Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1527 ggr
dixieQ
6/8/13, 2:22 PM

2 st avlivningshotade katter!!

Hej! Gör ett försök att hjälpa en väns katter så att de får en chans till fortsatt liv.

En kattmamma(okänd ålder)som min vän tog över eft en sin väns bortgång ,samt kattmammans son som är ca 1år nu).

Min vän planerar att låta någon avliva(skjuta)katterna  då de av flera själ inte kan/vill ha dem kvar. Båda är okastrerade.

Hankatten kissar i soffan(vilket jag tror beror på att han är just okastrerad o dessutom lever ihop med sin okastrerade mamma)men kan också bero på att han vantrivs ,då hemmet är "turbulent".

Båda katterna är vana att gå ut o in som de själva vill o behöver få bo i ett tryggt o stabilt hem på landet där de kan få gå ut.De behöver absolut kastreras dessutom.

Jag hade själv tagit hand om katterna om jag kunnat.Men jag har redan katt. Finns också ev någon kattunge hos min vän som behöver ett hem,men tror hon redan hittat hem till dem.

Katterna finns ca 8mil norr om Örebro,o om någon kan o vill ge dem en chans till fortsatt liv så hör av er!

Annons:
Josefa
6/8/13, 2:34 PM
#1

 På denna sidan söker vi hem till hemlösa eller vanvårdade katter.  Hem kan du söka via annonssidor som tex Blocket. Annonsera i dagstidningen, på affärernas anslagstavlor osv.

Din vän får se till att ta sitt ansvar eftersom hon tog över katterna och se till att de blir kastrerade. Då kommer mycket av det oönskade beteendet att upphöra. Det blir också lättare att hitta hem till katterna om de är kastrerade. Folk vill inte ha katter som kissar ner deras hem.

Katthemsmatten
6/8/13, 6:05 PM
#2

TS jag låser den här tråden. Dels bryter den mot regeln att avlivningshot inte får förekomma, dels har katterna en ägare och Hittekatter iFokus är till för att hjälpa hemlösa katter.

Jag vill också påpeka att våra medlemmar ofta har långt mer än en katt i sina hem, så att du 'redan har katt' är ingenting som vi kan se som en svårighet att ta hand om katterna för att ge dem en chans att omplaceras. Vilket jag f ö anser att det är ägarens plikt att göra istället för att lösa problemet genom avlivning.

Vill du diskutera med mig är du välkommen att skriva ett PM.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: