Annons:
Etikettkattberättelser
Läst 1034 ggr
hamsternlukas1
2013-03-05 22:34

Kontakt med hittekatternas ägare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är så glad!

2007 hittade jag tre små kattungar (dessvärre ingen mamma) i skogen.

De var ca 6v och levde hos mig i ca. tre månader och lämnades sen in till Göteborgs djurskyddsförening eftersom jag trots många försök ej lyckats finna goda hem åt dem.

Jag skrev för ett par veckor sen ett argt inlägg på Göteborgs djurskydds facebooklogg.

Det var i samband med uppmärksamheten efter att de rekommenderat avlivning av en ägd kastrerad katt som dök upp på en bondgård.

Jag skrev om mina hittekatter och att jag var orolig om de ens var i livet nu…efter vad man läst osv.

Och att jag ett flertal ggr tidigare kontaktat dem med anledning av att jag har så många bilder/filmer från våra tre månader tillsammans, vilka jag ville få förmedlade till nuvarande ägare.Och att detta gnagt i mig i alla år..att inte få någon info alls när man faktiskt haft dem under tre månader och med den bakgrunden osv och fäst sig väldigt mycket.Kan säga att det var många tårar som rann efter jag lämnat ifrån mig dem…

Det gav iaf resultat och i dag har jag och ägaren till två av dem(Zebbe och Prinzen) fått kontakt :)

Vi har bytt bilder mm med varandra och det känns så underbart att äntligen få vetskap om hur det gick för dessa små buskillar.

Samt att kunna få berätta om deras bakgrund.

De verkar leva ett gott liv och är sig precis lika, bara aningen större ❤️

Väldigt roligt att de också fått behålla de namn som min dotter en gång valde.

Tydligen hade en av dem placerats ensam till en annan familj först men mått så dåligt och saknat sina bröder så han blev återlämnad och senare placerad med sin kullbror i samma familj :)

Dessvärre har inte ägarna till den tredje killen Zotis kunnat nås än men jag hoppas verkligen att de får tag i dem.

Hade de rådfrågat mig först kunde jag berättat att en av killarna säkert skulle kunna placeras som ensamkatt medan de två andra var av lite "skörare virke". I detta fallet var det den tuffe killen som placerats med sin bror, medan Zotis var en av de veka så jag hoppas att han fick ett gott hem med en fin kattkompis iaf.

Tänk att det gått nästan fem år och att man äntligen fått lite information, känns väldigt gott i hjärtat ❤️

Kommer se till att det blir annorlunda när Vilda och Vilja får nya hem.

Så man slipper våndas och oroas under flera år.

Annons:
hamsternlukas1
2013-03-05 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild som små :)

Kul att se att de faktiskt växte i sina stora öron till sist 😃

hamsternlukas1
2013-03-05 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En till…som vuxna :)

Lena
2013-03-05 23:24
#3

Så bra att du fick kontakt till slut! Så fina det är!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[eskils]
2013-03-06 07:42
#4

Härligt! Gläds med dig!

Alexej
2013-03-06 08:08
#5

Underbara bilder! Och det måste kännas så bra att ha hittat de. Hoppas du också få kontakt till den tredje katten.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
2013-03-06 10:39
#6

Vad roligt att du fått bekräftat att de lever och mår bra. Hoppas det går att få litet information om den sista katten också.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Rödis
2013-03-06 14:59
#7

Skulle vara hemskt att inte veta var de hamnat… de man haft o sörjt för sen barnsben1 Så glad för din skull, hamsternlukas1 o för katternas! Hoppas Du får kontakt med den tredje också!

Katthemsmatten
2013-03-06 15:04
#8

#7 Så är det nog för de flesta jourhem. De får in ungar med eller utan mamma, ser dem bli 13-14 veckor och sedan omplaceras de via det katthem som ansvarat för dem och vars förlängda arm man är som jourhem. För mig är det naturligt att jourhemmen inte ska ha någon kontakt med de nya ägarna, om inte de nya ägarna uttryckligen ber om att få den kontakten.

För hamsternlukas del var ju fallet en aning annorlunda. Hon ville få bekräftelse på att hennes f.d jourkatter verkligen fick ett nytt hem och inte avlivats. De katter som kommer till det no-kill katthem där jag är volontär löper inte den risken.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: