Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1415 ggr
she-it
2013-02-21 16:44

Min Cornish rex är fortfarande borta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Turbo, 10 år och kastrerad gråvit hane av rasen Cornish rex har fortfarande inte kommit hem! Han smet ut från en villa i Örby i södra Stockholm under Valborg 2012. Sedan dess har han gått upp i rök - och ja vi har gjort ALLT man kan göra för att hitta honom. Vi hoppas att någon tagit in denna förtjusande keliga katt - men hur får jag tag på denna någon?!

Vill gärna att alla som tycker sig känna igen Turbo i något fönster t ex tar en bild med mobilen och skickar till mig! Är det rätt katt utgår belöning på 2 000 kr oavsett vad som händer. 

Hälsningar Anna 070-656 79 99

P.S Turbo är chipmärkt men ej öronmärkt.

Annons:
Katthemsmatten
2013-02-21 19:12
#1

Chipmärkningen är registrerad också? I så fall kan man utesluta att veterinärmottagningar och katthem har fått in katten. Man kollar alltid märkning oavsett om det är en huskatt eller raskatt. Kollar du regelbundet med polisen om de fått in någonting? Katten skulle ju kunnat hittats trafikdödad. Rexar har ju litet speciellt utseende så även en icke kattmänniska borde kunna förstå att det är en raskatt och därmed kanske tipsa polisen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alexej
2013-02-21 19:13
#2

Vore bra om du kunde klistra ihop lite fler bilder (också på ansiktet) då kan man lättare dela det på Facebook.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
2013-02-21 20:57
#4

Antar att du också gått ut i ditt grannskap med lappar där det finns bild på kissen, kan kanske ha blivit instängd i något förråd eller dylikt….håller tummarna!

Katthemsmatten
2013-02-21 21:08
#5

Siden, om ingen upptäckt katten i sitt förråd nu så är den dessvärre död. Den försvann för nästan 10 månader sedan, så jag hoppas att den är på rymmen fortfarande.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattassen
2013-02-21 21:18
#6

Låter ju onekligen som om lille Turbo kan ha blivit stulen.😕

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
she-it
2013-02-22 12:03
#7

Katthemsmatten: I ärlighetens namn så vet jag inte riktigt det, då jag övertog Turbo och hans "brorsa" som fodervärd för två år sedan. Han har alltså en formell ägare också som är lika ledsen som jag, då hon dels blev tvungen att skiljas från katterna p g a barnbarnets extremt svåra allergi, dels nu måste leva med detta… Utesluter dock att katthemmen kan ha fått in honom utan att meddela mig då jag annonserat om honom på alla deras sidor och varit i kontakt med flera volontärer på katthemmen. OM det inte är så att han med bil tagit sig utanför Stockholms närområde, det är det man befarar.

De första månaderna ringde jag gatukontoret då de "sparar" raskatters trafikdödade kroppar i två månader (helt enkelt för att man vet där att det alltid finns någon som letar efter dessa, vilket ju tyvärr inte alltid är fallet med huskatter.) Men sen har jag inte ringt mer. Det känns uteslutet på något sätt att han skulle kunnat klara sig som utekatt, nästan naken och frusen som han var och helt ovan vid att fånga mat själv. Antingen lever han inte eller så har han sökt sig in till någons hem - som har valt att behålla honom. Han är inte skygg alls och skulle godmodigt gå in varsomhelst bara där finns värme och mat.

she-it
2013-02-22 12:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En till bild:

she-it
2013-02-22 12:14
#9

# eskils: Tack för hjälpen!

Katthemsmatten
2013-02-22 12:47
#10

She-it, jag tror dessvärre att det är någon mindre nogräknad som har 'hittat' honom och inte gjort en anmälan. Alternativt att han försvunnit på annat sätt. Men skulle han dykt upp någon annanstans i landet borde man ju rimligen ha försökt spåra via chippet. Tycker du ska fråga den tidigare ägaren hur det ligger till med registreringen.

Jag vet att han inte passerat 'mitt' katthem i alla fall. Har sett din annons och vi kollar alla katter som kommer in om de är märkta.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[helenal]
2013-02-22 15:50
#11

tråkigt:( Hoppas han hittas!!!! så ni och hans vän får hem honom

martdat
2013-02-22 19:30
#12

#7 vet du om alla gatukontor gör så eller bara i stocholm? nytt för mig att de alls sparar trafikdöda så vore jättebra att veta.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

she-it
2013-02-26 19:41
#13

# Nej det vet jag tyvärr inte. Vet inte heller om hela Stockholmsområdet gjorde så, eller om det bara var avdelningen som ansvarade för området där han försvann som gör så.

Annons:
Upp till toppen
Annons: