Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1739 ggr
sasha_setter
6/9/13, 6:55 PM

Katt i Hisings Backa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vi hittade nyss en katt i en park i hisings backa- området i Göteborg. Katten hade inget halsband och ingen öronmärkning. Den var otroligt kelig och verkade ganska förvirrad och vilse. Den jamade och ville följa efter oss när vi gick. Hur ska vi göra? Vi tänkte kolla om den är kvar imorgon och då ringer vi polisen. Någon som känner igen hen?

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Annons:
sasha_setter
6/9/13, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

sasha_setter
6/9/13, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

sasha_setter
6/9/13, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Kattsthlm
6/9/13, 7:29 PM
#4

Nämen jisses misses vilken sötnos! ❤️

Håller tummarna för att det löser sig

sasha_setter
6/9/13, 7:31 PM
#5

#4 Ja, den är helt underbar! Och en så tillgiven katt har jag nog aldrig träffat! Sprang fram till min bror och hoppade upp i hans knä!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Roslyn
6/9/13, 7:41 PM
#6

Ta in den medans ni söker ägaren.

Annons:
sasha_setter
6/9/13, 7:45 PM
#7

Ska vi ta in den redan? Vi tänkte om den inte är bortkommen… Man vet ju aldrig.

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

kattassen
6/9/13, 9:07 PM
#8

#7 Blir ju svårt för er att hålla koll på den annars kanske?

Kolla alla sajter med efterlysningar, i affärer mm. Blocket, Upphittat, Göteborgs Katthjälp mm.

Lägg ut annons själva. Om någon söker sin katt ser den er annons och hör av sig, medan ni tar hand om kissen hemma så den inte sticker iväg någon annanstans.

Om ni ringer polisen - be dem för guds skull inte ta hand om katten! Då kommer den bli uppstallad på djurskyddsföreningen i några veckor sedan avlivas den sannolikt om ingen ägare hör av sig. Omärkta katter ses som tämligen värdelösa.

Det bästa är om ni tar in katten - ringer och anmäler den upphittad hos polisen och säger att ni tar hand om den samt annonserar på alla möjliga sätt. 

OBS! Den kan också vara chipmärkt - så ta den till veterinär och kolla kön, kastrerad, chip, ev öronskabb.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

sasha_setter
6/9/13, 9:49 PM
#9

#8 Det enda jag tänker på då, som kan vara ett problem, är om den inte är bortsprungen utan bor i närheten och bara var ute. Då "stjäl" vi ju katten omedvetet om vi tar in den… Annars tackar vi för tipsen! Vi kommer nog ta in katten om den fortfarande är ute imorgon, men vet inte säkert, det är ju mamma som bestämmer (bor hemma)…

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Kaiia
6/9/13, 10:39 PM
#10

Sätt på ett halsband med en lapp med ditt telefonnummer på. Har kissen en ägare kommer hen ringa upp dig. Är det ingen som ringer kan det vara dags att ta in kissen :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Djurälskaren87
6/9/13, 11:43 PM
#11

Är de en hona?? Liknar min väns katt som bor vid backa tyvärr är katten hittad död men tänkte om de kanske är fel katt som är hittat död.. Lite långsint kanske:(

sasha_setter
6/10/13, 8:28 AM
#12

#11 Jag har ingen aning vilket kön den har… Men visa henne/honom bilderna, om det är rätt katt så känner hen säkert igen den!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Rödis
6/11/13, 10:33 AM
#13

Gör som #10 skriver, sätt på halsband med fråga om ägare finns! Har gjort det och fått napp flera ggr, ibland att ägare fanns, ibland svar från andra som också upplevde katten som hemlös!

Annons:
sasha_setter
6/12/13, 8:44 PM
#14

Jag har nu gjort ett halsband av ett gammalt nyckelband med en lapp på. Hoppas att det passar! Jag tog med det säkerhetsspännet som finns iallafall den skulle fastna. Dock har jag inte sett kissen idag, men ska kolla imorgon…

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Upp till toppen
Annons: