Annons:
Etikettkattprat
Läst 2320 ggr
Kattsthlm
2/28/13, 2:33 PM

Kärleksbett?

Igår hände något fantastiskt! Som också har lett till att jag behöver råd igen.

Aliss har, som jag skrivit i någon annan tråd, bott med mig sedan september. Hon är kastrerad.

De senaste 2 veckorna har hon verkat väldigt gossugen. Hon har legat och gnidit sig mot mattan och sånt.

Men igår när jag satte mig på sängkanten så kom hon fram och började gnida sig mot mina ben och händer och Tvingade fram klapp. Så jag klappade henne och hon spann och mjölktrampade.

Det är ju såklart jätteroligt men konstigt för innan detta har jag ju inte fått röra henne på kroppen alls och jag får fortfarande inte ta några egna initiativ utan det funkar bara sålänge HON kommer fram och vill bli klappad. Igår och idag har hon kommit fram hela tiden, hon verkar inte få nog!

Men ändå när jag klappar henne så verkar hon nästan lite irriterad och kan bita mig lätt i fingrarna när jag klappar henne.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka hennes beteende. Hon Vill ju bli klappad, det är hon som kommer fram igen och igen. Och jag klappar försiktigt för att inte skrämma bort henne så jag vet inte vad det är hon blir irriterad över.

Annons:
Katthemsmatten
2/28/13, 2:41 PM
#1

Låter litet som ett parningsbeteende tycker jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Kattsthlm
2/28/13, 2:53 PM
#2

Ja, det var min första tanke också. Särskilt eftersom hon är så på. Men hon kastrerades för över tre månader sedan. Och sedan september är det här första gången hon gör såhär.

Katthemsmatten
2/28/13, 2:59 PM
#3

Kan ibland hända ändå. Om det inte slutar, kontakta veterinär. Det finns en del honor som uppvisar löpbeteende även efter kastration.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[sakring2]
2/28/13, 6:50 PM
#4

Min ena katt beter sig också så. Han blir alldeles till sig när jag klappar honom och jag får små, små kärlkesbett av honom. Aldrig något som gör ont eller att det går hål på huden.

[WickedAlly]
2/28/13, 6:51 PM
#5

#4 Samma här :)

IceJossan
2/28/13, 7:27 PM
#6

Aliss har samma beteende som min jouris Johanna hade precis när hon började utvecklas - det gick för fort helt enkelt! Hon blev tokkelig men kunde smälla till mig hårt och nafsa mitt i allt och sen vilja gosa ännu mer. Hon hann väl inte riktigt med i utvecklingen riktigt :P Nu är hon mattes lilla ögonsten som allra helst ska omfamnas hela hon på en gång och bli pussad och rufsad op huvudet samtidigt :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: