Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2393 ggr
busbruce
4/17/13, 9:27 PM

Har du sett Bruce?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår treåriga katt Bruce försvann från oss i Västra Hagen, Onsala på påskdagen. Han är väldigt social - brukar följa med oss som en liten hund på promenader osv.

Han är chipmärkt i nacken, inget halsband (de tappade han på löpande band). På höger sida har han en kal fläck på flanken/benet.

Vi saknar honom så! Tacksam för alla tips.

Annons:
annebeate
4/17/13, 9:45 PM
#1

Sätt upp efterlysningslappar lite överallt försedda med avrivningsremsor med ditt tel/ mobilnr så allmänheten lätt kan ringa om man ser eller hör något. Locka med hittelön. Lägg också lappar i brevlådor. Flera katter har kommit tillrätta just via en sådan lapp. Kan han ha blivit instängd någonstans? Be omkringboende kolla förråd m m. Han är väl anmäld försvunnen hos polisen? Om inte ring 114 14.

Hoppas så du mycket snart återfinner honom välbehållen.❤️

Uppkatten
4/17/13, 10:06 PM
#2

Anmäl också till chip-registret att misse är bortsprungen. Lappa digitalt t ex på Blocket, på facebook, på katthemmens efterlystsidor mm. Har ni haft hantverkare, flyttlass eller liknande i närområdet? Det händer att missar åker med och hamnar på annan ort… Bra att han är chippad! Är misse kastrerad också?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

busbruce
4/18/13, 11:52 AM
#3

Har satt upp lappar, annonserat i tidningen och letat runt alla sommarstugor i området. Det gjorde vi omgående eftersom han nöstan alltid kommer hem till kvällen. Men är han instängd känns det ju lite kört vid det här laget. Han är kastrerad. Önskar bara att han vore öronmärkt också, inte alla som vet att katter kan vara chippade. Bra tips med Blocket!

Rödis
4/19/13, 12:53 AM
#4

Undrar om Hagen ligger nära Fjordvägen? Har släktingar där o deras 11-åring med kompisar brukar ha en hyfsad koll på de husdjur som finns i området. Är han grå? Lite svårt se…

annebeate
4/19/13, 8:16 AM
#5

#4 Håller med lite svårt att se färgen. Bra om TS kunde beskriva honom lite närmare.

busbruce
4/19/13, 10:01 PM
#6

Förlåt, ja han är helt grå, inga strimmor eller liknande. Väldigt tät grå päls, många undrar om han är raskatt av något slag. Vet inte hur jag ska beskriva honom bättre, men ska se om jag kan leta upp en bättre bild. Fjordvägen känns inte jättebekant, men barnen häromkring har bra koll på husdjuren och vår katt brukar alltid gå med mig och min lille son på promenad så folk vet att han hör till oss. Dessutom är han lekfull och apporterar kottar o.dyl. Lappar är uppsatta sedan länge. Får sätta upp nya då och då eftersom en del ordningspellar river ner dem..

Annons:
kattassen
4/19/13, 10:12 PM
#7

Tycker att tipset om lappar i VARJE brevlåda runt omkring är mycket värdefullt. Anledningen till det är att en lapp på stolpen, i affären etc uppfattar inte alla förrän man väl SETT katten. Lägger man en lapp i brevlådan med en uppmaning att hålla utkik och att spara lappen på ex kylskåpet gör att folk noterar att en katt är på rymmen och börjar faktiskt leta och hör av sig när de ser något som stämmer i beskrivningen! Alltså knacka dörr och dela ut lappar och/eller lägg i folks brevlådor. Ser man katten utan att ha sett efterlysningen i affären så kopplar man inte att den är på rymmen utan tror att allt är under kontroll.

Små flyers skall det vara. Dela ett A4 i fyra delar så behöver man inte jättemånga kopior att dra ut. Bild och telefonnummer skall förstås vara med!

Lycka till och hoppas kisse kommer hem snart!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

busbruce
4/20/13, 2:51 PM
#8

Ja det är värt ett försök. Vi har iofs fått väldigt många påringningar om katter som tyvärr inte varit vår. Folk verkar ta kort på lappen med mobilen.

Rödis
4/22/13, 12:14 PM
#9

Hur har det gått med fine Bruce?  Fjordvägen finns vid Kobbavik o barnen går i Fjordskolan som nog de flesta av er Onsalabor vet var den ligger. Kan ju alltid skicka bilden på Bruce till mina släktingar, det händer att katter åker med bilar av olika slag o kan ju då tyvärr hamna var som helst i landet… ser att #2 Uppkatten redan påpekat detta högre upp.           Mkt sociala, ofta unga katter,  följer gärna med trevlga människor på promenad också, er Bruce gillar hänga på, skrev Du, busbruce!  Senast jag var därute, i påskas, gick vi efter stranden en bit o jag fick tjata på 11-åringen att inte vänta in en katt som sååå gärna ville gå med oss.

Har en hittekatt, Lillebus, som av olika anledningar var tämligen gränslös som yngre och han försvann på sådant vis men med tips från en grabb hittades han dagen efter hos en familj med uteplats ca 4 km hemifrån. Alla mina katter har älskat gå promenader men brukar inte följa andra människor som tur är.

Hoppas så att er Bruce hittar hem!

busbruce
4/22/13, 2:44 PM
#10

Ja du får väldigt gärna skicka bilden till dem! Fjordskolan vet jag var den är, det är ju en bra bit härifrån men man vet ju aldrig som sagt. Jag har satt upp lappar på centrala ställen i Onsala och Vallda, mataffärer och liknande. Tänkte att om man har upprepad påhälsning av en katt så kanske man tittar efter efterlysningar. Vi blev iaf nerringda av folk i Fjärås som hade besök av en sötnos som tyvärr inte var vår Bruce.

annebeate
4/22/13, 11:23 PM
#11

Själv tror jag mycket på att knacka dörr och som jag skrev tidigare lappar i brevlådor. Min familj fick själv tillbaka en katt som slet sig utanför en veterinärklinik och återfanns tre veckor senare just via en lapp i brevlåda. Kontakt med sommarstugeägarna kan också ge resultat.

Fortsätt leta aktivt efter Bruce. Han finns där ute någonstans, kanske hos någon som tagit hand om honom.❤️

Djurälskaren87
4/24/13, 10:05 AM
#12

Putt

Upp till toppen
Annons: