Annons:
Etiketthuskatten
Läst 14813 ggr
victoriasohlen
3/20/13, 8:04 PM

Kattungen tappar mjölktänder och bits!

Hej!

Har två st små killar här hemma,huskatter, på ca 4-5 månader och den ena av dem har börjat tappa sina mjölktänder.

Vi trodde först att det var klor som de ju "ömsar" men kom idag fram till att det är mjölktänder. Till saken. Han har också sedan en tid tillbaka börjat naffsa lite lätt i fingrar när vi kliar honom på kinderna och låter honom nosa på fingrarna, och jag funderar på om det kan ha att göra med att de "riktiga" tänderna är påväg ut och det kliar som på spädbarn?

Någon som har koll? Kliar det även för katter i munnen när tänderna växer?

Kan även tillägga att han på senaste tiden bär runt på saker i munnen hela tiden, och om min teori stämmer förklarar det ju varför han bär runt på saker, för att det ska sluta klia. Vad tror ni?

Kram!

Annons:
Jourhemmet
3/20/13, 8:44 PM
#1

Det stämmer, det kliar på katter också vid tandbyte och därför brukar de under en period börja bitas.

ElmerKrudd
3/20/13, 9:44 PM
#2

Kliar definitivt :) Vi köpte hund tugg-ben åt våran när hon höll på att tappa tänderna då hon började bita sönder alla pennor :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

victoriasohlen
3/21/13, 1:29 PM
#3

Okej, som jag misstänkte alltså! Tack för snabba svar!

Upp till toppen
Annons: