Annons:
Etikettsajten
Läst 3411 ggr
pia nyblom
2013-02-13 20:57

Upphittad VIT katt i Rönninge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det inte någon som saknar denna söta katt ??

Vi har matat och skyddat mot värsta kylan sen september förra året !

Finns det någon som vet något ? Finns det någon som är intresserad ? 

Han är skygg men inte förvildad och en väldigt trogen matgäst :-)

Pia

Annons:
Lena
2013-02-13 21:04
#1

Stackars liten! En sådan fin katt! Var ligger Rönninge? Mina geografikunskaper har sina brister!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gatukorsning
2013-02-13 22:01
#2

Utanför Stockholm ligger det.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

annebeate
2013-02-13 22:09
#3

Vilken söt kisse. Uppfattar jag rätt att han fortfarande är där ute? Har ni kunnat kolla om han är märkt?

Issa
2013-02-13 22:11
#4

Lägg upp detta på Kattpolisen i Fokus också.

[eskils]
2013-02-13 22:21
#5

Fin kisse! Har ni anmält katten till polisen? Lappat området? Kanske en ägare söker honom.

Rönninge ligger nära Södertälje.

johnnys girl
2013-02-13 23:50
#6

Maila katthemmen i Sth-området. Om du redan gjort det, gör det igen. Mycket kan ha hänt sedan sist du mailade.

Finns det inte plats nu, fråga om du kan ställa honom i kö.

Här är förslag på katthem:

Södertälje Katthem, Stockholms Katthem, Kattstallet, Djurhjälpen i Vaxholm, Akutgruppen, Norrtälje Katthem

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

Annons:
carlas
2013-02-13 23:55
#7

Oj så fin katt. Vet ni att det är en "han"? Okastrerad förstås då. Sedan september 2012 är lång tid. Verkligen trogen!! Ser ut som en ungkatt. Troligen övergiven/utsparkad. Ingen möjlighet att ta in, för att därifrån söka hjälp fr katthem etc?

MSH
2013-02-14 08:11
#8

Men så fin! En trogen liten vän! Jag vet att vår äldsta dotter "drömmer" om en vit katt. Hon har "troget" följt mig här på HiF och de "arbete" för att hitta vår lilla vän….. Hon tror att vita katter är mer "stöld-begärliga" och "eftertraktade" än tex helt svarta. Hon säger när hon pratar om vita katter- "att en vit katt ska vi nog inte ha för då kanske den blir stulen"….??!!Vad många funderingar och tankar de har de små! (Ursäkta för långt inlägg)

Katthemsmatten
2013-02-14 10:33
#9

Även om jag kanske inte tror på det, så skicka in en annons om upphittad katt till Stockholms Katthem. Gratis att annonsera. Adressen är omplaceringskatt@katthemmet.nu Kanske har övriga katthem som nämns i #6 liknande möjlighet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gatukorsning
2013-02-14 10:46
#10

Jag ska kolla på Kattstallet, vet att det är en vit katt bortsprungen någonstans, men minns inte var, såg en notis om det på Kattstallets vägg förut.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

johnnys girl
2013-02-14 12:07
#11

Glömde en sak: Agera NU Vänta inte.. Snart är det vår och kattungesäsong. Då prioriterar katthemmen dräktiga honor och kattungar.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

Gatukorsning
2013-02-15 23:55
#12

Nu har jag skickat ett email till en person som saknar sin vita katt (fanns på katthemmets vägg) sedan mitten av december. Tyvärr dtod det i varifrån denna katt försvunnit.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Lena
2013-02-16 10:25
#13

Det brukar inte vara svårt att få hem till en vit kisse. Tråkigt nog för katter av andra färger hänger det mycket på vilken färg katten ifråga haft turen/oturen att bli född med.

Viktigt att du anmäler till katthemmen som sagt!

Här har du en artikel med råd om vad du bör göra om du hittat en katt som du tror kan vara bortsprungen/hemlös, samt några matnyttiga diskussioner i det här ämnet.

Har du hittat en katt? (Artikel)

Upphittad katt - tips! (Diskussion)

ID-märkning - söka efter ägare. (Diskussion)

Lista över sajter med efterlysningar/upphittade katter (Diskussion)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
MSH
2013-02-16 11:27
#14

Har ni kunnat se att det är en hane?….

Gatukorsning
2013-02-16 12:23
#15

Tyvärr är det inte den vita katten som jag har sett efterysning om. Fick svar idag.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Lena
2013-02-16 15:40
#16

#15 Så synd!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anen27
2013-02-16 22:22
#17

Den var inte öronmärkt?

annars finns det en sådan parvel efterlyst på Södertälje Katthem… förvann i augusti..

[eskils]
2013-02-16 23:09
#18

Från Södertälje katthems hemsida, Efterlysta katter:

Efterlysning

18/8-12

(Bårstaberget)

Snövito

har varit borta sedan den 13 augusti. Han är 5 år, kastrerad, ID-märkt och är social.

Har ni sett Snövito eller har information om honom, kontakta: …

(vet ej om man får lägga ut namn och tel.nr här)

MSH
2013-02-17 07:47
#19

Men det verkar ju lovande….. hoppas!!!

eva-lina
2013-05-08 09:47
#20

prins-emil har varit borta i 4år nu det var en vit kisse i rissne men det var inte min fast det låg så nära från hallonbergen den var okastrad inte öron märkt min lille vita kille var både kastrerad ock id märkt med numer p194 han saknas fortfarande lika ont känns det för mig som det vore idag han sprang bort.

Annons:
Djurälskaren87
2013-05-08 23:29
#21

Putt! Vad hände med katten?

Upp till toppen
Annons: