Annons:
Etikettsajten
Läst 1630 ggr
indra-bus
2/22/13, 2:00 PM

Karlstad djurskydd.

Läste nu i nwt att ordföranden har lurat till sig 25000 o en bil.

Kan inte länka men de står på nwt.se

Fy …

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
Katthemsmatten
2/22/13, 2:17 PM
#1

Tack för info. Det är en artikel från augusti 2012. http://www.nwt.se/karlstad/article1155743.ece

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alexej
2/22/13, 2:22 PM
#2

Inte klokt:(((

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Katthemsmatten
2/22/13, 2:26 PM
#3

Med en sån skuld till kronofogden borde han inte valts till ordförande i en förening. Men det är alltid lätt att vara efterklok. Tycker dock synd om föreningen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

indra-bus
2/22/13, 2:55 PM
#4

#3 Nej de har du rätt i.

Men jag tror alla katt hem gör så gått de kan. O alla har inte så stor erfarenhet eller kunskap de får man ju med tiden.

Hoppas bara att han blir dömd nu så de får pengarna tillbaks.

Hanns uttalande gjorde mig arg. Som Grekland, men har själv lyckats få 3 mille i skulder.

O jag kan inte förstå hur man kan göra så. Blir så ledsen har de inget samvete. Blås en miljonär eller en bank med stort över skott o sky höga vd löner. Nej de är inte häller ok så klart. Tror ni förstår vad ja menar.

Själv lever jag på en sjuklön men är ändå upp med lite mat då o då till djurhemmet här. Skänker en liten peng till andra organisationer.

Ja menar inte att sätta mig på en pedistal  nu. Blir bara så frustrerad.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Katthemsmatten
2/22/13, 3:20 PM
#5

#4 Dessvärre tror jag inte att de kommer att få tillbaka sina pengar även om han blir dömd. Med 3 miljoner i skuld till staten så är det en prioriterad fodran och skulle han lyckas betala av det, alt. att man gör en utmätning och det finns mer i boet, så kanske katthemmet får tillbaka bil och pengar. Men jag håller det inte för troligt.

Jag förstår inte heller hur man kan blåsa en ideell förening, men det finns människor till allt.

Tycker du gör helt rätt som hjälper katthemmet. Om var och en hjälpte efter egen förmåga, om så bara 10.- per person och månad så skulle katthemmen ha en mycket bättre ekonomisk möjlighet att hjälpa alla hemlösa katter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

indra-bus
2/22/13, 3:29 PM
#6

Ok, detta juridiska är ja ju inte så bra på. Men i så fall känns ju ännu tråkigare.

Många bäckar små. De brukar jag tänka.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
Alexej
2/22/13, 7:33 PM
#7

Ja, det stämmer vad katthemsmatten skrev. Med skulder hos kronofodgen finns det ingen chans att få tillbaka pengarna. Ibland blir det dyra läropengar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
2/22/13, 7:36 PM
#8

bra att de anmält . hoppas att han åker dit,

min bil behöver med repareras. kanske skulle skänka bort den o ta tebax den när den e färdigrenoverad.. hm..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
2/23/13, 11:40 AM
#9

Det är alltid tråkigt och djupt baklagligt när ideella verksamheter drabbas av lycksökare på det här sättet. Det gäller att vara om sig och kring sig så att inte sådana här saker kan äga rum. Tyvärr slår det ju så hårt eftersom så gott som alla katthemsföreningar kämpar hårt för att överhuvud tagt gå runt. Av den anledningen upplever jag det som extra fult när en styrelseledamöt stjäl från sin förening. Förutom den ekonomiska skadan blir det ju även förtroendet som skadas vilket drabbar hemlösa katter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: