Annons:
Etikettkattprat
Läst 3259 ggr
zorro2
2013-03-16 09:33

kattpensionat

fins det nån här inne som har lämnat sin katt till kattpensionat?

Annons:
Nosen
2013-03-16 10:49
#1

Jag volontärarbetar på ett katthem som har ett pensionat på katthemmet. Har aldrig haft min egna katt på pensionat, men har iofs sett hur katterna på det pensionatet har det och så. Har du några frågor eller? :-)

Lena
2013-03-16 11:22
#2

Inte personligen. Vet dock hur det brukar fungera. 

Bra att kolla upp de pensionat som finns. Gör gärna ett besök innan du bestämmer dig. Man kan även behöva boka vistelsen i god tid innan.

Ett annat alternativ är att man har en kattvakt som kommer 2 ggr per dag. Om man är flera kattägare kan man t.ex hjälpa varandra.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

zorro2
2013-03-16 15:43
#3

har tyvärr ingen eller känner inte nån som skulle kunne tänka sig kattvakt eller som jag skulle kunne tänka mig lämna katten hos.

hadde tarzan varit en lite äldre och därmed lungnare så kunde jag lämna honom hos mina foräldre men nu är 2år och mkt bus lek. Mina foräldre är ingen kattmänniskor, dom skulle ge honom mat och eventuellt veterinär besök om så skulle vara nödvändig men inget mer. Och skulle han smita dom via utgångsdörren eller fönstret så bor dom på ett ovänligt kattområdet, inga buskar eller trän, asfalt, bilväg och parkering. Iom dom inte är kattmänniskor eller kattvana skulle dom aldrig få in katten. Dessutom kom katten till mig från ett vanvårdshem som 2åring. Min förra katt kom till mig som kattunge och vi var mkt hos mine foräldre då.

har varit på ett kattpensionat, men är osäker om det var min magkänsla eller bara tanken på att lämna katten där hos okända som har gjort mig tveksam. det verkade vara bra ställe, store rum, samt så fans det fönster + kattlucka och en egen uteplats för varje katt.

förste gången för mig också som jag måste lämna katten till ett kattpensionat.

vad är det för katthem du jobbar på som volontär?, nosen.

du får gärna berätta lite allment, men ni kanske är många där den här kvinnan var ensam och hadde 5katter själv samt häster. jag tänker på stimulans som lek och bus samt lite kel, får katterna det eller…hur funkar det.

tack på forhånd

zorro2
2013-03-16 17:05
#4

dessutom har jag varit i kontakt med ett annat pensionat men det är både hund och kattpensionat, så jag är lite osäker där på hur katten skulle reagera med alla hundar som skäller osv.

Nosen
2013-03-16 19:46
#5

Mitt tips är att fråga på pensionatet om du kan få telenummer till en referens och fråga vad de tycker om pensionatet, hur deras katt var när den kom hem och hur de tyckte det gick.

Vem som helst kan ha pensionat och fylla på matskålarna, men man ska försöka hitta de där pensionaten som ger det där lilla extra och sätter värde i gos och lek och inte bara låter katten ligga där och vänta.

Enda sättet du kan få reda på det är om du frågar en referens.

Puma77
2013-03-17 07:39
#6

Min pappa känner några som har ett pensionat och de har gott rykte. De tar både hund och katt numera men då inte så många hundar och hundarna får bo i boningshuset. Det finns bode kattburar med och utan uterastgård.
Jag hade kunnat tänka mig att lämna där men då jag har 3 st och det finns dem som kan komma och se till dem om jag åker iväg så är det bättre de är hemma för jag vet att de mår bättre där. Annars hade jag nog kunnat skicka iväg min Thindra, möjligen tudor men Billy blir ju rädd för främmande personer så det skulle bara göra honom stressad.

 

//Pia

Annons:
zorro2
2013-03-17 12:54
#7

det hjelper ikke meg mkt av at din pappa känner nån som har et pensionat om du ikke skriver var det ligger. Var fins kattpensionatet?

men det er det jeg undrar över også, om det er både hund og kattpensionat…skulle ikke kattene kunne bli redde og stressade av allt hundskäll

takk på forhånd

Isatis
2013-03-17 14:48
#8

Min son och sonhustru hade sin Elin hos Ingers kattpensionat i Grästorp då de var i Kina. De var väldigt nöjda.

Puma77
2013-03-17 15:15
#9

#7 Nu var ju inte frågan du ställde var det låg utan om vi lämnat våra katter på ett pensionat det är stor skillnad. Men visst det penionatet ligger strax utanför Västervik och då hundarna och katterna inte är i samma hus så störs inte katterna av hundarna mer än de kanske skulle göra hemma.

 

//Pia

zorro2
2013-03-17 17:52
#10

#9 ber om ursäkt, västervik ligger kanskje vel långt bort eller? er dårlig på geografin.

grästorp og var ligger det

men nu har jeg fått referenser på det kattpensionat som jeg har varit og kollat på. ska ringe.

Katthemsmatten
2013-03-17 17:54
#11

#10 Sök via google så ser du var orterna ligger. 🙂

Medarbetare Hittekatter iFokus

zorro2
2013-03-17 18:55
#12

hi-hi vad skulle vi gjort utan google

Katthemsmatten
2013-03-17 19:47
#13

Brukar också undra hur vi kunde överleva innan internet fanns. Märkligt nog gick det också. 🙂

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: