Annons:
Etikettsajten
Läst 1939 ggr
Friend
2013-02-22 16:38

Min katt julian/"Bertil"- ge tillbaka honom!

Min katt Julian, en grårandig, nu 9 månader gammal hankatt blev fångad förra veckan när han var utsläppt av en kattorganisation i Malmö. Jag kan inte skriva av vem, för alla inlägg där organisationens namn har angivits har blivit snabbt borttagna från forumen, och jag har i min enda telefonkontakt med chefen för organisationen tydligt hotats och varnats att aldrig kontakta dem igen och aldrig skriva deras namn någonstans, och gjorts varse att de har folk som har observerat mig att jag även matar vilda katter och att det är personligt mot mig.(samtalet inspelat).Jag fick även veta att de inte tänker lämna tillbaka honom med hjälp av den upprepade meningen "jag vet inte vad du pratar om" varje gång jag upprepade att jag vill ha Julian tillbaka.

Allt är polisanmält, men jag har tills idag inte fått tillbaka Julian.

Jag vädjar nu till den person som agerar jourhem för kattorganisationen
,antagligen i Malmö, - snälla, om du har en grårandig katt som den (här inte namngivna) kattorganisationen placerade hos dig den 13 februari 2013 eller strax därefter, och som de(eller du) har döpt till "Bertil", lämna tillbaka honom till mig! Jag är hans matte, han kommer att bli så glad när han ser mig att det råder inga tvivel om att det är min katt. Jag har foton, men jag har inte kunnat ladda ner dem till detta inlägg/forum då jag inte har dator hemma och den dator jag använder har någon blockering. Jag har dock bilderna på mitt mejlkonto, så om du bara skriver till panterarex@hotmail.com och säger att du har honom så skickar jag bilderna till dig så fort jag har läst mailet.

Han heter egentligen Julian, Han är grårandig med en lite ljusbrunare ton bakom öronen, har en minimal antydan till en vit fläck på bröstet,hans tigrering är med relativt smala ränder som delvis förvandlas till små trekanter i mönstret på hans sidor/rygg. Han äter gärna Whiskas (särskilt oxkött), mjölk (rumsvarm), keso, kokt kött och dricker då även gärna kokspaden. Han är pratsam =kommunicerar vad han vill eller inte vill med rösten). På bilderna ser man hans morrhårs-prickar, som i förening med teckningen på hans huvud och bringa är en säker identificering.

Om du känner igen honom och namnet "Bertil" som organisationen gav honom (de hade hans foto och beskrivning ute på sin websida i måndags den 18 februari, men tog genast bort det då jag hörde av mig),så snälla, snälla hjälp mig att få honom tillbaka.

Jag har nu förstått att hela denhär historien har något personligt motiv mot mig och kattorganisationen attackerar nu mig personligen med hjälp av lögner på sin facebooksida.

Jag vill bara få tillbaka min katt, Jag är beredd att betala om det krävs.

Annons:
martdat
2013-02-22 16:44
#1

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Friend
2013-02-22 16:46
#2

Jag ser att jag formulerade mig klumpigt i början av texten - jag menar naturligtvis att Julian var utsläppt på promenad av mig, och det är organisationen som fångade honom. Jag vill också lägga till att han då hade på sig ett blå/grön/grått halsband med mitt telnummer på insidan.
mitt mejl: panterarex@hotmail.com. Om någon vet något, snälla hjälp mig.

[helenal]
2013-02-22 17:26
#3

Men om det nu är din katt och du har bildbevis varför vill dom då inte ge dig tillbaka katten? Det är fler katter som behöver hans plats! så något lurt är det då kattorganisationen skulle mot bevis ge dig din katt tillbaka!

MSH
2013-02-22 19:19
#4

Verkar konstigt! Inte har väl kattorganisationer som mål att "behålla" andras katter?… Det som är så fullt på alla katthem har man förstått…..

martdat
2013-02-22 19:27
#5

kattföreningen säger ju att det är en utekatt som du bara matat om jag minns rätt?

har det blivit ett missförstånd om vilken katt det gäller?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
2013-02-22 19:28
#6

Inte alla katthem är seriösa, så är det bara. Men polisen borde kunna hjälpa dig.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
MSH
2013-02-22 19:50
#7

Men varför skulle ett katthem vilja behålla en katt över huvudtaget….. Målet är väl att skaffa hem till katterna, även om man är "seriös" eller inte,? eller har olika syn på tex skygga katter. Bra att det är polisanmält då bör det väl komma till en "lösning". Är det en ägd katt så får den ju inte tas av någon, där finns det lag-stöd som TS kan använda sig av. Håller alla tummar att det löser sig!

Tyrisen
2013-02-25 07:43
#8

Uppdatera gärna sen TS hur det går med den här historien.

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

Friend
2013-05-17 16:09
#9

Jag fick aldrig tillbaka min katt Julian. Polisen kunde inget göra.

Hans foto har aldrig dykt upp igen på Katthjälpens hemsida sedan de tog bort det i februari när jag hörde av mig till dem. Vad som har hänt med honom vet jag inte.

I nuläget kan jag bara hoppas att Julian finns någonstans där han får

bra mat, mänsklig medkänsla och att han får komma ut i vårvärmen -

inte bara sitta i bur.

Backarödbo
2013-05-17 18:40
#10

Vad heter organisationen?

Alexej
2013-05-17 22:42
#11

#9 Fruktansvärd. Vad katthemmet än tycker och tror får man aldrig ta någons katt så att ägaren inte vet vad som hände katten. Som jag kommer ihåg hade du katten inte kastrerad (vet inte mer riktig) men om det var så har de ändå inte rätt att ta någons katt.

# Tror det var Katthjälpen Malmö men det får TS svara på.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2013-05-17 23:53
#12

Det är alltid svårt för oss här på Hittekatter iFokus att döma i ett sådant här fall. Det verkar i mina ögon knepigt att ett katthem skulle ta sig ann en katt om den visar sig ha en ägare. Vet inte att något katthem arbetar på det sättet. Nöden ute är ju så stor att katterna står på kö till de platser som finns.

Det jag rekommenderar alla kattägare är att ID-märka och registrera sina katter. Då slipper det bli tveksamheter runt ägandet och det är lätt för den som hittar en katt att spåra ägaren.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Josefa
2013-05-18 10:54
#13

Men det handlade väl om en hemlös katt som TS visserligen gav mat, men ingen annan hjälp. Och inte heller hade något intresse av att ta in.

Annons:
Alexej
2013-05-18 11:21
#14

#13 Tycker att TS inlägg visar om mer intresse än att bara mata en hemlös utekatt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Josefa
2013-05-18 12:21
#15

#15 Så tyckte iaf inte föreningen när de svarade, när händelsen var aktuell.

Lena
2013-05-18 12:31
#16

Det brukar alltid finnas två sidor av varje mynt och det är inte alltid dessa sidorna överensstämmer helt med varandra. Om det är så som #13 har läst är det ju en helt annan femma.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: