Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 634 ggr
Alexej
2013-03-09 05:58

Gammal sajt, ny värd!

Välkommen till Djurskydd.ifokus som startades av  Aviendha 2008 och som jag tog över nu.

Djurskydd betyder att skydda ett djur framförallt mot djurens värsta fiende - oss människor. Det är vi som utsätter djur  på grymmaste sätt för avlivningar, slakt, massdjurhållning, misskötsel, vanvård, misshandel, djurförsök, avel, sexuella overgrepp och mycket annat.

Men det finns också hundratusentals människor inte bara i Sverige utan i alla länder som värnar om djur, brinner för djurens rätt till ett bra liv och det vill vi stödja här på sajten.

Jag kommer att förändra sajten en del men det tar tid.

Och jag söker nya Medarbetare som delar mitt intresse för djurskydd och min ideologi.

Jag söker Medarbetare som dessutom är kunniga/intresserade på speciella område för att täcka sajten så bra som möjligt. Jag kan hemlösa katter men behöver kunniga för smådjur, hundar, hästar, lantbruk, andra djur, avel, lagar, myndigheter, vegetarianer och veganer.

Ingen kan allting därför är det viktigt med många aktiva för att kunna lära oss mer och förändra världen tillsammans.

Vill du vara med skicka ett mail till mig.

Hälsningar Alexandra

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
martdat
2013-03-09 07:38
#1

Grattis och lycka till!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
2013-03-09 09:43
#2

En positiv utveckling för sajten! Djurskydd är en viktig fråga och något som liksom hakat upp sig i Sverige. Det skryts om att vårt landet ska ha världens bäste djurskydd, men verkligeheten vittnar om något annat. Grattis och lycka till Alexej!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2013-03-09 11:04
#3

Hoppas många går in där och hjälper mig mot tigrarna:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
2013-03-09 13:35
#4

Har du tänkt dej ett svenskt perspektiv eller kan man skriva om hur djuren behandlas över hela världen?

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
2013-03-09 14:20
#5

#4 Finns en ny kategori: Djurskydd i andra länder

Tycker det är jätteviktigt och intressant.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
2013-03-09 15:46
#6

Vi har också internationella djur som hajar ,hajfenfiske  är ett rent djurplågeri .

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Annons:
[Skyggis]
2013-03-09 15:55
#7

Hur delfiner behandlas i Japan uppmärksammas i The Cove, den rekommenderar jag alla de som ännu inte sett den, att se på.. och sedan diskutera kring samt sprida verkligheten. 

Apropå djurskydd i andra länder/avsaknaden av djurskydd..

Alexej
2013-03-09 16:01
#8

Ni är välkomna där:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[eskils]
2013-03-09 16:11
#9

#5 I min lista nere t.h. står varken Djurskydd eller Djurskydd i andra länder…

KattkoloninBotkyrka
2013-03-09 17:05
#10

Grattis 🙂och all lycka

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Alexej
2013-03-09 17:18
#11

#9 iFokus har inte lagd tillbaka sajten till listan. Helg? Djurskydd i andra länder finns som kategori när man skriver ett inlägg. Finns på sajtens vänster sida.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2013-03-09 17:52
#12

Har varit inne och gjort min stämma hörd i några trådar. 😉

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: