Annons:
Etikettkattprat
Läst 1067 ggr
emjon
5/1/13, 7:23 PM

Mina älskade hittekatter

Varje dag berör de mitt innersta och förgyller min dag var och en på sitt sätt för de är alla mycket speciella.

Några har varit tvungna att lämna oss under åren som gått och har passerat regnbågsbron och jag hoppas de lever lyckliga på andra sidan utan sjukdom och smärta. Saknaden efter dem är stor men de lever i kvar i mitt hjärta.

Kanske några av er här minns när vi tog hand om kattfamiljen från Statoilmacken. Det är en av de bästa händelserna i mitt hittekattsliv kan inte med ord beskriva vilken glädje de ger varje dag.   

Vid den tidpunkten hade jag absolut ingen vana vid kattmammor med ungar men det var mycket lärorikt. Denna underbara kattmamma har från första stund vårdat sina små och är idag 4 år senare lika mån om dem. Minns när de kom till oss och hon kallade in de små som genast kom störtade till sin mamma för att dia och alla v-åttorna startade.

De har hela tiden varit väldigt tajta speciellt mor och dotter och de lyser lång väg hur beroende de är av varandra. Mamma Safir visar också hur nöjd hon är att få ha sina barn nära och det gör henne väldigt lekfull. Varje dag visar hon mig på olika sätt hur nöjd hon är med sin tillvaro och hennes tillit ökar mer och mer.

Mitt hjärta har länge tillhört hittekatterna och ju mera jag lärt känna dem ju större blir kärleken till dem.

Önskar så att flera skulle våga öppna sina hjärtan för dessa behövande varelser som så väl förtjänar ett alldeles eget hem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Annons:
Lena
5/1/13, 9:00 PM
#1

Håller med dig till 1000%! Så fint skrivet! Det finns inget tacksammare än att ta hand om en eller flera hittekatter. De ger så mycket glädje tillbaka!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tarotstollan
5/1/13, 9:41 PM
#2

Jag blir alldeles tårögd av det fina du skriver. Vad skönt att du kunde ta hand om dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annebeate
5/1/13, 10:27 PM
#3

Underbart skrivet.❤️

Katthemsmatten
5/2/13, 1:23 PM
#4

Du har så rätt, Emjon! Att följa en hittekatt är fantastiskt och jag hoppas att många, många fler ska inse vilket rikt liv de ger oss de små liven.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: