Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1290 ggr
bubbelbruden
2013-04-12 16:34

krampande kattbebis.

Jag har 4 ungar och en hona hemma hos mig nu som är 12 dagar gamla.

mamman har varit aningen smal men fått specialmat här hemma men har ändå haft lite dåligt med mjölk och därför har jag stödmatat ungarna och nu på morgone när jag kom in så låg en av ungarna och krampade.

Det höll på ca 3-5 sekunder(från att jag kom in) sen var ungen lite trött och jag ringde vetrinären som tyckte att då det inte går att ge några mediciner så är det antinen avlivning eller att låta den självdö..

låter väldigt tufft och jag känner mig aningen kluven.Jag vill defenitivt inte avliva men jag vill ju inte att den ska lida massor heller..

Just nu så kravlar den runt och verkar lika pigg som sina syskon och inget mer har hänt på 3 timmar.

Som tur är har jag kamera där ungarna och mamman ligger så jag kan hålla koll på dom utan att stressa dom och han verkar som sagt pigg och kravlar runt med sin syskon Och mamman är också lugn och ligger och ger di.När det hände satt hon bara och tittade på ungen och när han slutat krampa så buffade hon honom till en tutte.

Ville bara skriva av mig lite.

Vill ni se bilder eller följa lite närmare så  kolla in www.fb.com/chaplinskatthem

Annons:
Mison
2013-04-12 18:36
#1

Vad är det för jäkla veterinär? Vart finns ni i landet? Hur mår ungen nu?

Alla djur behöver någon som bryr sig!

bubbelbruden
2013-04-12 19:37
#2

Vi finns i östergötaland och vi har nu pratat med några fler vetrinärer ocfh bestämt oss för att avvakta och hoppas att det var en engångsgrej..

Han kravlar runt och är pigg precis som sina syskon..

Josefa
2013-04-12 20:48
#3

Det är inte så att kissen sov och drömde? Då kan tassarna rycka och fara runt.

MSH
2013-04-12 21:55
#4

Åh, jag "rycker" till vid "Östergötland" och kattungar..,, (beror på att vi saknar en katt som skulle kunna vara i den situationen i Östergötland) Har aldrig hört talas om er verksamhet? Mycket söta bilder! Hoppas att lille ungen fortsätter att må bra! Lycka till!

bubbelbruden
2013-04-12 22:25
#5

#3 jag hoppas men tror inte det det var lite för likt tidigare EP anfall jag sett.

#4 Vi är en väldigt ny förening.

Saknar du en katt så skicka gärna en beskrivning av katten och gärna en bild och var den sågs sist så ska vi hålla utkik.

[[Boris Sager]]
2013-04-13 09:35
#6

Lågt blodsocker är det första jag tänker på med din beskrivning.

Se till att kattungen får i sig ordentligt med näring.

Boris

Annons:
Vinterdag
2013-04-13 11:00
#7

Har läst någonstans att kattungar kan krampa om de har mask.

Men vet inte om så små ungar kan ha det?

MSH
2013-04-13 12:36
#8

Tack! Det finns en tråd här på HiF om vårt (mest mitt) sökande efter henne. Tråden heter "bortsprungen katt i Kolmården". Nu när det har gått så länge, så skriver jag visserligen inte så mkt…, Jag skickar er gärna en bild på henne! Tack igen och lycka till!!!

pia-app
2013-04-13 13:23
#9

Men hur var krampen ? När dom drömmer kan det ju se ut som kramper både i ansikte och ben.

bubbelbruden
2013-04-13 14:02
#10

#8 skicka gärna på Info@chaplinskatthem.se så lägger jag till det i våra register.

#9

Det var väldigt likt EP anfall jag sett tidigare på äldre katter.

Oftast när dom drömmer så tycker jag man kan se att dom jagar eller liknande men detta var mer som spasmer och ingen kordination mellan svans-huvud-tassar som jag tycker man brukar kunna se när dom drömmer och ögonen var öppna(vilket jag vet dom kan vara ibland även när dom sover) och pupillerna var super små fast han låg rätt mörkt.

Han är iaf pigg och kravlar runt med sina syskon och när han erbjuds mat så äter han och han har under natten gått upp i vikt så vi håller alla tummar och tassar för att han bara ville skrämmas lite.

Upp till toppen
Annons: