionatet som stallar dem och får bra betalt för den uppgiften. Handläggningsrutin för övergivna/förvildade katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Elsklingenelsa
2013-09-28 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Även jag har (minst) en lidande stackars skyggis - ses här plågas till sömns vid mattes fötter i soffan. Vill inte bli killad när hon se handen men medan hon blundar går det fint och är sååååå mysigt med människa - i doser! ;)

Sabbekatt
2013-09-29 11:48
#33

OK, jag erkänner: Jag är en riktigt stor kattplågare!
Jag har en katt hemma, Frankia, som jag har haft i 2½ år och som inte vill bli klappad.
Att hon förutom det lever ett bra kattliv med kattkompisar, roliga leksaker och en innätad balkong som hon älskar att sitta och titta ut på, är väl av underordnad betydelse, eller hur? 😉

Mona22
2013-09-29 12:25
#34

Fy vad hemska ni är allihopa! Klart katterna hellre vill bli avlivade än att få ett bra liv. Det vill väl alla? Jag fattar inte hur ni tänker . De kanske tycker det är kul att vara hemlösa och få massa bebisar….eller inte… Tragiskt att vissa verkligen tycker det är ok att det finns hemlösa och att man inte får hjälpa dem. Det är ju snedvridet att man är djurplågare när man hjälper ett djur så det ska må bra istället för dåligt =(. Man ska bara sitta och se på när katterna lider enligt dem eller så ska de skjutas hela bunten även fast de inte gjort något fel. Felet är vi människors men det är djuren som får lida för det. Det enda de gjort "fel" är att de är hemlösa och osäkra/rädda för människor. Ska de behöva DÖ för det?

Annons:
Imasy
2013-12-09 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Den stackars plågade katten i gungstolen önskar en god jul till alla andra plågade katter runt om i landet, kanske tomten kommer med en avlivningsspruta med lite tur :)

Debattia
2013-12-09 20:40
#36

Mycket bra trå och såååå många vilda katter ! Sicka djurplågare !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Upp till toppen
Annons: