Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1737 ggr
malllatralla
4/30/13, 10:05 PM

kattnafs

Är det någon som har en teori om varför ens lilla katt kan ta sådan små "kärleksbett"? Är det för de villl ha ens uppmärksamhet ? hon är 7 mån och supersnäll, men har börjat me de dära små betten mitt i allt

I am the master of my fate, I am the captain of my soul

Annons:
Lena
4/30/13, 11:38 PM
#1

Kan vara att hon håller på att bli könsmogen. Då kan de bli lite bitiga och riviga av sig. Kan var dags med kastrering om det inte är gjort ännu.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

malllatralla
5/1/13, 7:40 AM
#2

Ah ok de kan det ju vara :) Kan man kastrera flickorna även om de e under 1 år ? det är vad jag hört man måste vänta tills minst 1 år, ah men då ska jag faktiskt göra  det på flickorna . tack så mkt för ditt svar

I am the master of my fate, I am the captain of my soul

[Mustangcab]
5/1/13, 9:35 AM
#3

Jadå man kan kastrera redan vid 12 veckors ålder om man hittar en veterinär men 6 månader är rekommnederat. En av mina ger mig också små kärleksbett fast han är  7 år snart men det är små små kärleksbett som inte gör ont.

Katthemsmatten
5/2/13, 1:26 PM
#4

Jag tror att det går över om du kastrerar henne. Låter definitivt som kärleksbett. När katterna börjar bli könsmogna vill de gärna ta litet kommando. Hjälper inte kastrering får du börja med att bestämt säga 'nej' och hålla still handen. Det brukar vara ett övergående problem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

malllatralla
5/2/13, 8:45 PM
#5

Tack för svar, tid är bokad åt henne och systern :) Oj de kan alltså kastreras vid 12 åldern? gud vilken tur detta forum finns så man kan ställa sin frågor om allt , utan att man dumförklaras.

I am the master of my fate, I am the captain of my soul

Katthemsmatten
5/2/13, 8:49 PM
#6

Förr (typ 10-20 år sedan) hette det alltid att en hona skulle löpt innan kastration. Den informationen har hängt sig kvar litet för länge med påföljd att katten kommit hem dräktig. Dessbättre har forskning visat att det inte är nödvändigt.

Bra att du bokat tid för båda flickorna nu.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
malllatralla
5/6/13, 12:25 PM
#7

Ah sen hörde jag av någon att de gärna skull haft en kull innan de kastrerades ?verkar helt absurt

I am the master of my fate, I am the captain of my soul

Katthemsmatten
5/6/13, 4:10 PM
#8

Det finns så många gamla helt ounderbyggda påståenden när det kommer till hur man ska hantera katter. Det där med att de ska haft en kull är en av de dummare.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: