Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1968 ggr
hamsternlukas1
2013-03-06 01:36

Vilda och Vackra är klara för omplacering!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilda och Vackra (fd.Vilja) söker nu ett permanent och gemensamt hem! 

Ca. 6 mån gamla födda av hemlös mamma och levt ute fram till drygt en månad sen. ,kastrerade,idmärkta, vaccinerade samt avmaskade.

Vana vid hundar,katt,marsvin.

Kan vara både innekatter eller vid lämplig miljö utekatter.

Ej till småbarnsfamilj.

Vill du ge Vilda och Vackra ett livslångt hem så läs detta från Tigerharens sida först: 

http://www.tigerharen.org/adoptera 

Därefter kontakta mig via mail.Det är DOCK en privat omplacering via mig men det som står på deras sida är ungefär samma som jag tänker och det jag önskar för katterna (med undantag för vissa villkor etc. gentemot föreningen) 

En adoptionsavgift på 2000 kr kommer tas ut för båda tillsammans då de är kastrerade,vaccinerade och idmärkta vilket kostade sammanlagt 3000kr. 

De pengarna kommer gå tillbaka till Tigerharen som stått för dessa kostnader. Egentligen blir det alltså en rabatt på 1000 kr om du skulle ombesörjt detta själv! 

På det viset går en del av pengarna direkt tillbaka in i verksamheten och kommer andra nödställda djur till godo.

Bara en bild än så länge men de ser likadana ut, fler bilder och info hittar du här :

https://www.facebook.com/pages/Hj%C3%A4lp-en-heml%C3%B6s-kattfamilj-i-Tynnered/167862556637463

Annons:
herrynel
2013-03-06 09:27
#1

Jättebra text! Hoppas de kommer till ett lika fantastiskt hem som där de bor nu. ;)
❤️🐱🐱❤️

[helenal]
2013-03-06 10:18
#2

hoppas dom kommer till ett bra hem ja!! skall bli kul att följa dom:)

Katthemsmatten
2013-03-06 10:42
#3

Bra text och jättebra att du förklarar dels hur mycket pengar som redan lagts ned på tjejerna och att de pengar som betalas kommer att gå till andra hemlösa katter. Någon borde nappa på din annons även om du får vara beredd på att det kan ta tid. Svarta katter är mer svårsålda än röda………..

Medarbetare Hittekatter iFokus

[helenal]
2013-03-06 10:55
#4

3# jag älskar svarta katter så finns säkert fler som tycker om svarta katter också=) inte bara röda

Katthemsmatten
2013-03-06 11:09
#5

#4 Tro mig, svarta katter sitter alltid längst på alla katthem - tråkigt nog. Förstår inte varför för jag älskar själv svarta. De två som jag äger är svarta, medan den jag har som pensionär för vårt katthems räkning är bruntigré.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[helenal]
2013-03-06 11:22
#6

jo jag tror dig men tycker det är hemskt att det skall vara så. Tycker det är något mystiskt med svarta katter,svåt att förklara men dom är så vackra. Utsidan får en att falla men personligheten får en att stanna;)

Annons:
hamsternlukas1
2013-03-06 14:51
#7

Ja jag är allt beredd på att det kommer ta tid,och älskar också svarta katter, har alltid gjort.

Tänker mycket på ståtliga pantrar, ett av de vackraste kattdjur som finns! 

Jag hoppas finna ett hem där man prioriterar deras personlighet i första hand, hur kul är det med en katt man tycker är världens vackraste men kanske helt "fel" personlighet?

På ETT sätt är det kanske positivt om svart är mindre populärt för då kanske man sållar ut många som bara går på utseende. 

Jag önskar ju så mycket mer för dessa två, de är fantastiska personligheter som jag vill ska komma till stor glädje för någon.

Jag känner att de som får äran att bli ägare till dessa två kan skatta sig så lyckliga, jag hade aldrig släppt dem ifrån mig om läget såg annorlunda ut,aldrig!Svårt att förklara men de är så otroligt mysiga, måste nog upplevas helt enkelt :)

Som jag sagt tidigare så släpper jag dem inte, om det inte blir rätt på alla sätt utan då får jag lösa och omstrukturera i livet och ekonomin på något vis.

Men jag ska verkligen försöka, jag vet att det finns kanonhem/ägare det gäller bara att hitta dem :)

hamsternlukas1
2013-03-09 02:29
#8

Skrev ihop en text ikväll, då jag kände att det är så mycket jag vill säga och få fram…

"Vilda och Vackra är två helt ljuvliga kattflickor.De föddes ute hösten/vintern 2012 av sin hemlösa mamma.
I slutet av januari fångades först Vilda in och ett par dagar senare systern Vackra. Det blev ett kärt återseende! Att de överlevt denna kalla vinter beror mycket på de godhjärtade killarna som arbetar i affären där de utanför sökt skydd.

Dessa killar inte bara matade kattfamiljen utan lät även värmefläktarna på utsidan vara på dygnet runt, i största hemlighet inför sin chef.Vore det inte för dessa änglar skulle nog flickorna vara döda för länge sen. Av en vän och fd. granne fick jag veta om kattfamiljens öde i slutet av december, detta gav mig ingen ro utan jag kände att jag var tvungen att agera på något vis.Problemet var bara att jag själv inte alls hade möjlighet varken ekonomiskt eller praktiskt egentligen att kunna agera direkt.Därför sökte jag efter lösningar via nätet mm.

Dessvärre gick flera veckor utan resultat eller någon hjälpande hand.I början på januari en dag/kväll då det var 18 minusgrader ute kände jag viss panik, kunde inte sova gott på nätterna och mådde väldigt dåligt, försökte vara kall och hård, försökte blunda och som någon sagt tidigare "låt naturen ha sin gång", Sånt är livet typ…Du har fullt upp med ditt eget osv osv.Försökte anamma det tankesättet men det blev bara motsatt effekt. Jag precis som många andra kan bara inte blunda när jag får sånt här rakt upp i ansiktet.Det går ju inte :( 

Som sagt en kväll var det 18 minus ute, jag kontaktade Gbgs katthjälp och fick låna en kattfälla, och ganska snart var Vilda fångad och efter ett par dagar hennes syster Vackra. 

Vad jag fick höra innan infångandet var att detta var dumt, hopplöst och mer eller mindre löjligt att ens engagera sig i, samt att katterna var sjövilda och mer eller mindre omöjliga att rädda överhuvudtaget.

Idag vet alla att det var totalt FEL. Vilda och Vackra är idag efter en månad här två helt fantastiskt underbara tjejer som jag älskar.De var rädda, de var skygga, de litade inte på mig i början, tog kanske en vecka så var de som vilken tamkatt som helst.Trygga med hundar,marsvin min katt och och oss människor.

Detta hade inte ens jag väntat mig, jag hade en stor beredskap för två vilddjur som skulle ta åtminstone några månader att tämja innan man ens kunde tänka på att leta permanenta hem.Som sagt gick jag in i detta med ganska stor försiktighet och med en del kött på benen, och med det värsta i tanken, vilket lika gärna kunde varit fallet.

Att ta in hemlösa mer eller mindre förvildade katter brukar inte gå så smidigt utan man får vara beredd på att lägga ner väldigt mycket tid, tålamod,kärlek och engagemang.
Allt detta var jag beredd på och hade rustat för under de veckor jag kämpat för en lösning på annat sätt.Under denna tid hann jag lära mig mycket och fick stor förståelse för skygga katter. 

Allt detta jag fått vara med om och allt jag fått veta om hur eländigt det står till i Sverige 2013 när det gäller hemlösa katter har nu fått mig att ta beslutet att i fortsättningen vilja göra mer för dessa utsatta katter. Jag har under resans gång blivit så ledsen, så arg och rent ut sagt vansinnigt rasande när jag fått veta hur illa samhället tacklar detta problem. 

Vilda och Vackra har det väldigt bra idag, de njuter verkligen av livet och ger så mycket glädje och kärlek. Jag tänker vill och önskar att de får stanna här livet ut, men det är flera faktorer som hindrar detta vilket gör väldigt väldigt ont i hjärtat. Varje morgon/dag när jag vaknar möts jag av så mycket kärlek, de spinner pratar och bara är helt underbara.Så varje dag börjar med väldigt mycket positiv energi minst sagt och jag njuter verkligen av deras närvaro.

Jag vill, eller HJÄRTAT vill till 100% ha dem hos mig, nära mitt hjärta, i min vardag för alltid,älskar dessa flickor!
Men som livet ser ut nu så är det nästintill omöjligt.Min ekonomi är katastrofal, min 14 år gamla kattkille avskyr kattungarna, och jag har nu ambitionen och önskan att kunna hjälpa hemlösa katter i ett vidare perspektiv.Min tanke är att kunna erbjuda mitt hem och min kärlek åt utsatta hemlösa katter som jourhem/stödhem.

Detta går inte ekonomiskt och praktiskt att genomföra om Vilja och Vackra får stanna här.Vidare så tänker jag att dessa två goa tjejer inte är helt omöjliga att finna goda hem åt till skillnad mot många andra utsatta hemlösa och mer skygga katter som har svårt att hitta hem. 

Så därför trots stor smärta måste jag släppa dessa älskade störtsköna tjejer vidare till någon annan ♥ :("

[helenal]
2013-03-09 09:28
#9

jag förstår din känsla men samtidigt så har du verkligen ställt upp för dom och dom kommer vara dig evigt tacksam. Du har verkligen gjort så mycket för dessa tjejer! och som du säger så vill du ju öppna ditt hem för andra utsatta djur som kanske inte blir så tama lika lätt osm dessa tjejer som är svårare att kanske få ett hem till. Du är gudl värd för dessa katter

Roslyn
2013-03-11 11:28
#10

Hamsterlukas PM a  ditt nummer till mig. Jag håller på att placera katter nu och brukar hänvisa till alla möjliga om inte mina passar. Mycket lättare om man har ett nummer dock.

Rekommenderar att du gör en fin annons på Blocket så snart du kan. Snart kommer kattungarna. Väldigt många söker katt just nu.

Mvh Anette

Roslyn
2013-03-11 11:29
#11

Menade att när kattungetiden kommer blir allt så mycket tuffare att placera.

hamsternlukas1
2013-03-11 17:59
#12

Skickar pm,tack! Ska också snickra ihop en annons, behöver bara få lite bra bilder men har ingen fungerande kamera just nu :(

Gatukorsning
2013-03-11 21:32
#13

Åh vilka fina namn de har! Vilda och Vackra är ju helt perfekt till dessa hittekatter!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Annons:
hamsternlukas1
2013-03-11 22:14
#14

Visst är dom :) Stod mellan Ada å Beda eller V & V haha,skämt å sido om jag själv skulle behålla tjejerna skulle de få hederliga gamla tantnamn för det tycker jag är så sött! Typ Hjördis och Ingeborg 😃

Upp till toppen
Annons: