Annons:
Etikettutsatta-djur
Läst 2224 ggr
[Mustangcab]
2013-05-30 19:37

Hundens sämsta vän

Ikväll kl 20.00 på TV 4 är det en dokumentär om hundar i Sverige. Antalet hundar som omhändertas har fördubblats på några år. Många har heller inte råd med behandlingar hos veterinär då de inte har hunden försäkrad och släpper den då lös så att den kan springa bort.

Annons:
Cazzos
2013-06-01 14:35
#2

Jag missade 10 minuter. Men resten av programmet handlade om Hundstallet och solskenshistorier, typ.


Lena
2013-06-01 20:16
#3

Ja tyvärr verkar även hundhållningen har försämrats i landet. Misstänker det beror på att det blivit innegrej att hålla sig med dessa minihundar. Att många skaffar hund på helt fel grunder.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
2013-06-01 21:26
#4

#3 Kanske har det att göra med att hundskatten är slopad.

[Mustangcab]
2013-06-01 22:18
#5

# 4 Det betvivlar jag då det var en ganska blygsam summa i jämförelse med vad en hund kostar.

Dels är det som # 3 säger att det blivit en innegrej att hålla sig med dessa små hundar och så dessa som behöver förlängning av sina penisar med hjälp av stora stygga hundar.

Katthemsmatten
2013-06-01 22:37
#6

#5 Ändå har antalet hundar som släpps vind för våg och överges ökat sedan hundskatten togs bort har jag hört från poliser. Det handlar inte om summan utan om den registrering som hundskatten innebar som gör skillnaden. Det är därför så många katthem vill ha en obligatorisk id-märkning av katt. Det skulle göra det möjligt att i alla fall teoretiskt lättare kunna lagföra oansvariga kattägare.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Lena
2013-06-01 23:00
#7

#6 Fast den obligatoriska ID-märkningen av hundar borde tagit vid när hundskatten slopades.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Mustangcab]
2013-06-01 23:04
#8

# 7 Det tror jag också. Det är nog mer importerade blandrashundar som släpps vind för våg.

Katthemsmatten
2013-06-02 12:57
#9

#7 Visst borde den och det har den säkert gjort när det hundar från seriösa uppfödare, men jag tror att exempelvis alla hundar av varierade mixer av s.k. kamphundar knappast märks. Och jag är tveksam till att alla andra blandraser uppfödda av någon utan kunskap om uppfödning alltid är märkta.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: