Annons:
Etiketttill-minnet-av
Läst 2627 ggr
hamsternlukas1
2013-06-18 01:00

Älskade Tuffe Viktor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett par veckor hann du få i vårt paradis, trodde på ett par sista ÅR men….

… försöker vara glad och tacksam för de här dagarna min älskade glada och roliga kämpekatt❤️ Försöker försöker försöker…

14 friska år får inte suddas ut pga två dagars lidande…försöker tänka såna där positiva tankar…men det känns  bara så jäkla orättvist!

Vi hade ju äntligen hittat "hem" och jag var så glad och kanske allra mest lycklig för att du skulle få en så fin gård med både massor av buskar och en hel liten egen skog däri…precis utanför dörren.

Att du äntligen skulle få känna dig trygg och bara få njuta av pensionärslivet.

Och så förundrad du var över alla underbara snälla människor  här, såväl stora som små…du som var så rädd för alla tvåbenta de sista åren i vårt gamla område som inte längre är som förr. Här låg du helt lugnt mitt på gården och solade och när det kom barn eller andra större människor fräste du inte ens utan låg tryggt kvar ❤️

Nu gör det ont varje gång jag lämnar lägenheten och ser allt det vackra som du inte fick fortsätta njuta av :(

I fönstret ut mot gatan där du brukade sitta sista dagarna och fascinerat titta på allt och alla som var så nära och inte tre trappor upp som förr, där sitter nu en vacker porslinskatt och ser ut i stället.

Jag ska försöka att fortsätta njuta av allt detta underbara vi fått och inte låta sorgen äta upp mig och för att hedra ditt minne ska jag på olika vis hjälpa andra hemlösa missar så som jag hjälpte dig en gång till ett långt liv fyllt av kärlek.

Tack för alla underbara år och för att du alltid varit så nära (på gott och ont tyckte jag i bland ;) förlåt)

Sov så gott älskade bästa katten i mitt liv, det är tomt utan dig! ❤️

Annons:
Uppkatten
2013-06-18 07:21
#1

❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Alexej
2013-06-18 08:59
#2

Vad hände?

Låter som en katt som har haft det bästa livet.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lillmymlan
2013-06-18 10:02
#3

❤️ hamsternlukas1 ❤️

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

KattkoloninBotkyrka
2013-06-18 10:59
#4

🌺🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

emjon
2013-06-18 11:25
#5

Förstår att saknaden är stor efter din älskade vän❤️

Tröstekramar till dig🌺

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

hamsternlukas1
2013-06-18 12:36
#6

 Han var lite snuvig sista två,veckorna men åt med ovanligt god aptit(bättre än nånsin faktiskt) och mådde helt ok för övrigt.Men i torsdags tyckte jag han var lite sämre och fick en tid på Husdjurshälsan där de sa att han hade övre luftvägsinfektion och skrev ut antibiotika, väl där så var han dessutom helt vinglig vilket han inte varit innan…de sa att det inte var ovanligt att gamla katter blev "lite vingliga" när de var sjuka?!!!  Kände redan då att detta nog inte skulle sluta bra :( Senare under dagen/kvällen kunde han inte stå och gå nästan. Åkte in med djurambulansen  till Blå stjärnan och de trodde att det antingen var en infektion som eskalerat/spridit sig uppåt och satt sig på nervbanorna eller ev en tumör. Efter en timmes övervägande beslöt vi att lägga in honom  för dropp och övrig behandling även om veterinären var mycket tveksam och sa att prognosen såg ganska dålig ut så  ville jag ge honom en chans åtminstone… Men bara efter ett par tim ringde de och sa att han var akut sämre och hade det väldigt jobbigt med andningen och att det även kom blod ur nosen mm. så via telefon fick jag ta ett akut avlivningsbeslut

Annons:
Lena
2013-06-18 12:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Så fint du skrivit om din Tuffe Viktor! Förstår att hans tid var mogen för att vandra över regnbågsbron. Du gjorde allt och lite till men när den tiden är kommen finns det ingen återvändo tyvärr.

Skickar stora tröstande kramar till dig! Förstår precis hur du känner det. Det är så ledsamt att skiljas från sin goda vän. Men man får försöka leva vidare på alla goda minnen som man har. De lever vidare för evigt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2013-06-18 17:58
#8

Du gjorde allt för att Tuffe Viktor skulle få det bra. Han fick en sista lycklig tid på en god plats och kunde somna in i vetskap om att allt nu var bra. ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: