Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2331 ggr
[EmelieF]
2013-05-15 09:32

Kattamma finnes!

Hej, I Bålsta utanför stockholm finns en kattmamma med en ensam liten kattkille, tyvärr dog den andra ungen som föddes =( Mamma och lilla Musse 11 dagar skulle verkligen vilja ha en eller flera familjemedlemmar till. Någon som vet någon som behöver en amma så skicka ett meddelande eller kontakta ägaren Annika direkt via länken till nödropet som ligger ute på facebook. Jag hjälper gärna till med transport om det finns ungar ett par timmar från Stockholm! Med vänlig hälsning Emelie

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151479871238462&set=a.10150150319213462.291756.716473461&type=1&theater

Annons:
ilb
2013-05-15 09:55
#1

På Kattkommando syds facebook finns 11 dagar moderlösa ungar i Västerås.  Finns under "senaste inläggen av andra".

[EmelieF]
2013-05-15 10:09
#2

Dom har vi varit i kontakt med redan men tack ändå. Dem valde att inte ta någon amma utan fortsätta flaskmata eftersom de inte ville lämna bort kattungarna under hela tiden de diar.. hur man nu kan resonera så. Men tack ändå som sagt =)

maddoxaurora
2013-05-15 16:40
#3

Vadå hur man nu kan resonera så? Här kämpar vi natt och dag med flaskmatningen i väntan på en dispens från jordbruksverket för att eventuellt kunna separera och få lämna ut kullen till ammor. Just nu fungerar det ju bra med flaskmatningen och även om vi ville lämna bort ungarna på studs skulle vi inte få göra det p.g.a. Jordbruksverkets regler. Vi är ganska paralyserade i sorgen efter kattmamman som vi haft sen hon var kattunge. Och från ingenstans står vi nu i valet och kvalet att behöva lämna ifrån oss kattungar vi varit med och fött fram och vakat över. Jag har som uppfödare ansvar gentemot SVERAK och Jordbruksverket och inte minst att se till att det blir bra för våra kattungar. För oss är det en stor grej att lämna ifrån sig både kattungar och ansvar. Att vi avvaktar betyder inte att vi uteslutit amma.

Jag är så oerhört tacksam över den vänlighet och välvilja okända människor visat oss via mitt nödrop på facebook. Kunde aldrig föreställa mig att världen var så medmänsklig.

/ Ellinor Persson

Med de 5 moderslösa ocicatungarna i Västerås

Jourhemmet
2013-05-15 19:00
#4

Jag kan först om en uppfödare inte lämnar bort sina kattungar till vem som helst. Kattmamman i Bålsta är säkert en katt som fått springa ute och bli på tjocken med första bästa och katterna lär väl inte vara testade för sjukdomar. I det läget så kan ju faktiskt kattmamman smitta småttingarna.

Gatukorsning
2013-05-15 22:08
#5

#4 Jag anser att du är lite väl snabb i ditt förömmande av den som har kattmamma i Bålsta. Det är lätt att döma innan man vet. Eller har du kanske varit i kontakt med personen som har denna kattmamma själv?

Om så är fallet, och du vet med all säkerhet att det handlar om en hoppsankull så kan jag förstå ditt uttalande bättre. Om inte, så anser jag att man ska vara försiktig med att uttala sig om saker som man inte vet något om.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Katthemsmatten
2013-05-16 14:14
#6

#4 Jag håller med #5. En vänlig ton gör att man får mer information och att den man skriver till lyssnar. Tänk på det när du skriver.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Alexej
2013-05-16 21:15
#7

Herregud Jourhemmet. Du vet inget om bakgrunden och öser ur dig en massa fördommar.

Jättesnäll att erbjuda en kattamma. Och #3, hoppas det går bra för er.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2013-05-18 14:23
#8

Ja vi vinner inget på att gå hårt ut i en tråd av den här karaktären. Medmänsklighet är mycket bättre.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: