Annons:
Etiketttips-råd
Läst 3592 ggr
kattassen
6/14/13, 10:19 AM

Bra kattspade

Hurra!

Nu hittade jag den jag sökt efter: Litter Lifter Rensspade 👍

Jag blev övertalad hos Huveröds zoo för något år sedan att pröva denna spade och blev faktiskt mycket positivt överraskad. Eftersom jag har Ever Clean i lådorna och katter som kissar stooora klumpar så blir det tungt att rensa. Då funkar helt enkelt inte de tunna och klena spadarna som man köper för 25 kr. Små metallspadar är för "fjösiga" och ibland också rundade vilket bara får klumparna att åka av. Man spadar och spadar utan att något händer i princip.

Eftersom jag gjorde "misstaget" (nej det var helt rätt!) att skicka med den till min dotter när hon fick hem Alfons i höstas så blev jag utan min fantastiska spade…

Och nu - äntligen har jag hittat den igen. Huveröds lade ner (eller blev Arken Zoo) och då försvann även denna spade från sortimentet.

Supercat säljer den - jag köpte 2 direkt. En svart och en rosa förstås 🐱

http://www.supercat.se/kattlador/spadar-och-sant/litter-lifter.html

Litter lifter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
vinteralvan
6/14/13, 10:28 AM
#1

Den spade som följer med Modcat-lådorna är också jättebra. Rejäla men ändå lätta att arbeta med.

emjon
6/14/13, 10:39 AM
#2

Kattassen jag håller med dig till 100% den spaden är superbra och det går som en dans att städa i lådorna.

Köpte mina för många år sedan och vet att det varit svåra och få tag i.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
6/14/13, 5:57 PM
#3

Tack för tipset! Svårt det där att få tag på bra grejer till kattlådorna.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rödis
6/16/13, 12:01 PM
#4

Min granne har den spaden, går i ett nafs att städa de katternas toalett sen den kom till!

Sagolika
6/16/13, 1:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

http://www.supercat.se/kattlador/spadar-och-sant/litter-lifter-travel.html

Den mindre är ännu bättre tycker jag. Inte så stor & klumpig. Men det är ju en smaksak. Litter lifter är helt klart den bästa kattspaden.

kattassen
6/16/13, 1:52 PM
#6

#5 Är den lika stabil? Många mindre spadar ger efter och viker sig när "cementen" tagit fäste i botten på lådan. Litter Lifter är den enda jag provat som håller måttet. Har man flera lådor måste det gå att spada upp snabbt så mycket som möjligt. Mina lådor är dessutom stora och då behövs "rejäla tag" 😉

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Sagolika
6/16/13, 2:58 PM
#7

#6. Nej, inte riktigt. Så då passar nog originalet bättre för dig.

Gatukorsning
6/16/13, 3:41 PM
#8

Någon som har tips på en bra spade om man har sand och pellets blandat i lådan?

Eftersom den ena katten har astma så vill jag ha pellets i stället för sand, men har jag bara pellets så använder han andra ställen som låda i stället (gärna typ soffan…och täcker över med en filt!). Och bara sand gör så att han får andningsbesvär.

Men jag tycker att det är svårare att rengöra lådan nå när det är blandat. Tips på bra spade? Jag har tre olika nu men jag tycker inte att någon är särskilt bra.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Gullimat
6/19/13, 8:45 AM
#9

Har också denna spaden, nackdelen är att hålen är stora och tar inte småbitarna, då använder jag en med smalare hål och får rysta mer.

Upp till toppen
Annons: