Annons:
Etiketthuskatten
Läst 2941 ggr
UlrikaD
2013-04-27 17:30

Balkong-nät

Tänkte fråga er som nätat in balkong/altan.
Är någon av dessa att rekommendera? Prisvärdiga?
Eller ska man satsa på något annat?

http://www.zooplus.se/shop/katt/kattnat_kattluckor/balkongnat_katter?gclid=CPrqvNiD6bYCFWd7cAodHSwA9A

Annons:
Lena
2013-04-27 17:36
#1

Jag brukar använda hönsnät eller kycklingnät. Det har fungerat bra och är billigt. Det är ganska diskret från marken (syns knappt) och lätt att jobba med.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
2013-04-27 17:41
#2

Jag glömde min länk, satte in den i inlägget nu.

Hönsnät är ju så vasst, känns som om de skulle kunna skada sig på det.

Lena
2013-04-27 19:47
#3

Ja där fanns det mycket att välja på. Dessa nät är nog bra allesammans. Det som krävs är dock bra ramverk att fästa nätet i. När man använder hönsnät har ju det en viss stadga i sig som gör att det är lätt att få till det.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
2013-04-27 20:32
#4

Rådjursnät från Blomsterlandet kör vi här hemma. Har inglasad balkong på övervåningen men måste kunna öppna och vädra. Därför nätade vi på insidan med sånt nät. Satte krokar runt om öppningen men det går ändå att sticka in en hand för att skjuta upp glaspartierna om man vill.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Jourhemmet
2013-04-28 18:38
#5

Har satt upp rådjursnät, eller viltnät som det heter när det är 2m brett. Kanonbra och syns knappt utifrån.

Har haft "kattnät" tidigare men det håller inte för kylan på vintrarna utan blir poröst och går sönder.

kattassen
2013-04-28 18:46
#6

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: