Annons:
Etiketttips-råd
Läst 399 ggr
hamsternlukas1
2013-02-24 00:17

Tips vid kommande omplacering av Vilja & Vilda!

Hej!

Ni som orkar och vill får gärna ge mig råd och tips som jag kan använda när jag söker bra hem åt kattungarna.

Tänkte ställa samman en sorts färdig text som jag kan ge till ev.intressenter…Så man slipper massa mailande fram och tillbaka samt slipper känna sig obekväm och "kinkig" med att ställa massa frågor och krav mm.

Allt för att det ska bli så bra och tryggt som möjligt.

Tänkte ungefär så som katthem brukar skriva om villkor osv. vad man önskar/kräver av blivande ägare.

Vore skönt att ha en färdigskriven text om ni förstår hur jag menar…

Då kan jag lägga upp den på katternas fbsida i samband med att jag söker nya hem utan att behöva "korsförhöra" var och en som ev. är intresserade.

Velar känslomässigt fram och tillbaka nu för katterna är verkligen underbara och ju längre tiden går,desto mer betyder dem och desto viktigare känns det att de absolut hamnar i rätt händer.

Om jag ändå inte hittar det optimala hemmet kommer jag behålla dem.

Samtidigt har en annan tanke börjat gro…jag skulle ev vilja erbjuda mitt hem för behövande hemlösingar som jourhem/akuthem i framtiden men det är under förutsättning att jag finner bra permanenta hem åt dessa.

Vore det inte för min snäva ekonomi skulle jag vara jourhem åt andra katter men ändå behållit dessa.❤️

Och hade jag kunnat skulle jag köpt ett hus på landet och startat en egen verksamhet för hemlösa skygga katter…

Vem vet… kanske kanske i framtiden :)

Annons:
ilb
2013-02-24 12:29
#1

Skriv vad du själv vill ha med så får du förhoppningsvis synpunkter och idéer sen.

Katthemsmatten
2013-02-24 13:27
#2

Ett tips är att gå in på några katthems hemsidor för att se hur de skriver. Tex www.katthemmet.nu och se under fliken 'köpa katt'. Det finns också råd om vad man bör tänka på innan man skaffar katt. Den texten kan du också använda dig av som underlag.

(Det finns många andra katthem än just detta, men för detta vet jag vad som finns att tillgå på hemsidan utan att jag behöver sitta och läsa fler hemsidor. Så förlåt mig om någon känner sig förbigången.)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: