Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2198 ggr
hamsternlukas1
2013-06-15 18:44

Jourhem i Göteborg finnes!

Min älskade  kämpekatt Tuffe somnade in igår… sorgen är obeskrivlig och hjärtat känns helt söndertrasat. 14  år med en mycket personlig kille är nu över och tomheten är fruktansvärd.

Att det gör ont är inte ett ord starkt nog😢

Kommer dröja innan jag tar steget och söker efter en ny vän men känner att jag vill öppna mitt hem och hjärta för utsatta/hemlösa katter och kan erbjuda ett mycket tryggt, lugnt och kattvant jourhem för en lång tid. 

(I minst ett år kan jag tänka mig att öppna mitt hem för behövande missar i väntan på att finna deras föralltidhem)

Kontakta mig om ni vill veta mer.

mvh

Anna

Annons:
zorro2
2013-06-15 18:57
#1

vet hur det känns, det är exakt 1år sen min pälskling fick somna in…

tröste kramar till deg🌺

hamsternlukas1
2013-06-15 19:07
#2

Tack 🌺

kattassen
2013-06-15 20:15
#3

#0 Å vad sorgligt 😕Lider verkligen med dig och sänder alla tröstekramar jag kan 🌺

Vilken fin tanke att du vill hjälpa till i den hårda kattvärlden det värmer att höra. Vi i Kviberg behöver säkerligen hjälp i sommar. Det skulle vara oerhört tacksamt om du ville höra av dig till oss. Vi finns ju på facebook. Tack för din omtanke om alla andra trots din sorg just nu.

Kram!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
2013-06-15 20:34
#4

Så sorgligt att din kisse fick somna in. Vet precis hur det känns! 

Vet om behov av jourhem just nu. Ska försöka förmedla kontakt med dig och föreningen som söker.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

hamsternlukas1
2013-06-15 22:18
#5

Tack… som sagt är sorgen obeskrivlig… men denna tanke har jag haft länge och jag känner att det skulle dels lindra det onda och dels hedra hans minne.

Min älskade Tuffe Viktor som räddades från Djurens (sk) vänner… han fick sitt namn för att han överlevde som liten skrutt mot alla odds första tiden pga diareer mm. samt räddades från att gasas ihjäl.

Bara sex veckor gammal och moderlös när jag tog hand om honom, en katt med en personlighet som få, så det blev väldigt, väldigt tomt och smärtsamt nu.

Så fort jag orkar ska jag kontakta er Kvibergare eller om ni kontaktar mig.

Att lägga ut detta här är ett första steg och precis vad jag orkar just nu men jag är väldigt seriös med detta och vill av hela mitt hjärta vara till hjälp.

Har nyligen flyttat till Majorna och var så lycklig för att Tuffe skulle få några sista underbara år här med en fantastisk och skyddad gård som tom. inkluderade en liten skog samt en lägenhet nästan i markplan..stor skillnad mot ghettot på tredje våningen i Tynnered.

Men han fick ett par fantastiska veckor här innan han plötsligt blev akut dålig efter en kortare tids förkylning.

Nog om detta, jag finns till för behövande katter from. nu och lång tid framåt.

hamsternlukas1
2013-06-15 22:20
#6

Självklart öppen för förslag även från dig  Lena :)

Annons:
carlas
2013-06-16 01:31
#7

Käraste Tuffe Viktor ❤️ Och tröstekramar till Dig.

Du blir en underbar jourmatte. Välkommen till Majorna 🤗

hamsternlukas1
2013-06-16 01:35
#8

Tack det värmer ❤️

emjon
2013-06-16 09:40
#9

Det är absolut det svåraste med att ha djur att behöva skiljas från dem när ålder och sjukdom tar över och de inte längre vill vara med.

Nu har han träffat alla de kissar som vi tidigare förlorat och blir omhändertagen av dem. De har det skönt i regnbågslandet där ingen smärta finns.

Tänker precis som du och hedrar också mina förlorade vänner genom att hjälpa någon behövande kisse. Det har också hjälpt mig att bearbeta sorgen som alltid finns där.

Tröstekramar till dig i saknaden efter Tuffe🌺

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Katthemsmatten
2013-06-16 17:42
#10

hamsternlukas, känner så med dig. Vilket fint sätt att hedra Tuffe Viktor. Du har ju redan visat oss alla att du verkligen tar det här med hemlösingar seriöst när du hjälpte de små laktritstrollen tidigare. Viktor sitter vid SkaparKattens sida och spinner nöjt över hur klok hans matte är.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Djurälskaren87
2013-06-20 17:25
#11

rip viktor. han hade den bästa matten!

fint av dej att ställa upp för övriga katter. på tal om annat vet du hur kattflickorna mår i sitt nya hem?

hamsternlukas1
2013-06-20 21:33
#12

Kattflickorna mår förträffligt, kunde inte önskat mer :) Ska hälsa på dem nån dag snart, vi har regelbunden kontakt via Facebook.

De börjar bli vuxna damer ❤️

Anglakatten
2013-06-21 11:42
#13

Hej. Änglakatten är en registrerad ideell förening som arbetar i Göteborg med omnejd. Vi är i behov av jourhem till katter. Du kan läsa mer på www.anglakatten.se och skicka in en intresseanmälan där. Beklagar sorgen för din katt :(

Annons:
Lena
2013-06-21 12:36
#14

#12 Härligt att höra! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Maria P.
2013-06-21 18:53
#15

Beklagar sorgen. Förstår hur du känner dig.
Tänk på att du gav honom det bästa. Han hade det bra hos dig och där han är nu på andra sidan regnbågen.

Upp till toppen
Annons: