Annons:
Etikettkattprat
Läst 1432 ggr
zorro2
5/9/13, 4:12 PM

frontline

köpte frontline til kissen men det var svårt at smörja på detta så den kom ner i huden. Något kom ner i huden, men mkt hamnade i pälsen….suck!

skal jeg ge han en dos til?? eller vente i 4veckor?

samtidig det kanskje inte var så mislyckat endå för som biverkning står kräkning på förpackningen, og han kräktes 1-3 gånger etter at han hadde fått dosen. men känns väldig dumt at gå etter kattens kräknings symptom på om han har fått frontline på lyckat sätt eller inte.

han har inte kräkts sen dess, og han har fått sin avmaskningskur.

Annons:
Jourhemmet
5/9/13, 7:00 PM
#1

Varför ger du Frontline? Har katten skabb så hjälper inte det utan du måste till veterinär för att få recept på Stronghold.

UlrikaD
5/9/13, 7:07 PM
#2

Kanske ger Frontline som förebyggande mot fästingar ifall katten går ute?

Om katten kräktes efter doseringen skulle jag inte ge Frontline igen.

zorro2
5/9/13, 7:24 PM
#3

ja, katten går ute. og ger frontline i förebyggande syfte.

ok, bare at plocka ohyran själv då…..?? eller finnes det annat?

han kommer från et misshandels hem og jeg får inte gå genom hans päls og kropp på samme sett som min andre katt.

UlrikaD
5/9/13, 8:10 PM
#4

Men nu har han ju Frontline på sig. Då ska han ju förhoppningsvis inte få någonting. Men man bör ju ändå alltid försöka gå igenom varje dag om djur varit ute.

Josefa
5/9/13, 8:41 PM
#5

De här pipetterna är väldigt bökiga. Jag brukar dra upp vätskan i en spruta, så är det enklare att komma igenom pälsen och trycka ut allt på rätt plats.

Lena
5/9/13, 11:21 PM
#6

Ge inte mera utan låt det vara som det är. Risken är annars att det blir överdosering. När man ger frontline ska man bena upp pälsen så att man kommer åt huden i benan som blir. Medlet brukar då tränga ned i huden och göra nytta även om delar av det kommer i pälsen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: