Annons:
Etiketttips-råd
Läst 636 ggr
Mantissa
5/12/13, 11:24 PM

Skyggiskatten Elsa

Ju mer orädd Elsa blivit desto mer utagerande är hon. Jag har börjat mata henne med extra god blötmat på sked och hon gjorde jättestora framsteg i början. Men hon har blivit mer och mer "aggressiv" i sitt beteende när hon förväntar sig den här maten. Jag lägger in en film från idag där ni kan se hur hon är. Tänk på att hon var lite mer tillbakadragen idag då jag hade kameran i knät. Ibland är det riktiga "smash-and-grab" attentat! Hon kommer alltså kutandes i full fart fräsandes och vevar med klorna efter skeden.
Bode jag sluta med den här extra matningen? Hon lugnar sig efter några minuter vilket också syns i filmen. Den är tagen i realtid. Jag har inte klippt i den, men min kamera kan bara filma i 30 sek sekvenser, det är därför det saknas några sekunder ibland. Vad tror ni med mer erfarenhet är rätt taktik för Elsa?

Annons:
catfoot
5/12/13, 11:33 PM
#1

Elsa är G…… Hoppas de dm föds bra med en fungerande förening …..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Roslyn
5/12/13, 11:52 PM
#2

Nej sluta inte. Elsa verkar inte alls aggressiv bara lite rädd. Hon är ju jättemodig som t.om vågar nosa på handen.😘

Tänker bara att en sked kanske skulle vara bättre om hon går på lite hastigt ibland. En gaffel är lite spetsig.

Vad fin hon är.

Roslyn
5/12/13, 11:53 PM
#3

Det är bara att nonchalera morr och utspel. Det försvinner med tiden.

Mantissa
5/13/13, 6:53 AM
#4

Skönt att höra!

#2 Jag använder alltid sked, men just denna gång fans det ingen rendiskad så jag latade mig och tog gaffeln😮

lillmymlan
5/13/13, 9:48 AM
#5

Såååå modigt kan jag tycka ❤️

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Mari
5/13/13, 5:38 PM
#6

Jag håller med de andra skribenterna, hon är så modig så och på rätt spår :-) 

Vet inte men man kanske vågar börja klappa henne när hon äter? Eller det kanske är dumt? Vad säger ni andra som har vana av sånt här?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Lena
5/13/13, 7:24 PM
#7

Det ser ju ut att ha gått framåt rejält. Det där glupska beteendet är vanligt förekommande för hemlösa katter som är vana att kämpa hårt för att få mat att äta. Det brukat avmattas med tiden. Det är smart att använda mat som positiv förstärkare när det gäller att få tilltro till en skyggis. Vägen till hjärtat går genom magen! ❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mantissa
5/13/13, 9:32 PM
#8

Nej, det är nog för tidigt att klappa. Jag har petat någon gång när hon inte tittat, som i filmen. Men då tror hon säkert det är någon av kattungarna. Hon har väldig respekt för händer och allt som kommer ovanifrån. Jag försökte klappa med ett mjukt snöre som jag lekte mad kattungarna med och hon gjorde en sån där "cartoon-start" där de bara springer på stället fult fräsandes..

Roslyn
5/13/13, 9:44 PM
#9

Tycker det är lite tidigt. Förtroende kommer inte fort, men kan förstöras snabbt. Bättre att vänta lite tills hon blir lite tryggare. Ibland kan det hjälpa att ha vantar på sig. (Kanske inte funkar med alla men verkade som en del tycker just våra nakan händer är läbbigast. Men det är bara min egen iakttagelse.

Heja dig och Elsammamma + di små.

Upp till toppen
Annons: