Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2202 ggr
liindaahh
2013-06-19 20:18

Känner du igen mig?- LINKÖPING

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna lilla gostös har strukit omkring i duvkullen/johannelund i Linköping ett tag. Hon har en del sår och fästingar, samt ganska mager. Min mamma som bor där försökte sätta på tösen ett halsband med nr så ev ägare kunde höra av sitt och berätta att dom finns, men det gick tösen inte med på.


Annons:
Jourhemmet
2013-06-19 20:29
#1

Anmäl till polisen på 114 14, lappa området, lägg in det på kattpolis i fokus, försök känn om juvren är stora på henne. Lägg efterlysning på Blocket och de katthems hemsidor som har den funktionen.

pia-app
2013-06-19 20:34
#2

Hör av dig om ni inte hittar någon ägare så får vi se om vi kan hjälpa till på något sätt.

Pia

9Liv

liindaahh
2013-06-19 20:43
#3

#1 har inte möjlighet att lappa och min mamma har inte det heller, pga sjukdom. Någon enstaka lapp går nog, men inte så utspritt. Jag ska be mor min att känna efter nästa gång hon träffar på missen.


Lena
2013-06-19 21:00
#4

#3 Kanske det finns någon annan i din närhet som kan hjälpa dig med lappar. Polisen kan ni alltid ringa i alla fall. Har ni tur har ägaren polisanmält försvinnandet. Sedan kan ni lägga in efterlysningar på olika hemsidor. Katthemmen brukar t.ex ha sådana efterlysningar på sina hemsidor. www.kattpolisen.ifokus.se finns här på iFokus. Där kostar det inget att annonsera.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

liindaahh
2013-06-19 21:03
#5

#4 hon är inte i så pass dåligt skick att hon nödvändigtvis är hemlös. Det är bara en mild oro att det kan vara så. Jag ska se om jag kan övertala mamsen att ringa(mycket denna vecka), själv har jag telefonfobi.


liindaahh
2013-06-19 21:19
#6

Nu har jag lagt upp annons på blocket :)


Annons:
Kaiia
2013-06-19 22:03
#7

Söt hon är ^^

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Lena
2013-06-20 12:19
#8

Bra att ni engagerar er för denna kisse! Hoppas annonsen på blocket ger något gensvar. Om du inte har möjlighet att sätta upp mer än någon enstaka lapp försök sätta den på ett så strategiskt ställe som möjligt. Typ om det finns någon livsmedelsaffär eller liknande som många i området besöker.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
2013-06-20 14:51
#9

Har ni kollat om katten är märkt med örontatuering eller chip? Får hon mat nu?

Fin kisse!

Bodil Dahlström
2013-06-20 16:08
#10

LIGGER EN EFTERLYSNING PÅ Linköpings Djurskyddsförening….

ser lite lika ut…

Bodil

Jourhemmet
2013-06-20 17:57
#11

Håller med, måste vara samma katt.

Lena
2013-06-20 18:07
#12

#10 Låter ju förhoppningsfullt! Kan du länka till efterlysningen?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2013-06-20 18:30
#14

Ser ju ganska likt ut. Lite svårt att bedömma med 100% säkerhet eftersom fotona är tagna från olika håll. Vi kan väl maila kattägaren!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kaiia
2013-06-20 18:36
#15

#14 Det är inte samma katt, kolla framtassarna…

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

liindaahh
2013-06-20 23:13
#16

Ägaren är hittad. Katten är ofta ute och bråkar så därför var hon sårig och smal. Tyvärr var hon inte kastrerad men de skulle fundera på det..


Lena
2013-06-20 23:37
#17

#16 Bra att ni hittat ägaren till katten. Mindre bra att den inte var kastrerad. Vi får hoppas de tar itu med den biten nu. Okastrerade katter hamnar ofta i bråk och brukar bli smala då oron i blodet tar bort matlusten. De har inte tid att äta när de löper helt enkelt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2013-06-21 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#16 Glömde skriva att ni har gjort ett fint arbete som engagerat er i kissen och nu funnit dess ägare! Många rosor till dig och din mamma!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

liindaahh
2013-06-21 13:18
#19

Att ägaren blev funnen är Zarahs förtjänst :)


Katthemsmatten
2013-06-21 23:50
#20

Bra jobbat Lindaahh! Däremot blir jag bestört när ägaren bara ska 'fundera' på att kastrera tösen. 🤢

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
bubbelbruden
2013-06-22 20:08
#21

Tyvär så var ägare av uppfattningen att det var oetiskt att kastrera katten då den borde få leva så naturligt som möjligt men efter lite diskuterande så förstod dom mina synpunkter och lovad att tänka på det och jag förklarade att katten skulle gå upp i vikt och vara hemma mer om dom kastrerade den och då lät det som att dom skulle göra det  och jag vet var dom bor och har telefonnr så jag ska åter koppla om nån vecka eller 2.

Lena
2013-06-23 11:50
#22

#21 Jättebra att du pratade med dem och gav dem denna viktiga information. Tyvärr har många en massa vanföreställningar som gör att de inte kastrerar sin/sina katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: