Annons:
Etikettkattprat
Läst 1047 ggr
ElmerKrudd
2013-05-14 13:01

*Låst*Djurvänner, se hit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan så räddade jag och en kompis en katt, Chifen, som annars skulle ha avlivats dagen före vi hämtade honom då hans dåvarande ägares barn blivit väldigt allergisk ( Var tvungen att ha andningsmask tre ggr om dagen).

Just nu så ligger denna katt på operationsbordet för att bli kastrerad. Strax efter jag hade lämnat honom där så ringer dom mig från kliniken. De berättade att dom hört ett blåsljud på hans hjärta..

Förmodligen är det medfött eftersom han är så ung. De sa att det nog skulle behövas en ultraljudsundersökning för att se hur allvarligt problemet är och om det går att åtgärda.

Nu till det riktiga problemet; vi har stora hjärtan, men inte så stora plånböcker. :/

Undersökningen kommer att kosta 2500:- plus bensinpengar dit och hem (Vi måste till uppsala och göra denna undersökning..) alltså 4-5 timmar tur och retur.

Nu ber vi er om hjälp. Kan ni hjälpa oss samla ihop pengar så att lilla Chifen kan få sin undersökning.

Vi båda är förtillfället utan arbete men kommer börja jobba nu i juni (alltså får vi inte lön förrän i juli..) så om det nu skulle gå att operera så kommer vi att ha inkomst när det väl kommer att ske.

Chifen är en glad och stooor kille som är 1,4 år och väger mellan 7 och 8 kilo. Han älskar mat och sedan han kommit till mig så älskar han även mina katttjejer. Jag vill verkligen inte se att den här katten måste gå bort allt för tidigt för ett problem som kanske går att åtgärda.. Tanken är ju att han ska få omplaceras sen men jag vill inte omplacera honom och veta att det är något fel på honom då de nya ägarna kanske inte vill göra något åt det.

Så snälla, ni som förstår min situation, hör av er till mig så kan ni få ett kontonummer ( Öppnade nyss ett konto ENDAST för honom ) där ni kan sätta in en liten slant. Minsta krona gör skillnad.

Ni kan lita på mig att pengarna kommer att gå till honom ochinget annat. Och om det skulle bli ett överskott så kommer de pengarna oavkortat att gå till något djurskydd eller organisation som hjälper djur.

Snälla, hjälp mig att rädda Chifen.Hjärta

( kontonummer kommer inte lämnas ut förrän jag vet att han klarat sig genom kastreringen )

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Annons:
Uppkatten
2013-05-14 13:40
#1

Observera! "En insamling måste vara godkänd av sajtvärden innan den får läggas ut. Det är inte tillåtet att spontant starta en insamling i en diskussionstråd".

Läs mer om detta under "Godkända insamlingar på sajten". Detta har skärpts åt ytterligare efter det bedrägeri som uppdagades här på sajten för en tid sedan.

Jag skulle tro att facebook kan vara ett bättre forum för insamlingar. Du skulle också kunna höra med t ex Chickas minnesfond om de kan hjälpa till. Hoppas det löser sig för fina missen! Hjärta

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

ElmerKrudd
2013-05-14 13:44
#2

#1 Åh okej! Tack för infon. :)

Har lagt ut på facebook också så får vi hoppas att någon kan hjälpa till annars får jag lösa det på annat vis. 

Men på sätt och vis så har inte insamlingen startat än då han inte är vaken än. ;P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Alexej
2013-05-14 13:53
#3

Blåsljud är ganska vanliga hos katter och växer oftast bort. Tycker ni borde avvakta. Jag har flera katter som fick diagnosen och mår bra. Varför finns ingen vet i närheten som gör ultraljud?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

ElmerKrudd
2013-05-14 13:54
#4

#3 Ok, fast vi vill ändå göra en undersökning så man är säker på vad det är.

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

ElmerKrudd
2013-05-14 13:58
#5

Någon kanske kan ta bort denna tråd tills ( OM! ) insamlingen blir godkänn? :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

kattassen
2013-05-14 17:47
#6

#5 Jag går in här i tråden som Medarbetare.

Sedan förra året har vi inte tillåtit några nya insamlingar. Det var på förekommen anledning då sajten fick besök av ett riktigt bedrägeri. Jag tvivlar inte på att din insamling skulle oavkortat gå till denna katts vård men eftersom vi har satt denna regel och policy från och med denna händelse godkänner vi inga nya insamlingar. Det är endast de tidigare godkända insamlingarna till långa projekt som ligger kvar. Där sker också krav på redovisning månadsvis vilket också sker.

Jag föreslår att du upprättar exempelvis en facebookgrupp där du kan lägga fram ditt ärende. Sök även bidrag från olika fonder och katthem. Kan iofs bli svårt då detta rör sig om en ägd katt och således inte någon hemlös eller hittekatt.

Likaledes passar inte detta ärende här just pga att det inte rör någon hemlös katt eller något vanvårdsärende.

Jag låser tråden

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: