Annons:
Etikettsajten
Läst 4014 ggr
pia-app
5/2/13, 8:39 PM

Kattmynta

Hej

Vi skulle behöva ha tag i kattmynta. Vi köpte det härinne av Hawknest ? Vet någon hur jag ska få tag på henne ? Eller finns det någon annan som har det till försäljning

Pia

9Liv

Annons:
Katthemsmatten
5/2/13, 8:42 PM
#1

Kan man inte köpa det i handelsträdgårdar?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marinas Mix
5/2/13, 8:43 PM
#2

Är det torkad eller planta du är ute efter?

Torkad och även spray brukar finnas på djuravdelningen på stormarknaden.

Själv köpte jag en planta för några år sedan och klipper ner den på hösten och torkar, det är mumma säger den som bestämmer härhemma

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Ragga
5/2/13, 9:04 PM
#3

Hawknest brukar sälja på Tradera. Jag har köpt från henne där ganska nyligen.

Naquita
5/3/13, 7:43 AM
#4

tradera och ebay:)

Uppkatten
5/3/13, 8:45 PM
#5

Annars lätt att sätta frö och så själv!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
5/4/13, 4:38 PM
#6

Brukar odla på sommaren. Men det tar ju lite tid innan det växer till sig då att säga. Behöver ni mycket Pia?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
pia-app
5/4/13, 9:54 PM
#7

Vi ska ha ett medlemsmöte om två veckor och på dessa brukar vi sälja egan kattmyntakuddar.

Lena
5/4/13, 11:53 PM
#8

#7 Det finns på Ica Maxi för den ganska billig penning. Tror det kostade 13 kr för en påse.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

seve_ina
5/21/13, 11:44 AM
#9

Good Girl Catnip torkad kattmynta, bra kvalitet stor påse finns på ICA för 30 kr.

Själv köpte jag färsk kattmynta på Plantagen, stor planta för 59:90 för bara några dagar sedan. Den har vuxit som bara den de senaste dagarna, mycket fin. Obs! De sprider sig mycket så ha plantan i en kruka om du inte vill ha kattmynta i hela trädgården.
Mvh Ina
Facebook allmänna sidan Luffarkatten
info@luffarkatten.se
www.luffarkatten.se

kattassen
5/21/13, 2:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Köpte torkad kattmynta i vår zooaffär. Cosmic Catnip heter den. Galna katter blev det… 😃

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
5/21/13, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Sedan brukar jag köpa färsk på Blomsterlandet och sätta ute på sommaren. Till hösten tar jag in den och torkar. Blir många goa myntabläckfiskar det…

Så här ser Baffe ut när han blivit tagen på bar gärning i krukan..

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Marinas Mix
5/21/13, 2:43 PM
#12

Ja ungefär så ser det ut i krukan hos mig också när Miss Felicia är i farten.
Var och köpte en ny planta i förra veckan, då den vi hade förra året, tyvärr inte överlevde vintern😭 och en ledsen🐱 är inte alls roligt.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Maria P.
5/28/13, 6:20 PM
#13

#7 Kanske för sent, men jag kan skicka en påse torkad kattmynta om du behöver det.

Annons:
Lena
5/28/13, 8:48 PM
#14

Det är lätt att köpa fel sort när man är på jakt efter färsk kattmynta. Det finns flera likartade sorter. Har gjort det misstaget några gånger.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

skrollan
5/29/13, 1:57 PM
#15

Lena vadå fel sort? Funderar på att knata iväg och köpa mig/oss en planta. Äter katterna från den eller bara älskar doften? Aldrig fattat meningen med kattmynta?:)

Isatis
5/29/13, 2:43 PM
#16

Kattmynta Nepeta cataria är en högvuxen ört och det är den som katterna blir saliga av. Ofta tar man fel på kantnepeta och kattmynta. Odlar själv kattmynta sedan många år, har den i Häxans örtagård.

kattassen
5/29/13, 3:55 PM
#17

På min bild i #11 finns i krukan två sorter. Den ena bryr de sig inte om medan den andra äts av…

Däremot har jag köpt frö och sått både i krukor och på friland av den kraftiga sorten Nepeta Cataria som jag nu hoppas skall bli poppis när den växer till sig.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Delfinen
5/30/13, 12:32 AM
#18

pia-app, jag har en gammal mailadress till Hawknest…..jag kan försöka nå henne på den och be henne ta kontakt om du vill.

skrollan
5/30/13, 9:03 PM
#19

Attans, Blombacka hade det inte hemma :-(

Upp till toppen
Annons: