Annons:
Etiketttill-minnet-av
Läst 2686 ggr
LillKira
3/3/13, 2:20 PM

Till minne av mitt hjärta

Katitzi var min bästa vän och livskamrat. När jag träffade henne hade jag gått igenom mycket jobbigt och mådde inte bra. Jag såg den här lilla nästan apatiska flickan som inte ville äta,hon låg bara och tittade rätt fram med tomma ögon. Efter veterinärundersökning följde hon med mig hem till mig och mina två kattkillar. Jag var helt säker på att hon skulle krypa under någonstans och gömma sig, men icke! Hon följde efter mig och hoppade direkt upp i mitt knä och spann ❤️. Hon åt och drack första kvällen och sen började hon leka! Hon sov brevid mig på nätterna och var alltid nära mig. Jag kan inte beskriva med ord hur det känndes att se livet och nyfikenheten komma tillbaka i hennes ögon. Att behöva ta beslutet om att låta henne få gå till skaparkatten var obeskrivligt svårt. Jag hade lovat henne att jag skulle ge henne ett riktigt bra liv så länge hon orkade och i januari 2012 förstod jag att hon inte orkade mera. Hon var så rädd för allt utom mig och att vara instängd var riktigt panikartat för henne. Veterinären fick komma hem till oss så att Katitzi fick somna in i min famn hemma i tryggheten. Tiden med Katitzi och hur vi läkte varandras sår kommer för alltid finnas hos mig. Min finaste flicka,jag hoppas vi ses igen när tiden är inne ❤️

Annons:
Sidentass
3/3/13, 2:59 PM
#1

Men så gripande, och så vackert du berättar om finaste lilla Änglakatitzi…tänk så fint att hon fick känna sig så älskad och trygg hemma hos dej…nu har hon så fridfullt tillsammans med andra små änglakissar där bortom Regnbågsbron..gräset är så mjukt där för små silkestassar…

Styrkekramar…

Alexej
3/3/13, 5:27 PM
#2

Stor tröstekram, hon fick uppleva kärlek och det är underbart.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

annebeate
3/3/13, 6:59 PM
#3

Lilla söta Katitzi❤️ så älskad.

[Skyggis]
3/3/13, 7:06 PM
#4

Så vackert med sådan gränslös kärlek mellan er båda ❤️

Gullimat
3/3/13, 7:35 PM
#5

❤️Underbar film

Lena
3/3/13, 8:00 PM
#6

Så ledsamt att Katizi inte kunde vara med här på jorden längre nu när hon hade fått det så bra. Samtidigt underbart att läsa om att hon fick ett så fint liv tillsammans med dig. Det är ju precis då vi vill att alla våra frusna vänner därute ska få det. 

Ger dig många tröstande kramar! Tack för att du delar med dig!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
LillKira
3/3/13, 8:59 PM
#7

Lite drygt 2år fick vi tillsammans. Fina vackra år ❤️som gick alldeles för fort. Jag kommer bära henne i mitt hjärta hela livet.

MSH
3/4/13, 9:08 AM
#8

Men så fint skrivet, blir alldeles rörd…. Två år känns alldeles för kort. Vilken tur hon hade att du hittade henne och att hon fick ett så bra liv! Styrkekramar!

Andina
3/4/13, 9:31 AM
#9

Även om besöket hos dig blev kort - så var det fyllt av kärlek och omsorg! Hon kunde inte ha fått en bättre tid. Vackra tankar och minnen du förärar din lilla fina Katitzi - hon njuter nog av all den värme o kärlek du ger henne fortfarande! 

❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

lillmymlan
3/4/13, 9:46 AM
#10

❤️

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Rödis
3/5/13, 12:59 AM
#11

Tack för jag fick ta del av er berättelse, så sorglig och underbar, så respektfull o fin. Måtte det sprida sig om dessa våra medvandrare som hungrar o fryser därute, så att fler o fler adopterar hemlösa katter!

hamsternlukas1
3/5/13, 1:08 AM
#12

❤️

Upp till toppen
Annons: