Annons:
Etikettbilder-filmklipp
Läst 3272 ggr
Lena
2013-05-12 13:54

Våra Katter i Bild!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skapar en tråd där vi kan lägga in bilder på våra katter. Det brukar alltid pigga upp! 

Lägger in en bild som väl inte är så bra kvalitetsmässig. Men jag gillar den ändå. Det är våra tre bröder som ursprungligen kommer från ett numera nedlagt katthem i Piteå. De var skygga när de kom men är idag riktiga kelgriser. Sigfried, Parsifal och Tristan heter de och har namn från Operans värld.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Josefa
2013-05-12 14:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

OK, då kontrar jag med en trio härifrån. Rambo, Göte och Baltazar.

Gatukorsning
2013-05-12 18:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här har ni Leon och Andra Saker!

I vanlig ordning, den ena PÅ filten och den andra UNDER.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Lena
2013-05-12 20:04
#3

Härliga bilder ni bjuder på #1 & #2!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

ingvarisbjorn
2013-05-12 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Blyger och Toker, gissa vem som är vem 😃

Josefa
2013-05-12 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Söte Helios petar tänderna.

Katthemsmatten
2013-05-12 21:37
#6

Ljuvliga bilder! Jag måste verkligen ladda kamerans batteri så jag kan föreviga mina egna pälsklingar som ligger utspridda i sängen bredvid mig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Maria P.
2013-05-13 00:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är älskade små pälsbollarna Samuel och Ina, bägge f.d. hemlösa.

herrynel
2013-05-13 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Mario och Elsa sover och håller tass.

herrynel
2013-05-13 09:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Herr Vinter solar på altanen.

herrynel
2013-05-13 11:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Mario och Elsa igen ❤️

herrynel
2013-05-13 11:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Och igen

Maria P.
2013-05-13 15:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Underbare älskling Pluto, före detta hemlös.

Lena
2013-05-13 19:41
#13

En sak är säker - det blir inte långtråkigt med katt i huset! Eller hur?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Uppkatten
2013-05-13 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Söta Imina njuter av att det äntligen har blivit vår!!! Dubbelklicka på kortet så gör det sig bättre!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

malllatralla
2013-05-14 08:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag heter Max och är snart 2 år . Jag bodde i buske innan och var en hemlös katt. Nu bor jag i en familj och har så fina kattvänner , och en knasig matte som dricker alldeles för mycket kaffe :) 

Idag är jag en tam, social och glad katt, när jag kom var jag räddare än räddast. Men den tiden är förbi <3

I am the master of my fate, I am the captain of my soul

Maria P.
2013-05-14 10:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Gullan (underst) och Samuel, före detta hemlösa små pälsklingar.

malllatralla
2013-05-14 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Lilla bus Wilma & Max bjuder upp till dans :)

I am the master of my fate, I am the captain of my soul

Lena
2013-05-14 19:29
#18

Man blir lika glad varenda dag man tittar in här.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sabbekatt
2013-05-15 00:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här kommer mitt bidrag: Paganini och Lukas🙂.

Lukas (den svarta katten) är min katt och han kommer från Stockholms katthem, där jag är volontär och ibland även akuthem. Paganini (tillsammans med Carmencita) var mina akutkatter i början av 2012 och de kom ifrån ett vanvårdshem som Stockholms katthem tog 63 katter ifrån.

Lukas var bara ca 5 veckor när han kom till mig, han är upphittad, ensam, utomhus och fick komma till mig eftersom jag redan hade 2 jämnåriga akutkattungar hemma samt en vuxen katt, Tore, som blev deras fosterfar.
Numera är det Lukas som mest fostrar mina akutkattungar. Eller fostrar…han lär dem sina bästa bustrick😉. Men han har hittills varit en stor favorit hos alla som han har lärt upp🙂.

Lena
2013-05-16 23:37
#20

Puttar upp för flera underbara bilder på våra vänner!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Lena
2013-05-17 23:54
#21

Vi vill ha flera kissar på bild!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
2013-05-18 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Här kommer en bild på min hittekisse Safir

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Lena
2013-05-18 14:15
#23

#22 Vilken vacker katt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
2013-05-18 14:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Det här är minstingen Topaz i gänget som också tidigare varit hemlös men kom till oss genom Malin och Östgötakatterna. En riktig liten goding som funnit sig väl tillrätta

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Gatukorsning
2013-05-18 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

#24 Ser att du har en sådan däringa speciell leksak. Funkar det bra? Gillar katterna den?

Måste bara lägga upp en bild som jag tog på Andra Saker och hennes två bröder när de kom hit helt moderslösa vid 5 veckors ålder. Så här såg de ut då, jätterädda och försiktiga ihopkrupna tillsammans under badkaret.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

emjon
2013-05-18 14:57
#26

#23 Ja lika vacker på både ut och insidan❤️.

#25 Leksaken som är bakom Topaz är en hit för alla katter stora som små och de används varje dag.

Den långa är också poppis särskilt bland de yngre och när de är i sitt esse att jaga bollen så lossnar ibland en en bit som de gjort här. Det är bara att trycka dit den igen så det är inget stort problem.

Men gosingen så söta de är även att de är rädda. Din eftertext är verkligen bra och talande. Följer man den så är lyckan gjord för både kissarna och den som bär ansvaret för dem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Gatukorsning
2013-05-18 16:42
#27

#26 Det tog två månader innan vi fick röra Andra Saker på hennes villkor. Och hon var bara 5 veckor när hon kom hit…hjärtat mitt!

Och visst är det så, bara lite extra av allt så blir det bra. Den andra skyggisen här (Leon) är numera en riktig gosegris som bara älskar att bli kliad under hakan och gosad på magen. Men han tycker INTE om snabba rörelser eller att bli upplyft (det hatar han verkligen), och vad spelar det för roll egentligen, bara han mår bra!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Annons:
emjon
2013-05-18 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#27 Förstår precis vad du menar och de små trollen är ju duktiga på att visa vad som är ok och inte. Härligt med både Andra Saker och lilla Leon som ändå uppskattar närhet och njuter på sina villkor.

För snart 6 år sedan hade Akutgruppen ett nödrop här på hittekatter om kattungar i nöd där en katthatare hade börjat stena kattungarna till döds. Vi ställde upp som tillfälligt stödhem för att rädda dem och tog hand om 2 st ca 8 veckor. De var också väldigt rädda och man törs inte tänka på vad de bevittnat och blivit utsatta för. 

Vår Molly tog sig an dem på bästa sätt och blev deras mamma. Det var  guld värt även om de inte uppskattade närkontakt av mig. Denna bild togs när de varit hos oss i 2 månader. Det togs också lång tid på sig innan man fick klappa och smågosa och ville inte heller bli lyfta.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

[Lilyz]
2013-05-18 18:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Här är mina små älsklingar <3

Till vänster har vi Teodor som föddes av en vildkatt i vår källare och fångades in vid ca 6 veckors ålder. Han har varit min lilla bebis ända sen dess (han är nu 5 år) och den goaste misse man kan tänka sig :)

Och till höger sitter lilla Lily som är en omplaceringskatt och en riktig liten kelgris som bara vill gosa med matte helst hela dagarna :)

Niiinah92
2013-05-19 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Pulchra stella, adopterad från ett katthem för ett år sedan, nu är hon 2 år. En gosebjörn/envis åsna/dregelkatt/bedårande

[III]
2013-05-21 00:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Min vackra hankatt Ozzy. Omhändertogs av Sigtuna kommun tillsammans med sina syskon. Måste ha tagit tidigt från sin mamma, för keligare katt har jag aldrig mött. Jag och min sambo tog honom av en före detta granne som bara enbart haft honom tills han var 4 månader.

Nu bor han med oss, och sina två " Stora systrar " Marin & Indigo ute på landet och är mestadels utekatt. Innan bodde han i Märsta, där dom släppte ut honom. Vilket jag aldrig skulle göra i den miljö dom bodde i.

Nu är grabben 1 år gammal. Bjuder på den härligaste bild jag tagit på min pojke :)

[III]
2013-05-21 00:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Marin & indigo, adopterades från Föreningen Samvetet i Uppsala. Januari, men vi hade varit Jourhem åt flickorna sedan April 2012. :)

1½ år gamla. Föddes i Föreningen, Indigo var nära på att strykas med, och fick flaskmatas av personalen.

zorro2
2013-05-21 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Ohh, vilken fina katter ni har. älsker katter. her kommer min Tarzan, eller gråmann. Han komtil meg från et vanvårdshem för ja imorgen blir det exakt 9mnd sen. Han är bare helt underbar, bildene säger väl endel om hur har han har det nu. Han blir ingen knäkatt men vad gör väl det. Han är väldig duktig på å prate med sitt kroppsspråk, samme språk når han vil ha mat eller gos, da går han rundt mine ben og spinner, og trampar. Vil han busa ja då känns det som at han gömmer sig og sen skutter fram og slänger tassen (med klorna inne) efter mitt ben. Helt underbar katt.

zorro2
2013-05-21 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

en til

Annons:
zorro2
2013-05-21 21:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

også en til

Maria P.
2013-05-26 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Var vilar man bättre än i tvåbentas mammis säng? 😉
Kära pälsbollarna Samuel, Ina och Sotis, alla före detta hemlösa.

Wezza
2013-05-27 00:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Här e Oskar som läser morgon-tidningen ;)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Jessicahagstrom94
2013-05-27 10:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Jonna, varit hemlös. Hittades utomhus med en kull kattungar, vad som hände ungarna har jag ingen aning om men ingen lyckades fånga in dom. Pappa adopterade henne från Gefle katthem.

Jessicahagstrom94
2013-05-27 10:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Dixie, också en katt som varit hemlös och fått vara utomhus en längre tid. Om hon haft ungar vet man dock inte, men kastrerad var hon inte.

Mamma adopterade henne från Gefle katthem.

Lena
2013-05-27 15:56
#40

Alltid lika trevligt att titta in i den här tråden! :) Så många underbara katter!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jessicahagstrom94
2013-05-27 15:59
#41

Jag har förresten två katter till men det är bara Dixie och Jonna som är hittekatter, därav bara bilder på dem :)

Annons:
Lena
2013-05-27 16:17
#42

#41 De andra katterna är också välkomna här!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jessicahagstrom94
2013-05-27 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

#42 Ok :) Visar gärna upp mina snygga hankatter!

Här är Smille, 13,5 år gammal, bott hos oss sedan han var kattunge :) han bor med Dixie, han tycker väl lite sådär om henne… ;)

Jessicahagstrom94
2013-05-27 19:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Lukas, som förlorade sin bror en månad innan julafton och fick Jonna till kompis istället. :) Kommer jättebra överens och är hur goa som helst, men ibland får han en "smäll" av henne, men hon är ju tjej liksom, hon har sina gränser….. ;) 

bilden är helt oredigerad och tagen med auto-inställningarna, han har mycket starkare färger än så där… :)

Sabbekatt
2013-05-27 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

#42. OK, då måste jag visa en bild på min "gammelgubbe", Tore. Jag och mitt ex köpte honom av våra grannar när han var kattunge. Den 2 juli fyller han 10 år ❤️.

Maria P.
2013-05-27 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Vackre Mijo passar på att vintersola. Före detta hemlös pälskling.

Maria P.
2013-05-27 20:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Underbara kära Miko, Gråmiel och Mijo. Alla före detta hemlösa.

Upp till toppen
Annons: