Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
11. Kattsjukdomar & problem

krampande kattbebis.

2013-04-12 16:34 #0 av: bubbelbruden

Jag har 4 ungar och en hona hemma hos mig nu som är 12 dagar gamla.

mamman har varit aningen smal men fått specialmat här hemma men har ändå haft lite dåligt med mjölk och därför har jag stödmatat ungarna och nu på morgone när jag kom in så låg en av ungarna och krampade.

Det höll på ca 3-5 sekunder(från att jag kom in) sen var ungen lite trött och jag ringde vetrinären som tyckte att då det inte går att ge några mediciner så är det antinen avlivning eller att låta den självdö..

låter väldigt tufft och jag känner mig aningen kluven.Jag vill defenitivt inte avliva men jag vill ju inte att den ska lida massor heller..

Just nu så kravlar den runt och verkar lika pigg som sina syskon och inget mer har hänt på 3 timmar.

Som tur är har jag kamera där ungarna och mamman ligger så jag kan hålla koll på dom utan att stressa dom och han verkar som sagt pigg och kravlar runt med sin syskon Och mamman är också lugn och ligger och ger di.När det hände satt hon bara och tittade på ungen och när han slutat krampa så buffade hon honom till en tutte.

Ville bara skriva av mig lite.

Vill ni se bilder eller följa lite närmare så  kolla in www.fb.com/chaplinskatthem

Anmäl
2013-04-12 18:36 #1 av: Mison

Vad är det för jäkla veterinär? Vart finns ni i landet? Hur mår ungen nu?

Anmäl
2013-04-12 19:37 #2 av: bubbelbruden

Vi finns i östergötaland och vi har nu pratat med några fler vetrinärer ocfh bestämt oss för att avvakta och hoppas att det var en engångsgrej..

Han kravlar runt och är pigg precis som sina syskon..

Anmäl
2013-04-12 20:48 #3 av: Josefa

Det är inte så att kissen sov och drömde? Då kan tassarna rycka och fara runt.

Anmäl
2013-04-12 21:55 #4 av: MSH

Åh, jag "rycker" till vid "Östergötland" och kattungar..,, (beror på att vi saknar en katt som skulle kunna vara i den situationen i Östergötland)
Har aldrig hört talas om er verksamhet? Mycket söta bilder! Hoppas att lille ungen fortsätter att må bra!
Lycka till!

Anmäl
2013-04-12 22:25 #5 av: bubbelbruden

#3 jag hoppas men tror inte det det var lite för likt tidigare EP anfall jag sett.

#4 Vi är en väldigt ny förening.

Saknar du en katt så skicka gärna en beskrivning av katten och gärna en bild och var den sågs sist så ska vi hålla utkik.

Anmäl
2013-04-13 09:35 #6 av: [[Boris Sager]]

Lågt blodsocker är det första jag tänker på med din beskrivning.

Se till att kattungen får i sig ordentligt med näring.

Boris

Anmäl
2013-04-13 11:00 #7 av: Vinterdag

Har läst någonstans att kattungar kan krampa om de har mask.

Men vet inte om så små ungar kan ha det?

Anmäl
2013-04-13 12:36 #8 av: MSH

Tack!
Det finns en tråd här på HiF om vårt (mest mitt) sökande efter henne.
Tråden heter "bortsprungen katt i Kolmården".
Nu när det har gått så länge, så skriver jag visserligen inte så mkt...,

Jag skickar er gärna en bild på henne!

Tack igen och lycka till!!!

Anmäl
2013-04-13 13:23 #9 av: pia-app

Men hur var krampen ? När dom drömmer kan det ju se ut som kramper både i ansikte och ben.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.