Annons:
Etikettertnrskygga-katter
Läst 5937 ggr
Gatukorsning
2013-02-13 17:24

Hjärta Leon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

du ser på mig med stora sorgsna gula ögon

jag kan inte sluta undra över vad du har varit med om

du kan inte berätta för mig med ord, men jag ser det i din vaksamma blick

det enda jag vet om din historia är vad din kropp talar om

du har ett ärr över nosen som aldrig kommer att försvinna

dina trasiga tänder som har gett dig sådan smärta

din sneda svans

ditt svaga lilla hjärta som hoppar över ett slag ibland

din mjuka vänstra underkäke som du ändå inte lider av

kanske är du fem år gammal, kanske är du nio

det hårda livet har satt sina spår hos dig

din lite för tjocka klo på vänster baktass som är så besvärlig att klippa

din vackra blanka svarta päls som du älskar när jag borstar

försiktigt

dina små utspridda silverhårstrån bakpå nacken

dina gulfläckiga ögon som studerar varje rörelse jag gör

ditt sätt att observera omvärlden innan du tar ett steg till

du tuggar som en sköldpadda

dom säger att du inte är som en katt ska vara

dom säger att du är en konstig katt

jag tycker att du är vacker

min älskade hittekatt

jag ser dig för den du är

och jag älskar dig gränslöst

på dina villkor

 Åsa

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Annons:
Uppkatten
2013-02-13 17:31
#1

Underbar kärleksförklaring till vackra Leon!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
2013-02-13 17:49
#2

Kan inte göra annat än att instämma med Uppkatten. Leon är så vacker och att han hamnat hos dig måste vara meningen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Andina
2013-02-13 18:07
#3

Jaa, jag kan bara hålla med, vilken vacker Kärleksförklaring! Och inte så konstigt att du är kär i den ståtlige herren Leon! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

annebeate
2013-02-13 18:39
#4

Vilken underbar kärleksförklaring till din älskade Leon.

Sabbekatt
2013-02-13 19:35
#5

Lyckliga Leon (och hans kattkompis ) som har dig som matte

KattkoloninBotkyrka
2013-02-13 20:41
#6

Fint skrivet

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
MSH
2013-02-13 20:46
#7

Åh blir alldeles rörd…. Som oftast! Får "välja" mina stunder när jag läser på HiF, numera… på väg till jobbet är inte bra, många tårar på bussen, många som funderar och undrar varför (gissar jag)… Så fin han är och vilka ögon!

Gatukorsning
2013-02-13 22:00
#8

Tack alla hittekattsvänner! Han är så fin mitt lilla hjärta. Idag har varit en "lite rädd för allt som rör sig dag". Man måste få ha sådana dagar också ibland. Och det är helt okej.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

carlas
2013-02-13 23:58
#9

Fina Leon. Så många elaka, tanklösa människor du mött. Och nu med go'aste matte - all lycka !

Syllisen
2013-02-14 09:46
#10

Så fint skrivet

lillmymlan
2013-02-14 11:13
#11

Såååå vackert

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Gatukorsning
2013-02-26 11:19
#12

Idag är vi inte jättebra kompisar, jag och Leon. Det kanske blir bättre senare ikväll. Det är sådär, det går upp och ner. Men han är så vacker i mina ögon!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Katthemsmatten
2013-02-26 11:26
#13

#12 Så där är det ju med våra kära skyggisar. Ofta brukar det innebära att de tagit ett steg framåt i utvecklingen och nu behöver sitta och begrunda om det var dödsläskigt att göra vad det nu var de gjorde, eller om det faktiskt var OK. 🤔

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Gatukorsning
2013-02-26 11:33
#14

#13 Jo, så är det. Jag var bortrest i helgen, och gissa vem som helt plötsligt la sig vid fotändan av sängen häromnatten trots att husse uppenbarligen redan befann sig där. Jag vet inte vem som blev mest chockad, husse eller Leon…

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Sidentass
2013-02-26 12:06
#15

Så otroligt fint skrivet…med innerlig kärlek…

[Skyggis]
2013-02-28 16:18
#16

Så rörande du skriver om vackra kämpen Leon ❤️

Gatukorsning
2013-04-01 17:33
#17

Gubben min!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

MewTwo
2013-04-01 22:23
#18

Leon och Andra Saker, ni kommer alltid att vara säkra på matte Åsas kärlek… här får ni en av mina dikter - vi kunde kanske hjälpas åt här på HKiF att skriva en skyggis-diktbok?

Jag är så rädd Jag är så rädd för rävens tänder hökens klor och bilens hjul Jag är så rädd för hårda händer höjda röster, skarpa ljud

Jag är så rädd Jag är så rädd för djupa vatten köldens bett och eldens glöd Jag är så rädd för de vassa skratten stängda dörrar, svältens nöd

_Jag är så rädd
Jag är så rädd när du rör mig
fast den är mjuk, din varma hand
Jag är så rädd att du överger mig
när jag äntligen nått din famn
_

Gatukorsning
2013-04-06 23:12
#19

#18 Tack!  Ja, min kärlek till Leon är gränslös. Inte många som kan förstå det. Han är ju "konstig" katt sägs det. Men jag tycker inte alls att han är konstig. Han är bara lite speciell, just därför så passar han så bra i vår familj, för vi är alla lite speciella!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

annebeate
2013-04-07 00:00
#20

Vilken lycka för Leon att ha dig till matte. Så älskad.❤️

Annons:
Katthemsmatten
2013-04-07 16:14
#21

#19 Det är de 'speciella' som gör livet i kattvärlden så härligt. Vad vore livet utan min lilla Husby-skyggis? Efter 5 år hos mig får jag gärna klappa henne och hon tar initiativ till mys själv, men glöm att jag får lyfta. Men det vill å andra sidan inte min gamla luffare inte heller. Han tillåter det, men det är ingen tvekan om att han inte gillar det. Den gossen har helt säkert haft ett hem de första ca 6 åren av sitt liv.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2013-04-10 17:50
#22

Såg att jag missat denna fina tråd! Det är ju det där som är så underbart när man arbetar med hemlösa katter som prövats hårt i sina liv - när man vinner deras förtroende och tillit. Det är stort, riktigt stort.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gatukorsning
2013-05-01 13:43
#23

När jag kommer hem från jobbet på dagarna så ligger han där uppe på sängen och tittar på mig.

När jag sätter mig på huk bredvid sängens så följer hans blick varje rörelse jag gör.

När jag sträcker fram min hand mot honom så vill han nosa på den.

När jag sakta lyfter handen mot hans kind så trycker han huvudet mot min hand för att gosa.

När jag klappar honom försiktigt på magen så rullar han över på rygg och myser några sekunder. Ibland en hel minut. Ibland två.

När han somnar med sitt huvud i min hand så börjar jag nästan att gråta, varje gång.

När jag ska gå och lägga mig så ligger han ibland kvar på sängen, i flera sekunder.

Älskade hittekatt! Han har tagit över mitt hjärta totalt!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

MewTwo
2013-05-04 20:43
#24

…och sedan bär man dem med sig i sitt hjärta för alltid, outplånliga. En del katter etsar sig fast på några sekunder bara. Det är en gåva att få ha det så! <3

Lena
2013-05-04 23:52
#25

Hittekatternas poesi! ❤️🐱❤️

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gatukorsning
2014-08-01 23:48
#26

Idag har Leon fått somna in och jag känner mig helt trasig. Han fick njursvikt med jättehöga värden så det mest humana var att låta honom somna in. Men det gör så ont i hjärtat och själen nu när han är borta. Älskade älskade hitteskatten min.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

KattkoloninBotkyrka
2014-08-02 13:04
#27

😭 Stryka till dig #26 Gatukorsning

Leon hade ett underbart liv hos dig ❤️
Vila i frid lilla hjärtat Leon

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Uppkatten
2014-08-02 14:40
#28

Min svarta kattpojke dog också i njursvikt för en del år sedan… Ingen rolig sjukdom… Tids nog kanske du tar dig an en annan liten skyggis för att hedra Leons minne… men låt det få ta den tid som behövs. Massor av kramar från mig och missarna här hemma HjärtaHjärtaHjärta.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Sabbekatt
2014-08-03 22:42
#29

Jag önskar att det fanns något smart att säga när sådant här händer……😭❤️.
Jag har varit tvungen att säga förväl till två av mina fem katter. Den ena, Julle, blev akut sjuk och var tvungen att få somna in där och då, den andra, Sabrina, var gammal och blev sjukare och sjukare och till slut fanns det inget annat val än att låta henne få somna in, hon också.
Även om jag idag har två andra katter som bor med mig och min numera "gammelgubbekatt", Tore, så tänker jag ofta på Julle och Sabrina ❤️❤️.
Sabrina är katten på min Avatar.

Många kramar till dig och Andra Saker.
//Maria

[Forest]
2014-08-04 09:58
#30

Mycket fint skrivet. Jag beklagar sorgen men jag måste skriva att han måste vart lycklig att fått ett så tryggt kärleksfullt hem där han vart sett som en skönhet som han var. Många styrkekramar ❤️

Lena
2014-08-05 11:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Så ledsamt Gatukorsning att han fått somna in nu! Men han kunde inte ha fått ett bättre liv. Vi själva har lite samma situation då våran Saga börjar tackla av. Trodde stunden var kommen i fredags. Men hon kvicknade till och blev sig själv på vägen till veterinären. Men vi förstår att den svåra dagen närmar sig.  Många styrkande kramar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2014-08-10 17:36
#32

Gatukorsning, Leon kunde inte fått ett bättre liv än det du och 'Husse' gav honom tillsammans med Andra Saker.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[[eskils_]]
2014-08-17 18:09
#33

❤️

Säger som andra här, Leon kunde inte ha fått ett bättre liv än hos dig. Han var lycklig!

Upp till toppen
Annons: