Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2314 ggr
Kaffekopp
2013-02-18 13:45

Hem söker en till katt

Hej!

Jag och min sambo söker en katt/kattunge. Vi äger redan en Maine coon pojke på snart ett år och vi känner att en till katt hade varit underbart.

Jag har studerat distans och innan har det inte varit några problem för våran katt att hitta lekkamrater. Vi bor för tillfället i ett kollektiv med sju andra personer och fyra hundar(inte våra). Men till hösten tänkte både jag och min sambo, som jobbar för tillfället, studera på annan ort.

Vi söker en katt eller kattunge som är gosig och social. När vi reser hänger alltid katten med, så den ska inte ha några problem att resa. Är det en kattunge miljötränar vi den själva. Den ska älska andra katter då vi hälsar på släkten ibland som har katt. Vi tänkte även skaffa hund om några år, så den ska inte vara rädd för hundar. Vi själva reser inte mycket på semestern utan är mest hemma. Den ska vara kastrerad eller så kastrerar vi. Katten ska vara en innekatt. Vi vill att den ska må bra av att vara inne och inte längta. Katterna kommer vi ha hela livet.

Det viktigaste är att katterna ska må bra tillsammans. Våran katt är väldigt social och envis. Han är kungen på täppan hemma och även över de fyra samojedhundarna. Han älskar att leka och andra djur. Han är kompis med en av mina föräldrars katter och leker med honom hela tiden när vi hälsar på. Han kurrar lekfullt så fort han träffar en ny katt. Vi kanske kan låta dem träffas först för att se om de gillar varandra.

Vi bor i Göteborg och har ingen bil, så det ska vara lätt att komma och hämta katten med tåg eller buss.

Det är inte akut och vi tar gärna tid på oss att hitta den "perfekta" katten för oss.

Skriv ett meddelande till mig om ni kanske har någon katt som passar.

Annons:
Katthemsmatten
2013-02-18 13:51
#1

Kontakta ett katthem i Göteborg. De kommer dels kunna ge er råd, dels ha precis rätt katt för er. Och ni gör dessutom en god gärning eftersom ni i så fall inte bara hjälper den katt ni adopterar. Ni hjälper ytterligare en katt som kan få komma in från hemlösheten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Katthemsmatten
2013-02-18 13:53
#2

PS till mitt inlägg #1: Titta i tråden "Vi söker ett hem" nästan högst upp i vänsterspalten. Där får du dels tips om katter som söker ett hem nu, dels hittar du annonsörer som regelbundet har katter som behöver hem. T ex Josefa, Kvibergskatternas vänner och många fler.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gatukorsning
2013-02-18 14:15
#3

Det finns även en grupp på fb som heter Hemliga som jobbar med omplacering av djur. Seriösa och duktiga!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

[eskils]
2013-02-18 14:19
#4

Här är ett bra katthem i Göteborg:

http://www.v3.goteborgskatthjalp.com/

Kaffekopp
2013-02-18 17:46
#5

Vi har lagt en intresseanmälan där, men iom att vi söker en så "speciell" katt tänkte jag att det var lika bra att kolla här med.

hamsternlukas1
2013-02-18 18:38
#6

Jag har två väldigt goa extremt "kattvänliga" samt hundvana/hundkära ungar men helst vill jag finna ett gemensamt hem för båda, dock inte omöjligt en och en. Du kan läsa i tråden Tynneredskatterna om du vill veta lite mer.

Annons:
Kaffekopp
2013-02-18 22:04
#7

Vi kan tyvärr bara ta emot en katt då vi reser med katterna och en Maine Coon väger som två redan. :)

hamsternlukas1
2013-02-18 23:18
#8

Som jag sa är det inte ett krav att ta bägge, mer en önskan. 🙂

Katterna finns i Tynnered vid intresse.

Gatukorsning
2013-02-19 08:56
#9

#7 Jo, det kan jag förstå att en maine coon väger som två. De är ju inte direkt några små kissar! Men väldigt fina och coola tycker jag, även om jag är huskattsmänniska.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Josefa
2013-02-19 09:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har flera kattungar/ungkatter som söker hem. De flesta av dem redan kastrerade/vaccinerade/id-märkta. De är mellan 5 och 10 månader. Finns tyvärr vi i Helsingborg, men ni kanske har vägarna förbi.

Jourhemmet
2013-02-19 10:12
#11

#10 Är det "fågelfilm" som visas? 😃

Josefa
2013-02-19 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Nej det var faktiskt snöflingor. Ibland är de lättroade.

Gatukorsning
2013-02-19 11:26
#13

Vilket härligt gäng du har där!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Annons:
[helenal]
2013-02-20 15:34
#14

12# gud va gulligt att alla är samlade:)

moonewa
2013-03-08 19:34
#15

Har en hane som är lika gammal som Eran som jag förmedlar .För mer info maila mig moonkewas67@gmail.com Ewa

kattassen
2013-03-08 20:46
#16

#8 Fundera på om du verkligen skall dela på två så tajta syskon som vuxit upp ihop. Det hade jag nog inte gjort om de verkar må bra av varandra. Jag har 2 syskon som jag aldrig skulle kommit på tanken att dela på. Skillnad är om de vantrivs ihop eller att man delar dem vid tidig ålder.

Vilja och Vackra verkar trivas tillsammans.🙂

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

hamsternlukas1
2013-03-08 21:21
#17

Nej detta är inte aktuellt längre! Och såvitt jag förstod det så kan de  tydligen inte ta emot en katt i dagsläget så tråden är nog inte heller så aktuell längre.

Absolut är det gemensamt hem som gäller, vet inte hur jag tänkte där…Nu mer än nånsin står det helt klart att dessa två måste få fortsätta leva i hop, hade en svag tanke innan att om det finns en bra "passande" katt så skulle det funka.

Men nu när mer tid gått så är det än mer tydligt att de måste få vara ihop, dessutom är det ett stort plus för kommande ägare att ha de tillsammans, de är ju så underbara ihop, sån glädje!

De älskar verkligen varandra, ingen tvekan om det ❤️

Upp till toppen
Annons: