Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 889 ggr
Lena
6/21/13, 3:23 PM

Trevlig Midsommar....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

……till alla mattar, hussar och katter!

Hur är vädret där du bor? I Dalsland väntar vi på den åska och regn som utlovats frampå eftermiddagskvisten samtidigt sim vi hoppas väderlekstjänsten har helt fel.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[Mustangcab]
6/21/13, 3:38 PM
#1

Det hade vi här Blekinge under förmiddagen så nu skiner solen😃

Katthemsmatten
6/21/13, 3:50 PM
#2

Glad midsommar! Här i stockholmsområdet har det varit drygt 20 grader hela dagen, mest sol men just nu drar det över ett tunt molntäcke. Hoppas det inte blir regn för alla som planerat att grilla ute.

Själv ska jag och 6-7 volontärer ta hand om våra små 4-benta gäster på katthemmet. De bryr sig inte om att det är storhelg 🙂Alla dagar i helgen finns det volontärer på plats både förmiddag och kväll för att hjälpa till. Er volontärsamordnare är djupt tacksam över den lojalitet ni visar genom att offra litet av ert eget firande dessa dagar till förmån för katternas bästa. 🌺

Medarbetare Hittekatter iFokus

[eskils]
6/21/13, 4:20 PM
#3

Glad midsommar! ☀️

Idag var föreståndaren för Stockholms katthem med i en intervju i TV4, tillsammans med en liten dumpad kattunge:

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/tusentals-katten-%C3%B6verges-varje-%C3%A5r-2383818#tusentals-katten-överges-varje-år-2383818-lh

Lena
6/21/13, 6:33 PM
#4

Vi firar helgen med våra fyrbenta vänner. Exakt kl. 18:00 drog regnvädret in över vår del av landet. Precis som SMHI förutspått. Den här gången hade de gärna kunnat ha fel.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
6/21/13, 6:44 PM
#5

#3 Jättebra inslag!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Maria P.
6/21/13, 6:46 PM
#6

Här var det ungefär vid 17-tiden solen vågade sig fram en kort stund. Dessvärre en skygg sådan. Vi firar också med våra fyrbenta pälsklingar, som glada skuttar runt efter de nya leksakerna.

Annons:
Isatis
6/21/13, 8:32 PM
#7

Önskar alla en trevlig midsommar! I Vetlandatrakten hade vi en skön stilla morgon med ett par timmars fågelskådning. Vid 12-tiden tornade molnen upp sig men det utlovade regnet och åskvädret syns inte till, istället blåser det.

MiaaiM
6/21/13, 8:47 PM
#8

Trevlig midsommar önskar jag Er! ☀️ Här i Piteå-området har vi tyvärr lite småmulet men det regnar iaf inte!

               "Smärtan är människornas store lärare"

    *Diagnostiserad Fibromyalgi*    http://mariaairam.blogg.se

 

Gatukorsning
6/21/13, 8:51 PM
#9

Det har varit riktigt blåsigt i Stockholm idag tycker jag! Men nu har det lugnat ner sig.

Det blev i alla fall en midsommarlunch på balkongen med sill och potatis , men annars så har jag mest suttit vid datorn hela dagen och jobbat med administrativa grejer till katthemmet. Sånt som jag inte hunnit med under arbetsveckan.

Hittekattsvärlden tar aldrig paus…tyyyypiskt oss volontärer att vara så engagerade ;-)!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

[Lilyz]
6/21/13, 8:53 PM
#10

Glad midsommar till alla 🌺

Här i Hälsingland har det varit sol hela dagen, nu börjar det dock mulna på men det gör inte mig någonting då jag, sambon och missarna ska mysa ner oss i soffan och se på film alldeles strax 😉

kattassen
6/21/13, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Kort rapport från Göteborg: Varmt 25-27 grader hela dagen, fm sol men sedan mulnade det på.

Regnet som utlovades kom i rejäl mängd vid 15.30-tiden. Men sedan har det varit skurar fram tills i kväll då det nu har upphört. Lite svalare i kväll men inne i huset är fortfarande jättevarmt, så nu är det tvärdrag som gäller. Fast det blåser ju knappt!

Glad midsommar till er alla!

(Luddes krans bestod delvis av kattmyntablommor (de lila) som han försökte äta upp istället…😃)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
6/21/13, 11:55 PM
#12

#3 Vill korrigera. Det var inte föreståndaren för Sthlms Katthem som förtjänstfullt gästade TV4s soffa tillsammans med lille Max. Det var pressansvarige volontären (som dessutom gör oerhört mycket mer för katthemmet) tillika vice ordförande i Svekatt, som återigen lyckades få ge röst åt alla hemlösa katter. Hon gjorde, enligt mitt tycke, ett otroligt bra jobb på de få minuter man får i rampljuset.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
6/22/13, 11:50 AM
#13

#12 Absolut det var mycket klokt och bra som sades där.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
jonnblaze
6/22/13, 12:52 PM
#14

Happy Solstice!

gHost rIdEr

Upp till toppen
Annons: