Annons:
Etiketttill-minnet-av
Läst 4069 ggr
KattkoloninBotkyrka
2013-03-07 13:33

Vila i frid kära Flingan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

♥ Vila i frid kära änglakisse ♥ 😭

Det är med djup sorg i hjärtat som jag måste meddela er om denna  oerhörda tragedi. Jag har kämpat hårt med att försöka fånga in henne  och nu har jag hittat henne död precis intill ena kojan.

Lilla Flingan har 6/03-2013 börjat sin vandring över Regnbågsbron. På andra sidan väntar värme, kärlek och trygghet, vilket hon aldrig hann få känna här på jorden. Där väntar alla andra underbara kära katter och djur som en gång har vandrat bland oss. Många av dom är saknade men även många av dom har gått en tragisk öde tillmötes. Vila i frid kära Flingan ♥ ♥ Du är saknad av väldigt många, utan att du ens hann få veta att du var älskad! Tårarna rinner ♥

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Katthemsmatten
2013-03-07 13:44
#1

Men så fruktansvärt sorgligt! Nu när hon ändå fått ett visst mått av trygghet och all den omvårdnad som du kunde ge henne. 😢

Medarbetare Hittekatter iFokus

annebeate
2013-03-07 14:20
#2

Lilla Flingan, nu kommen till det vackra Regnbågslandet.❤️

Sidentass
2013-03-07 14:39
#3

Finaste lilla kissen, tassar där gräset är små mjukt för små silkestassar….R.I,P Flingan…❤️

emjon
2013-03-07 15:34
#4

Så ledsamt när du kämpade för att försöka få in Flingan. Ibland blir det inte som man vill och du gjorde allt du kunde.

Tröstekramar till dig och sov i ro lilla Flingan❤️

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

KattkoloninBotkyrka
2013-03-07 15:39
#5

Tack för omtanken fina kattvänner ❤️

Flingan är skickad till obduktion idag. Hennes död ska inte bara glömmas bort. Vila i frid sötnos 🐱

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Alexej
2013-03-07 16:28
#6

Tragiskt! Hoppas du får ro :(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Josefa
2013-03-07 16:34
#7

Vila i frid, lilla mise.

hamsternlukas1
2013-03-07 17:41
#8

❤️😭

martdat
2013-03-07 18:08
#9

lilla tjejen så tragiskt .😕

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MSH
2013-03-07 18:29
#10

Nej men så sorgligt!

LillKira
2013-03-08 08:50
#11

lillflingan ❤️. Nu har hon det bra. Du har så rätt,hon ska aldrig glömmas bort!! ❤️Till dig som gjorde allt du kunde.

lillmymlan
2013-03-08 09:00
#12

😭❤️

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2013-03-08 09:56
#13

KattkoloniBotkyrka har skickat Flingan för obduktion, vilket hon bekostar ur egen plånbok. Anledningen är förmodligen att det område där hennes koloni finns inte hör till dem där man struntar i katter utan istället gärna hjälper dem över Regnbågsbron med enkla medel som glykol, råttgift och liknande. Det här är inte första gången hon skickar en katt hon haft i kolonin och som plötsligt hittats död för obduktion. Obduktionsrapporten kan användas vid en amälan till polisen.

KattkoloniBotkyrka har en godkänd insamlingstråd här på Hittis. Kan vi inte alla ge ett litet, litet bidrag till kostnaden för obduktionen av lilla Flingan? 💋

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2013-03-08 10:22
#14

#13 Tack Katthemsmatten ❤️att du tar dig alltid tid till att stödja mig på så många sätt.

Flingan låg skadad med synliga öppna stora sår men ingen blod i snön!?! Finns många saker som bevisar att hon inte dog där som hon låg 😭

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Rödis
2013-03-08 11:20
#15

Hoppas det gör skillnad på flera plan att Flinga är älskad o sörjd av så många individer… lilla vännen, vi hjälper till så orsaken till din oväntade död får bli kvarställd.

Gatukorsning
2013-03-08 12:19
#16

Lilla lilla hjärtat mitt!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Sabbekatt
2013-03-08 12:43
#17

Jag har skickat ett litet bidrag till Flingans obduktion, märkte det med Flingan. Brustet hjärta

KattkoloninBotkyrka
2013-03-08 14:06
#18

#17 Tack för gåvan ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Gullimat
2013-03-08 17:34
#19

Så otroligt ledsamt😢

[Skyggis]
2013-03-08 18:58
#20

Väldigt väldigt sorgligt, stackars lilla Flingan 😭 

Puttar upp för fler gåvor till förmån för Flingans obduktion. 

Styrkekram om Dig Kattkolonibotkyrka

Annons:
Isatis
2013-03-09 15:17
#21

Har satt in ett bidrag till Flingans obduktion. /IL

[eskils]
2013-03-09 16:01
#22

Liten slant kommer från mig med. Ledsen

KattkoloninBotkyrka
2013-03-09 17:02
#23

Tack snälla kattvänner för stödet ❤️
#21 och #22 Tack från djupet av mitt hjärta. Jag kommer att göra en grundlig obduktion av Flingan så jag är oerhört tacksam för era gåvor.
Varma kramar till er ❤️🐱

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Gatukorsning
2013-03-10 21:10
#24

Flingans död har verkligen berört mig djupt. Som du har kämpat för Flingan!

Älskade älskade lilla hittekattshjärtat mitt!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Alexej
2013-03-10 21:18
#25

När får ni besked?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

KattkoloninBotkyrka
2013-03-10 22:46
#26

#24 Ja hennes bortgång har tagit hårt på mig med 😢Det var verkligen inte så jag hade planerat att hitta henne. Flingan ❤️

#25 Det kommer att ta ca en månad, innan slut beskedet kommer.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2013-03-14 15:08
#27

Tack snälla vänner som har skänkt gåvor till Flingans obduktion ❤️

För att det ska bli rättvist i månadsredovisningen skulle jag vilja att ni som har överfört en gåva, kan skriva ett pm till mig. Berätta vilken gåva du har gett och säg ifall du vill att ditt namn syns på redovisningen eller om du vill vara anonym.🌺 Kram

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Katthemsmatten
2013-03-14 15:28
#28

Hoppas det kan dyka upp ytterligare några små bidrag till fakturan.

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2013-03-14 15:55
#29

#28 Jag hoppas med 🌺Jag vet inte hur mycket fakturan kommer att ligga på än.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

hamsternlukas1
2013-03-15 23:31
#30

Har inte en spänn nu men på måndag får Flingan iaf en liten slant, är så ledsen för detta, har ju följt din kamp med infångande och väntat så på att gumman skulle få komma in i värme och trygghet ❤️

Lena
2013-03-16 12:31
#31

Mycket ledsamt att höra! Vila i frid lilla Flingan! 

Så bra att du låter göra en obduktion så du vet vad det var hon dog av!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
2013-03-16 13:14
#32

Vi fick obduktionsresultet efter 10 dagar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
2013-03-16 14:47
#33

#32 I Stockholm är det dessvärre inte ovanligt att det kan ta både en och två månader att få den slutgiltiga obduktionsrapporten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2013-04-16 16:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

~Idag har jag tagit del av lilla rara Flingans obduktionsrapport~

Här är en kort version av rapporten:
-Flingans framben var väldigt svullna med stora öppna sår (sannolikt bitskador) med underhuds och intramuskulära blödningar, vävnadsdöd, och en varig inflammatorisk reaktion med gas- och varböldbildningar. Njurar och magsäck var inflammerade och det fanns rikligt med cystabildningar i njurbarken.
”Dödsorsaken torde vara en blodförgiftning”.
Vila i frid kära Flingan ♥

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Katthemsmatten
2013-04-16 16:53
#35

Så sorgligt! Du är fantastisk som tar reda på dödsorsaken för dina skyddslingar som du inte lyckats plocka in ännu. Allt detta arbete gör du helt ensam.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2013-04-16 17:16
#36

#34 En kisse hårt prövad av den kalla verkligheten! En verklighet som blev för tufft till slut för den stackars kroppen. 

Du gör ett fantastiskt arbete!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

KattkoloninBotkyrka
2013-04-16 17:38
#37

#35 och #36 Tack för ert stöd. 🌺

😭 Det är svårt att smälta sådana tragedier. Jag kämpade så hårt med att fånga in Flingan. Men med alla skador som lillen hade, hade jag varit tvungen att ta ett avlivningsbeslut. Och det hade också varit jättejobbigt. Hela Flingans öde är tragisk såsom många andra hemlösa katters liv är.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

annebeate
2013-04-16 19:20
#38

Lilla Flingan❤️

Isatis
2013-04-16 21:07
#39

 KattkoloninBotkyrka, kära du,jag har inga ord som kan trösta dig och lindra din saknad. Jag tänker dock varmt på dig.

Gatukorsning
2013-04-16 21:19
#40

Åh vännen! Med allt detta så hade Flingan inte kunnat fortsätta leva i en trygg miljö heller. Men tänk så här; det du gjorde för Flingan gjorde ingen annan. Och jag tror att lilla Flingan visste om att du var en snäll människa som ordnade med koja och mat. Jag tror att katter förstår mycket mer än vad en del säger. Och jag tror att Flingan förstod att du vill väl. Hjärta till dig!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Tyrisen
2013-04-17 01:49
#41

Du är underbar KattkoloninBotkyrka! Och du gjorde verkligen rätt i att obducera Flingan. Det var ju jättebra att troligtvis ingen människa skadat henne. Men det finns en viktig poäng som du fått fram, och det är hur illa hemlösa katters kroppar mår av att inga ägare ha. Jag hoppas att det kommer till större kännedom även för den sk. allmänheten, hur det faktiskt går för utslängda eller förvildade katter. Du har ju faktan där på pappret. Väldigt ansvarsfullt av dig. Tack för att du kämpar för katterna ❤️

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2013-04-17 09:41
#42

Tack för er stöd kära kattvänner ❤️🐱

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

hamsternlukas1
2013-04-23 01:34
#43

 Du är fantastisk! 

Som du kämpat för Flingan och även alla de andra katterna ❤️

Behövs fler som du…

Själv tvingas jag till en sorts paus nu, då min egen katt var nära att stryka med pga. att kattungarna invaderade hemmet :(

Han tappade all livslust och slutade äta,kissa och bajsa…

Slutade också tvätta sig och låg bara och sov eller stirrade i väggen sista veckan :(

Nu får jag ge honom några sista år i välbefinnande på alla tänkbara sätt,

Men den dagen när han somnar in så kommer jag öppna mitt hem och arbeta för utsatta katter i nöd.Finns ju så otroligt många katter som lever i misär och elände :(

Ska snart flytta från gettot till ett mkt mysigare område med lägenhet i markhöjd och med fin gård med buskar och skog, det blir ett lyft för en kisse som bott tre trappor upp i hela sitt liv med halvtråkig utemiljö 🙂

Är så imponerad av ditt arbete och ditt stora hjärta!

KattkoloninBotkyrka
2013-04-27 09:26
#44

#43 Tack för stödet. :)

Du gjorde ett fint jobb när du kämpade med att få in småkatterna och lyckades till slut. Hittade du mamman eller försvann hon helt? Synd att din kisse reagerade som han gjorde. men det var ju trots allt hans slott som småttingarna invaderade.

Skönt att du ska flytta ifrån förorten… Jag blir nog kvar i denna förort ett bra tag till. Känner att jag behövs här för djurens säkerhet 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
2013-04-27 12:08
#45

#43 Vad kul att du fått ett trevligare boende! Det blir nog ett lyft för både dig och kissen! 

#44 Ja djurens väktare behövs på de utsatta platserna!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: