Annons:
Etikettkattmat
Läst 1562 ggr
JenL
4/29/13, 5:01 PM

KMR 2nd Step

Hej,

jag fick 5 styck KMR 2nd Step burkar med 400g från en vän. Det är från USA.  Finns det någon här som har provat detta ? Våga inte riktig att använder den.

Jennifer

--------------------------------------

Innehåller: Rice flour, dried meat soluble, dried skimmed milk, dried milk protein concentrate, animal fat (preserved with BHA and BHT), coconut oil, high oleic canola oil (preserved with mixed tocopherols), dicalcium phosphate, dried whey product, whey, casein, potassium chloride, calcium carbonate, maltodextrins, salt, ferrous sulfate, lecithin, artificial flavor, DL-methionine, vitamin E supplement, zinc methionine complex, mangansessulfate, vitamin A supplement, pantothenic acid, niacin supplement, biotin, vitamin B12 supplement, vitamin D3 supplement, folic acid, riboflavin supplement, thiamine mononitrate, silicon dioxide, taurine, zinc sulfate, copper gluconate, pyridoxine hydrochloride, ethylenediamine dihydroiodide.

KMR 2nd Step Kitten Weaning Food is a complete food for growing kittens. KMR 2ndStep Kitten Weaning Food may be mixed with water;however for a more gradual change from queen’s milk to a solid diet it is recommended that it be mixed with KMR . KMR 2nd Step Kitten Weaning Food should be fed until kittens are 7 to 8 weeks old when they can be fed commercial kitten or cat food. All changes should be made over a one week period.

Kittens that are on their feet and able to lap out of a bowl are ready for introduction to KMR 2nd Step Kitten Weaning Food. Weigh the kittens at least once a week to monitor weight gain and adequacy of feeding.More or less food may be needed by individual kittens to satisfy their food requirements for optimum performance.

Mix KMR 2nd Step Kitten Weaning Food using one of the methods in the table below.

Feeding Directions:                                                               Feed kittens three times per day

Small kittens (8 oz average)…………………………………………………………………………2 teaspoons powder

Medium kittens (1-1/2 lbs average)……………………………………………………………2 tablespoons powder

Large kittens (3 lbs average)………………………………………………………………………4 tablespoons powder

More or less food may be needed by individual kittens to satisfy their food requirements for optimum performance.

Provide fresh clean water at all times.

Determine the daily amount of KMR 2nd Step powder to be fed to the kitten using the information on the label. Reconstitute powder by using three parts (a part is any measuring device used, a teaspoon,tablespoon or cup) of water to one part powder for the first few days. This will make a thin gruel. As kittens grow decrease the amount of water mixed with the powder until weaning food is an oatmeal consistency. Remove the uneaten portion within two hours.

Föreningen 9 Liv Östergötland
Email: foreningen9liv@hotmail.com
Hemsida: http://www.foreningen9liv.se

Facebook: http://www.facebook.com/foreningen9liv

Annons:
Katthemsmatten
4/30/13, 11:11 AM
#1

Någon av er som har mycket erfarenhet av stödmatning av kattungar som kan svara på detta?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
4/30/13, 11:15 AM
#2

har för mig att KMR skulle vara ett super bra för kattungar. Att jag blev rekommenderad det vid ett tillfälle. Är dock ingen expert på området kattungar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
4/30/13, 11:19 AM
#3

Den som kan köpas här tror jag bara heter KMR och den är, som jag förstått, 'golden standard' när det gäller att nappa ungar. KMR 2nd Step har jag inte sett eller hört talas om. Kan iofs vara samma sak men med annat namn på en annan marknad. Hoppas någon av alla er som kontinuerligt tar hand om småttingar kan bringa klarhet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
4/30/13, 12:45 PM
#4

#3 Så kan det säkert veta. Det är ju en djungel allt som har med kattfoder att göra vilket säkert även gäller mjölkersättning för kattungar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
4/30/13, 1:22 PM
#5

Jämför innehållsförteckningen med den "vanliga" KMR och se vad det är som skiljer. Står ju att det ska användas till de lite äldre kattungarna.

Upp till toppen
Annons: