Annons:
Etikettsajten-medlemmarna
Läst 1157 ggr
Lena
2013-02-09 19:47

Nya Smilies! Vad tycks?

Har ni sett att vi fått en helt ny uppsättning med smilies som vi krydda vara inlägg med? 

Nu till frågan vad du tycker om dem? 

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kattassen
2013-02-09 19:50
#1

Tycker de är lite svåra att tyda - lite för små. Jag måste alltid zooma upp bilden för att se så man inte tar ett uttryck som inte passar in riktigt ;-) Men det var trevligt att få lite nya smileys med katthuvud och hjärtan exempelvis

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

lillmymlan
2013-02-09 20:00
#2

Mmm… svårt att se vad man ska ha som passar… för litet vill säga… men annars ganska kul tycker jag…

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2013-02-09 20:11
#3

Håller med er om att de är lite för knappa i storleken. Inte så bra om man tar till en grinig eller argsint variant av misstag. 

Den här  när man tänkt sig en sådan  t.ex. 

Några nykomlingar som föll mig i smaken är annars följande figurer: 

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2013-02-09 20:16
#4

Gillar dem riktigt bra, men saknar funktion som gör att när man placerar cursorn över dem kommer en förklaring av vad de symboliserar. Fanns det så skulle alla kunna förstå dem på samma sätt. Gillar att de inte förändrar radavståndet när man använder dem, vilket de gamla gjorde. Det är nog därför som de är så små.

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2013-02-09 20:46
#5

Jag är jätte nöjd och gillar dom starkt

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Tarotstollan
2013-02-09 21:47
#6

Tycker de är kul, men jag har också svårt att se vad de föreställer. Men det är väl på gång att vi skall få namn på dem tyckte jag att jag läste inne på Support.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
annebeate
2013-02-09 22:06
#7

Gillar att det nu finns många att välja på. Beträffande vissa är det svårt att  se vad de står för.

Uppkatten
2013-02-09 22:26
#8

Jag är lite bakåtsträvande så jag gillade de gamla bättre…! Skulle behöva större figurer och "textremsa"… (eller nya läsglasögon kanske…?). Men jag vänjer mig nog vid dem, tids nog…! Saknar dock en vacker svart misse bland smilisarna!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

lillmymlan
2013-02-09 23:25
#9

#8. Jaaa… svarta missar borde det absolut vara med

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Lena
2013-02-09 23:34
#10

#6 Det låter ju bra om de blir namngivna med!  

#8 & 9 Vi får be dem lägga till en svart katt med!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

UlrikaD
2013-02-10 01:51
#11

Här kan ni se vad de betyder.
http://uploads.ifokus.se/uploads/5e8/5e821174a3d1ee5215946b540c5278c0/smilisarna.jpg

Jag tycker också de är pyttesmå. Jag får trycka Ctrl och + tangenten över dem varje gång så jag klickar rätt.

Lena
2013-02-10 11:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är de så ni kan se dem direkt i bild;

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
2013-02-10 12:01
#13

Kul med katter!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Annons:
Upp till toppen
Annons: