Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 4013 ggr
Lena
6/22/13, 12:26 PM

Sköt sin katt på fyllan!

Alkohol och skjutvapen är ingen bra kombination! En 60 åring har skjutit sin katt efter att ha tagit sig för måna järn under västen. 

Polisen anser dock inte att mannen gjort sig skyldig till djurplågeri även om det var en olaglig handling att skjute i tätbebyggt område samt i onyktert tillstånd. 

Läs mera här

Ja vad ska man säga? 🤔

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
martdat
6/22/13, 12:40 PM
#1

hagel måste väll för fxxn klassas som djurplågeri!!!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[Mustangcab]
6/22/13, 12:52 PM
#2

Nejdå om han träffade så dog katten omdelbart av en  chock. Men denne man bör tas ifrån sina vapen då han är oförmögen att hantera dem säkert. De ska vara inlåsta i ett skåp och inte var laddade. Och man ska inte skjuta i tätbebyggt område.

martdat
6/22/13, 12:56 PM
#3

hagel är väll inte godtagbart att avliva katter med enligt jaktlagstiftningen? elr mins jag så fel?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[eskils]
6/22/13, 1:10 PM
#4

#3 Tyvärr är det nog tillåtet. Lst Västra Götaland informerar på sin hemsida om vilka vapen som får användas vid avlivning av (herrelösa) katter, med hänvisning till Jordbruksverkets föreskrifter:
"Det är mycket viktigt att avlivningen utförs på ett korrekt sätt."

"Katter Minst Klass 3 (kulgevär) eller hagelgevär med kaliber 20 eller grövre. Expanderande kula4, minst Klass 3, eller en hagelladdning med minst 30 g hagel, minst 2,75 mm (US 6), ej stålhagel. Längsta skjutavstånd: 30 m (kulgevär), 20 m (hagelgevär)"

http://www.lansstyrelsen.se/vastragotaland/Sv/djur-och-natur/djurskydd/vanliga-fragor-och-svar/katter/Pages/overgivna-och-forvildade-katter.aspx

Hoppas mannen fråntogs sina vapen och sin licens! 🤢

martdat
6/22/13, 1:11 PM
#5

ajfaaan

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
6/22/13, 1:16 PM
#6

Undrar om det var meningen att skjuta katten eller om det var så kallade "Rosa Elefanter" med i spelet? Vem som helst hade kanske blivit dödad som passerade förbi.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[Mustangcab]
6/22/13, 1:25 PM
#7

Hagel som träffar rätt dödar med en gång. Snabbare än hos veterinären. Det är chocken som dödar. Har man ingen erfarenhet av skjutvapen kan det låta konstigt men så är det. En kula går långsammare än hagel även om det också är väldigt snabbt dödande. Min man jagar så det är därför som jag vet detta. Men han jagar inte katter och inte i tätbebygt område.

[eskils]
6/22/13, 1:27 PM
#8

Här är en längre artikel från lokaltidningen. Han hade tydligen satt katten i en bur först! 🤢
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.6001520-skot-sin-katt-i-bostadsomrade

Lena
6/22/13, 7:27 PM
#9

#8 Varför göra detta på fyllan och i tätbebyggt område? 🤦‍♂️ Som jägare med vapenlicens måste han ju ha vetat bättre! Ta ifrån gubben licens och vapen. Hoppas han håller sig borta från katter i fortsättningen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
6/22/13, 8:26 PM
#10

Stackars lille  katt med sådan husse.😕

Alexej
6/22/13, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Inget ovanligt antar jag. Var för många år sedan på midsommarfest på landet hos bekanta till bekanta. En helt vanligt familj med 2 barn. Han berättade att han ibland tar fram hagelbössan och skjuter av några av katterna när han tyckte det blev för många. Han tyckte också det var väldigt kul att slänga ut en gammal falukorv och tittar på när katterna bråkade om maten. Alla där rund bordet skrattade och tyckte det var kul. Han visade mig sedan 2 kattmammor med ungar som låg i papplådor ute. Jag tog med den ena mamman med två ungar, tyvärr inte den andra med äldre ungar. Men bodde i en liten lägenhet då och hade inte plats, tyckte jag då. Lådan fick vi slänga på vägen för den luktade för mycket.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Mustangcab]
6/22/13, 11:14 PM
#12

# 9 Det står i artikeln att han förmodligen förlorar sin vapenlicens.

# 11 Så du menar på fullt allvar att bara för att man tycker om att jaga så tycker man om att skjuta katter?

Alexej
6/22/13, 11:57 PM
#13

#12 Du missade poängen. Det var ingen jägare, hade knappast jagdlicens utan sköt av några av sina katter i trädgården då och då på fyllan. Och det tyckte de andra var kul.

Och ja, jag tror inte att folk som dödar djur ser stora skillnader i vad de dödar. Tycker man om att skjuta tex rådjur kan det inte vara svårt att skjuta katter. Respekten för livet saknas för de som gillar att döda. För vi behöver inte dödar för att överleva. Eller vad är skillnaden mellan en katt och ett rådjur?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
[Mustangcab]
6/23/13, 12:01 AM
#14

Rådjur är ätbart det är inte katter.

Kaiia
6/23/13, 12:19 AM
#15

#14 Katter är visst ätbart, även om det inte görs i Sverige.

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Alexej
6/23/13, 1:32 AM
#16

#14 Jag lever utmärkt utan att behöva äta rädjur så det finns ingen ursäkt för att dödar djur.

#15 Precis. Det visar på dubbelmoralen när folk dödar tex rådjur men tycker synd om skjutna katter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
6/23/13, 10:27 AM
#17

Jo fast det är viss skillnad om man skjuter bara för att det är kul mot att göra det för att ha till mat.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
6/23/13, 12:23 PM
#18

#17 Nej, tycker inte jag.

Respekten för andras liv saknas för båda. Och vi behöver inte kött för att överleva så då blir avskjutning av tex rådjur också ett rent egoistisk privat nöje. Båda styrs av maktkänslor att göra som man vill och dödar andra, när man vill och hur man vill- jag förstår absolut inte vad det ger folk att sikta på ett oskyldigt djur för att döda det. Och hur skulle du då kategorisera katt-och hundslakten i Asien, nöje eller mat?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Mustangcab]
6/23/13, 8:49 PM
#19

Jo katter är ätbart om man tycker om att äta rovdjur vilket inte jag gör. Sen gör jag en viss distinktion mellan vilt och husdjur. Du kan ju försöka tala om för mina katter att de inte skulle få något mer rådjursksött som de älskar.

Sen tycker jag det är dubbelmoral och var vegan och begära att alla andra också ska vara det men hålla sig med katt. Varifrån ska du få köttet till dem har du tänkt? För  du inser väl att det är massvis med framförallt kyckling som går åt till kattmat?

Katthemsmatten
6/23/13, 9:21 PM
#20

Jag är mest förvånad över att han möjligen kommer att bli ifråntagen sin jaktlicens. Det vore väl för blanke bövelen det allra första som händer. Man är inte rätt person att ha vare sig vapen eller licens om man tar fram vapnet efter ett järn eller två. Och gör du det på fyllan har du inget som helst omdöme, vilket man väl borde kunna avkräva en jägare. Eller??

Dessutom - hur god jägare är man om man först måste sätta målet i en bur för att det inte ska kunna springa sin väg? Det här handlar inte om jakt. Det här är rent djurplågeri, sedan får Mustangcab anse vad h*n vill om att det går snabbare än hos veterinären att dö. Om du är på fyllan så har det ingenting med omsorg om djuret att göra!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
[Mustangcab]
6/23/13, 11:17 PM
#21

# 20 Att sätta djuret i en bur kan vara en säkert sätt att döda det på. En katt är inte så lätt att träffa ska du veta precis som en hare. Det är därför som man använder hagel när man jagar hare. Haren dör då av chocken.

Inte för jag tror att manne ifråga sköt katten pga av omsorg av denne.

Alexej
6/23/13, 11:19 PM
#22

#19 Det är inte jag som håller mig med katter utan det är katter som håller sig med mig. Och de är köttätare och behöver kött, det gör inte jag. Och bara för att katter behöver kött blir det inte mer legitimt att skjuta djur i onödan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Mustangcab]
6/23/13, 11:29 PM
#23

# 22 Katter håller sig inte med människor utan det är människor som håller sig med katter åtminstone i min värld. Och då är det också min f-rb--ade skydlighet att se till att de får det som de behöver. Oavsett om det är veterinärvård eller mat som de behöver.

En sån tur för dig att du kan vända på det och att alla inte är veganer  för då skulle både du och dina katter få lida.

Du är som jag försått det knuten till ett katthem. Hur skulle detta katthem klara sig utan männskors hjälp. Det vet du mycket väl som är i "hittekattsbranchen". Det finns en anledning till att det finns katthem och 100.000 hemlösa katter.

Vill du äta vegetarskt så var så god och gör det men försök inte frälsa någon annan. Låt andra äta det de vill och som är lagligt.

carlas
6/24/13, 1:15 AM
#24

#23 ?? Räcker det inte bara med detta, som du skriver i #21: "Inte för jag tror att mannen ifråga sköt katten pga av omsorg av [=om] denne."

Alexej
6/24/13, 11:40 AM
#25

Fortfarande är det katter som håller sig med mig just pga mitt arbete med hemlösa katter. Och vad har människornas (ekonomiska) hjälp till katthemmet med att döda djur/äta kött att göra?? Frälsa dig? Går knappast när du tror att du bidrar till kattfoder när det är egentligen du som vill äta kött.

Diskussionen handlar om rätten att döda/skjuta ett djur oavsett om det är en katt eller ett rådjur- antingen på fyllan eller helt nykter. Och du kan inte påstår på allvar att jag och mina djur skulle lida om all dödande skulle minska. Rådjur skjuts för människors skull, för ni vill äta lite "lyxig". Andra djur (som vi inte äter) dödas för vi människor tycker det finns för många av, de stör, de är i vägen eller bara för att det ger någon kick att döda ett djur. Så som det troligtvist var med mannen och katten här. För jag ser ingen skillnad mellan att någon skjuter sin katt eller skjuter sina grisar. Här i Sverige är det lagligt att dödar friska djur oavsett varför. Så det är inte förbjudet att skjuta sin katt bara man gör det på rätt sätt enligt lagboken. Och i en del asiatiska länder hade man dessutom ätit upp katten.

Jag för min del tycker det är hemskt att döda ett friskt djur men ser ingen skillnad mellan att döda en katt och ett rådjur eller en gris eller en varg. Allting är lagligt här och jag tror inte ens att det är förbjudet att skjuta sin katt när man har druckit så länge man skjuter på ett lagligt sätt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Mustangcab]
6/24/13, 12:29 PM
#26

# 24 Förstår inte  vad du menar? Kan du förtydliga dig?

[Mustangcab]
6/24/13, 1:03 PM
#27

# 25 Du menar att alla katter skulle kunna var förvildade och klara att skaffa mat själva förstår jag. Du kan sluta med att vara i hittekattssvängen om du vill. Det är ingen som tvingar dig. Men du talar ständigt om hur många förvildade och/eller oägda katter det finns i Sverige som om det vore ett bekymmer. Om du ni inte anser att folk ska ha katt så låt bli och placera ut dem  till folk då.

Om rådjur är lyxigt eller inte beror på personen som äter det. För mig är det inte lyxigare än oxfilé. Rådjur skjuts också för att hålla stammen nere. Det finns rätt gott om dem då de inte har några naturliga fiender i form av rovdjur. Ja jag vet att det är varg och björn och lo som kan ta dem, men det finns inte så många av dem här och de vargar som finns här river mest får. Och det beror inte på mig. Nu i vinter har rådjuren varit och ätit på min murgröna då det inte funnits mat till dem. Och jag bor  i ett tätbebygt område. I Kosta går de in på kyrkogården och äter av blomorna som står i vaser och som är planeterade. Ja jag vet, man kan låta bli att plantera något och sätta dit blommor.

Jag betvivlar starkt att någon skulle försöka äta upp den katten som dödades med två hagelskott. Eller rättare sagt det fanns nog inte så mycket att äta på den efter hagelskotten precis som innan. Katter är som regel inte särskilt stora. Och efter två hagelskott som sprider sig i kroppen får man plocka bort hagel på det som blir kvar. Du kan inte så mycket om jakt och skytte förstår jag. Dessutom så har jag sagt att jag gör skillnad mellan husjdur och vilda djur och även boskap för matproduktion.'

Själv har jag 5 katter och jag köper mat och de får också av vår mat. De är kastrerade, vaccinerade, id-märkta både i örat och med chip samt har en veternärvårdsförsäkring på 50.000. Skulle inte det räcka till så har jag egna pengar att lägga till. Dessutom så hjälper jag ett katthem ekonomiskt och talar om för alla att kater har rätt att leva de också och talar mig varm för kastreringar. Men jag ÄGER mina katter och har också ansvar för dessa.

Min fråga till dig är då hur kan du tycka att det är rätt att kastrera katter? Att id-märka dem för att det ska finnas en ägare och att ge dem veterinärvård? Du äger inga katter säger du men någon måste ha skaffat dessa? Det handlar inte om ifall vi ska skjuta eller slakta djur som vi använder för föda. Det handlar om vad du vill ge dina katter för mat. Jag anser att man kan vara vegan men ändå ha katt och ge den den mat den behöver. Det vet jag då jag känner både vegar oh vegetarianer som ahr  katt. Men man måste inte frälsa alla andra för den skull och försöka tvinga dem att inte äta animaliska produkter. Där går gränsen. Och  jag tänker inte lägga ned mer energi på att diskutera mer med dig då då uppenbarligen är nyfrälst och inte särskil lyhörd för andras åsikter.

Annons:
Alexej
6/24/13, 7:20 PM
#28

#27

Gillar inte att ha ensamdiskussion här med dig men sorry, dina argument är korkade.

Bara för att jag inte äter kött ska jag inte jobba med hemlösa katter eller vara emot att förmedlar katter, vara emot ägda katter? Rådjur finns många av för ni gillar att skjuta av deras naturliga fiender som vargar och lo. Och sedan klagar att det finns för många rådjur. Vad finns det mer för mycket av? Ni ingriper i näringskedjan och blir förvånade när det blir för mycket av vissa arter. Det är ok att skjuta rådjur men inte katter för katter är sällskapsdjur? Finns folk som har grisar som sällskapsdjur.

Och vad vill du egentligen med dina inlägg? Att man måste gilla kött oxfilé och rädjur för att få jobba med hemlösa katter? Att man ska tycka det är fel att skjuta av en katt men rätt när det gäller andra djur?  Hänger inte riktigt med i dina utsvängningar hit och dit…Var det fel att skjuta katten för att han använde hagel, eller för han hade druckit eller för att det var i tätbebyggd område? Eller är det bara fel att jag inte gillar djurdödandet öht? 

Här finns en diskussion av några som skryter med hur de bäst kunde skjuta av några katter: http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=22&t=67177&sid=4dcda213c8b92a6c13e2f31daf3356c0

"Jag har skjutit en massa katt, och kattunge, med hagel. Om man har djuret precis framför pipan så blir det inte mycket kvar. Men har man det en bit bort så blir det inte alls bara slamsor kvar, utan djuret är ganska helt."

"Jag har väl skjutit ett 20 tal katter.. Har prövat 22LR, hagel och det bästa alternativet 22 Winchester Magnum. Att katter har 9 liv märker man när man skjutit dom.. dödsryckningar eller inte, men jag tycker inte en katt ska fräsa åt en när man skjutit 3 skott i huvudet med hålspetskula. Vill man ha en katt som ligger still efter ett skott.. Pröva 22 Winchester Magnum.. du kommer inte bli besviken !"

"Har skjutit några, alla med hagel. Har använt väldigt fina hagel 7:or eller 9:or, jag känner inte alls igen det här med dödsryckningar som flera har nämnt. En annan fördel är att katten ser oskadd ut, lite tufsig i pälsen bara. Kan vara bra om djurägaren vill ha tillbaka katten för "begravning", vilket jag har varit med om ett par gånger."

"Har skjutit en mindre katt på någon meter med .22LR hagel. Den dog direkt. En stor vild hankatt fick sig en omgång med en .357 Magnum med hålspets. Det blev bara skinnet kvar."

"Att ställa ut lite mat och sedan ta dem som har skabb med hagelgeväret är både effektivt och så slipper man vara allt för nära, det är ingen dum ide, klass 1/2 är tveksamt, rekyl, korta håll svårt att träffa rätt, rent av motbjudande resultat vid träff, vem skall städa?"

"lägg katten i en kartong som man sedan tejpar igen och ställ dig på lämpligt hagelavstånd……så gör vi hemma iallafall"

"Jag har vid dags dato skjutit ett hundratal katter, de flesta med 22:a. En hålspetskula är att föredra. De senaste tre sköt jag dock med RWS High Velocity kopparspets utan hålspets, fungerade klockrent. Skottplaceringen var rakt i pannan på 7-8 meter. Katterna kreperade utan prut och lidande."

Enligt jordbruksverket:

Distansavlivning:

Minst Klass 3 (kulgevär) eller hagelgevär med kaliber 20 eller grövre.

Expanderande kula4, minst Klass 3, eller en hagelladdning med minst 30 g hagel, minst 2,75 mm (US 6), ej stålhagel.

Längsta skjutavstånd: 30 m (kulgevär) eller 20 m (hagel-gevär) i bröstet.

Huvudskott:

Mot djurets huvud.

Kulvapen: Minst kaliber .22 Short (5,6 x 11 R), expanderande kula, anslagsenergi minst 70 J (E0). Avstånd: Högst 2 meter, vid användning av enhandsvapen dock 5-25 cm.

Hagelgevär: Kaliber 36 (.410) eller grövre, patron innehållande minst 12,5 g av minst 2,5 mm hagel (US 7), ej stålhagel.

Avstånd: Högst 2 meter.

https://www.jordbruksverket.se/download/18.26424bf71212ecc74b080001087/1242046894302/2008-069.pdf

Angående inom tätbebyggd område står det i djurskyddslagen: Inom tätbebyggt område krävs tillstånd från polismyndigheten för att få avliva en övergiven eller förvildad katt.

Som villaägare har du jakträtten på din egen tomt, men man får inte skjuta själv. Det måste en jägare med tillstånd göra.

Det finns ingen promillegräns för jägare men vid olämpligt uppträdande kan vapenlicensen tas ändå.

Så mannen sköt sin egen katt och hade vapenlicens. Tror inte att det kommer att hända mycket för honom.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Mustangcab]
6/24/13, 8:42 PM
#29

# 28 Du läser dåligt ser jag. För det första skriver jag att det saknas rovdjur och det är inte mitt fel. För mig får det gärna finnas fler.

För det andra skriver du ni när det gäller jakt. Jag är inte jägare det är min man som är det. Men jag äter gärna det ha skjuter. Vilket mestadels är just rådjur och vildsvin. på sin höjs ett av varje under ett år.

För det tredje så är jag inte ett skit intressead av höra dina historier om vad "jägare" gör. Det intresserar mig inte då jag inte umgås med den sortens folk.

För det fjärde jag anser det var dubblemoral att kräva att människor ska bli veganer när man i samma  andetag försöker rädda livet på katter som är tamdjur och köttätare.

Forsätt du bara i samma fotspår så kommer du att ha skrämt bort varenda normal människa som vill arbeta med katter och för att höja kattens status.

LYCKA  TILL!

Alexej
6/24/13, 9:39 PM
#30

1. Det saknas rovdjur för det finns folk som gillar att skjuta på levande djur…

2. Ja, ni. Spelar ingen roll om det är du eller din man som skjuter, äter gör du tydligen gärna.

3. "den sortens folk" är din man som du nog omgås med…antar jag

4. Jag kräver inte att folk blir veganer men jag är emot avlivning/avskjutning av friska djur oavsett katter eller rådjur

5. Skrämt bort varenda normal människa? Så du är normal och inte jag bara för jag inte gillar folk som dödar friska djur??

Ledsen men du reagerar så som en typisk köttätare som försvara all dödande. Typisk reaktion när man vet att man egentligen gör fel, då kommer korkade inlägg som att man inte borde jobba med hemlösa katter…

Facit: Jag bryr mig om alla djur och inte bara om katter. Du bryr dig om dina katter och rund omkring dig får andra djur skjutas…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

carlas
6/25/13, 1:47 AM
#31

#26 Då du frågar: mitt inlägg #24 är en kort reflektion med anledning av vad jag uppfattar som ett onödigt utfall i ditt #23. Uppskattar iof att du delger din sakkunskap vad gäller den snabba döden via hagelgevär, genom "chock" - men kan undra hur ngn vet. Eller kan tala om. Efteråt. Men du uttrycker i #21 att du inte tror att mannen skjutit sin katt med hagelgevär (genom en bur där katten först säkert förankrats sas) pga av omsorg om katten. Det är det jag menar räcker. Vad finns att försvara?

Se'n förstår jag allt mindre av dina resonemang Mustangcab. Ber dig inte att förtydliga. Tror det gått snett här, av andra än sakskäl.

#28 Ohyggliga referat från "hyggliga" och "normala" jägare …

#30 Fortsätt du som du gör Alexej! Det är alldeles för "normalt" att bry sig om de egna katterna (för att begränsa mig till den djurarten) och förespråka avlivning/ avskjutning av alla andra(s). Det är naturligtvis galet. Och det är vi nog överens om, här i tråden, och på HiF. Eller?

gmyra
6/25/13, 3:00 AM
#32

Det behöver inte vara ett försvar åt gubbens sida, utan snarare en förklaring varför katten sattes i bur först.

Är en liten tröst om katten dog snabbt, istället för att bli skjuten flera gånger för att hn ej dog direkt, vilket kanske hade varit fallet om katten ej satts i transportburen, utan istället sprungit runt.

Blir inte förvånad om han får behålla sin licens. Lagarna och utförandet av lagar är lustiga ibland. Det borde finnas alkolås på vapenskåp (förutsätter att man har vapnet i ett sådant skåp förstås).

Hade vart bättre om han ätit upp katten också. Ät och bli äten, sen blir du gödsel.

Argumentet att man skjuter för att hålla nere populationen borde tillämpas på människor isf (#28 visar några exempel), hm, iofs det gör man ju på vissa ställen redan. Det finns för många vägar och bilar också.

Det är blir lätt missförstånd när man diskuterar. Dagen efter kanske man tolkar den andra personens inlägg annorlunda, och kanske mer rätt då man hunnit sova på saken och inte svarar mindre genomtänkt i ren ilska. Er diskussion, Alexej och Mustangcab, uppfattar jag som en typisk sådan där det spårat ut och det mer eller mindre medvetet misstolkas för att det har övergått till att "trycka ner" den andra personen, istället för konstruktivt diskutera. Jag har svårt att inte lägga mig i då. (men kan va jag som har missuppfattat)

Alexej
6/25/13, 6:58 AM
#33

Gillar inte heller hur diskussionen blev men har svårt att låta ett inlägg riktad till mig vara obesvarad…

#32 Tror som du, det kommer inte att händer mycket. Verkar vara alldeles för vanligt att folk skjuter av sina katter men det hamnar sällan i tidningen. Undrar vem som anmälde gubben här så att polisen kom.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
6/25/13, 10:38 AM
#34

Problemet, som jag ser det, är ffa att en person som uppenbarligen har så dåligt omdöme att han tar fram bössan på fyllan öht har fått licens på skjutvapen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
[Mustangcab]
6/25/13, 1:20 PM
#35

# 34 Du har så rätt så. Precis det är vad som är problemet.

# 30 Grattis du har precis fått mig att inte engagera mig i flera hittekatter. Eller att hjälpa något katthem som tar hand om dessa.

OneSound
6/25/13, 3:30 PM
#36

#35 Det där måste vara det mest omogna jag sett! Du straffar oskyldiga djur för att du inte håller med en annan persons synsett? Är du på riktigt? Oj vad du satte dit Alexej där, bravo! Sarkasm…

Känns som världen blir allt mer full av övervuxna bebisar.

**OnT:
**Mannen borde genast bli fråntagen licens, vapen och ev. andra husdjur. De kan ju vara de nästa på tur. Eller kanske grannens irriterande ungar.

Aut viam inveniam aut faciam

Upp till toppen
Annons: