Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1180 ggr
[Zlarviig]
2/7/13, 9:38 PM

AKUT NÖDROP för Svante!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kopierat från facebook:

AKUT NÖDROP för ledsna kattpojken Svante som inte är önskad…
(Höllviken)

Kattpojken var utmärglad, tovig i pälsen och mycket kall när han en morgon såg sin c…hans och sprang in i huset hos en kvinna. Svante var förtvivlad och allt han ville var att få värma sina frusna tassar och för att första gången stilla hungern i hans magra kropp. Svante var hemlös, förmodligen dumpad av någon som inte ville älska honom längre. Svante har ingen som saknar honom, ingen som undrar vart han är…

Fristaden han själv sökte upp upphör idag.

Vill du bli familjen Svante så innerligt längtar efter?

Madelene 0707 70 68 15(sms)
**madelene@kattjouren.nu

**Svante är mycket tillgiven och älskar att mysa. Han längtar efter en familj där han får vara enda katten och får all kärlek själv.
Kattpojken är ca 2 år och kastrerad.

Hem önskas i Skåne.

Annons:
Katthemsmatten
2/8/13, 10:18 AM
#1

Varför upphör fristaden så abrupt? Vad har man gjort för att skapa en mer långsiktigt lösning i väntan på att ett permanent hem kan hittas? Vem ansvarar för katten? Är det gruppen du refererar till så är det väl deras sak att fixa ett jourhem och sedan annonsera ut honom till adoption.

Som jag uppfattar det du skriver är ju inte Svante helt utan någon som kan tala för honom och denna/dessa bör ju se till att han får den omvårdnad han har rätt till enligt djurskyddslagen. Tar man in en katt har man ägaransvar för den.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Zlarviig]
2/8/13, 10:29 AM
#2

#1 Jag vet ingenting om katten. Min syster delade fotot och texten från deras sida och jag delade vidare. Tänkte att jag kunde hjälpa till eftersom det varken tar tid eller ork.

Upp till toppen
Annons: