Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1729 ggr
mbn
2013-05-07 19:13

Konstig bröstkorg

Har tagit in en liten, mager hittekattunge som kom till oss. Jag uppskattade hans ålder till ungefär 12-14 veckor då. Han har nu bott hos oss i ca 3 månader och det börjar bli dax för kastrering.

Han var helt normal i växten då, vad jag kunde se och känna, men nu verkar hans bröstkorg som om den är för liten i förhållande till resten av hans kropp. Har känt på mina andra katter och deras revben sträcker sig betydligt längre bak. Någon som har en idé? Vetten ska få titta på detta också, såklart!

Annons:
Lena
2013-05-07 19:44
#1

Verkar han pigg och frisk för övrigt? Inga problem med andning eller att röra sig?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mbn
2013-05-07 20:45
#2

Han är pigg och glad, inga problem med andningen. Rör sig utan problem, klättrar och har sig! 🙂

Lena
2013-05-07 20:53
#3

#2 Då verkar det ju inte vara någon fara tycker jag. Dock bra att låta en veterinär ta en titt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Mustangcab]
2013-05-07 22:28
Alwyn
2013-05-08 09:43
#5

Ja, jag tänkte också Flatchest så fort jag läste överskriften. Men de kan klara sig bra och bli vuxna och praktiskt taget återställda. Så har den inga problem så är det ju ok. De kan bli lite extra andfådda vid lek ibland.

Upp till toppen
Annons: