Annons:
Läst 5596 ggr
kattassen
2013-01-30 21:12

Ekonomisk hjälp! *RIP*Sessan/Estelle AKUT SJUK!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kvibergskatternas Vänner har hamnat i akut behov av ekonomisk hjälp! 2 katter i vår verksamhet har drabbats av svåra sjukdomslägen och vår situation har blivit mycket ansträngd!

I helgen fick vi sorg i flocken. Vår käre Otto fick lämna oss mycket hastigt. Efter ett par dagar med lätt hängighet och som vi uppfattade kanske lite extra trötthet, fick Otto ett akut andningsproblem natten tidigt söndag morgon. Vi uppsökte akut Västra Djursjukhuset här i Göteborg och man kunde via röntgen konstatera att Otto hade en växande förändring på ena lungan. Detta hade accelererat mycket snabbt och hans liv stod utom räddning. Detta har tagit oss mycket hårt och inte nog med att vår ekonomi redan var ansträngd kom kontantfakturan på 4 567 kr mycket olägligt.

När vi sedan hämtat oss från detta elände kom nästa kalldusch. Sessan (Estelle) vår svans- och ögonamputerade lilla kämpe, påvisade problem med kissandet och vi fick åka till vår husveterinär igår middag. Som tur var visade röntgen en tom blåsa och inget urinstopp vilket gjorde att hon medicinerades med smärtstillande (bl.a. morfin). Efter hemgång kom nästa chock. Hon drabbades av kramper och vi konsulterade veterinären igen. Kramperna avtog och hon blev bättre igen. Man misstänkte någon biverkning av medicineringen. Vid midnatt var det nya kramper och jag fick hämta upp Suz och Sessan och fara iväg till Blå Stjärnan. Där fick hon ligga över natten med en grundlig provtagning som följd. Alla organen var i toppform och inga andra sjukdomar kunde hittas heller. I em hämtade vi ut en pigg och alert Sessan igen men faktum kvarstår att hon haft kramper och skall vidare utredas om detta framöver.

Allt som gällde Sessan denna vecka har ekonomiskt uppgått till 11 160 kr vilket är en stor katastrof för vår redan ansträngda ekonomi. Sessan försäkrades i början av januari då hon friskförklarats från sina kirurgiska ingrepp. Dock fattas ett par dagar av karenstiden för att försäkringen skall börja gälla så tyvärr kan vi inte åtnjuta någon ersättning från försäkringsbolaget tyvärr. Riktig otur!

Vi ber därför alla på våra bara knän att avvara en liten peng åt Sessans faktura så vi kan gå vidare med verksamheten. Det hänger tyvärr på en skör tråd just nu. Titta gärna in i vår webshop på facebooksidan och handla något till din katt. Det går också bra sätta in på vårt bankgiro 646-7344.

TACK på förhand hälsar Sessan som vill förbli en frisk och pigg kisse nu när hon har blivit så återställd efter sina operationer tack vare alla snälla människor som hjälpt Sessan tidigare!

Allt redovisas i månadsredovisningen i Insamlingstråden

Kvibergskatternas Vänner

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
kattassen
2013-01-30 21:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fakturan från B.S

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

lillmymlan
2013-01-30 23:52
#2

Sätter över en slant från Östgötakatterna i morgon och hoppas att fler gör detsamma, många små slantar blir större slantar.

Lilla vackra Sessan Kyss

Låt oss hjälpas åt vänner och kattvänner! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Isatis
2013-01-31 10:22
#3

Har satt in februaribidraget. Använd det efter behov.

kattassen
2013-01-31 10:40
#4

#3 Isatis! Du är vår ängel KyssKyss TACK FÖR ALLT DU GÖR!
(PMa gärna din adress så skall du få en liten uppskattning på posten)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

gulliver
2013-01-31 11:08
#5

Inte ofta jag skriver här nuför tiden men Sessan och de andra Kvibergskatterna och deras öden är så gripande. Kommer ett litet bidrag från Remington, bossen i Remingtons kattlya i Löddeköpinge (KKS).

Ni gör ett mycket behjärtansvärt arbete!

Marga
2013-01-31 13:13
#6

Slant kommer!

Annons:
kattassen
2013-01-31 15:38
#7

Sessan vaknade aldrig GråterGråter

Ett nytt komatillstånd infann sig i förmiddags och det blev akut besök hos vår veterinär. Alla insatser sattes in men kl. 15 idag somnade Sessan in utan att ha uppnåt medvetenhet. Detta tog oss mycket hårt då hon …redan i höstas fick utstå en hel del som hon fick kämpa sig igenom. Vi vet ju tyvärr inte något om hennes historia och hur hennes ursprungliga skador med svans och öga uppstått därför finns mycket som kan ha hänt henne som påverkat. Vi låter det hela vila här och minns lilla Sessan som den kämpe och prinsessa hon var. En otroligt kelig och tacksam katt som trots allt fick en fin sista tid i sitt liv.

SOV GOTT älskade Sessan!

Insamlingsarbetet fortsätter och idag fick vi ytterligare veterinärkostnader (som inte är ihopräknade ännu). Vi vädjar till alla vi kan om hjälp att finansiera våra försök att rädda Sessan.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
2013-01-31 15:51
#8

Men så tragiskt! Efter allt hon gått igenom (och ni har gjort) så slutar det så här. Litet bidrag kommer.

Sov gott lilla Sessan!

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattassen
2013-01-31 15:54
#9

# 5,6,8

TACK SNÄLLA NI!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[eskils]
2013-01-31 16:03
#10

Så tragiskt! Sov gott lilla prinsessa och även Otto! Gråter

Sätter in liten slant.

Tyrisen
2013-01-31 19:46
#11

Nej men så himla ledsamt, men jag blir samtidigt så glad att Sessan fick sluta sina dagar i god vård och inte alldeles ensam. Tack för att ni gör så mycket för katterna! RIP Sessan och Otto.

www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter

Stoppa BYB!

annebeate
2013-01-31 20:06
#12

Sötaste lilla prinsessaGråter

Finaste lille Otto.Gråter

Nu tillsammans i det vackra Regnbågslandet.

Sätter också in ett bidrag.

MSH
2013-01-31 21:01
#13

Men fina Sessan som jag följt i tråden och hennes "öde" har helt klart öppnat ögonen ännu mer för mig om hur hemskt det kan vara för katter "därute"…..!!.har skänkt till er tidigare, men nu kommer en liten peng till.. Känns jätteledsamt och sorgligt men jag är också ändå glad att hon fick all den omvårdnad och hjälp som hon fått! RIP

Annons:
Puma77
2013-01-31 22:02
#14

Jag ska se vad jag kan fixa, lite leksaker kanske kan säljas och även några handgjorda kort. Kanske kan scrappa lite i helgen på några kort till just detta ändamål.

 

//Pia

lillmymlan
2013-02-01 08:33
#15

Sov gott lilla Sessan Gråter och Otto… vackra fina missar.

Kämpa tjejer Kyss. .. en slant från mig är insatt!

Stora kramar

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Isatis
2013-02-01 11:24
#16

Kattassen.

Så rart av dig, ser det som ett minne av Kvibergskatterna. Skickar adress.

kattassen
2013-02-01 13:36
#17

#16 Det är noterat !Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Gatukorsning
2013-02-01 16:53
#18

Jag fattar faktiskt inte helt enkelt att ni orkar med så mycket. Hur gör man för att orka med när två små som ni har kämpat så himla hårt för så länge försvinner inom loppet av en vecka? Rent känslomässigt alltså? Jag förstår det inte…jag skulle gå sönder i bitar totalt.

Gråter

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

kattassen
2013-02-01 17:29
#19

#18 Det är hårtGråter Jättetufft måste jag säga. Suzanne har ju den tätaste kontakten med katterna och hon blir lilka knäckt varje gång det blir så här. Tur att vi varit förskonade till stor del.

Denna gång har vi tagit det extra hårt med Sessan eftersom vi känt att hon redan har gått igenom så mycket och klarat ut svårigheterna med den äran. Då blev det mycket chockartat att hon drabbades så snabbt av detta. Man vet inget om morgondagen - vi får leva i nuet och göra det bästa av dagarna.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

MewTwo
2013-02-01 22:17
#20

Hittekattsbandet lämnar ett bidrag under morgondagen! Vi hoppas det ska lätta bördan något för er!

SkaparKattens Mjuka Famn skyddar nu Sessan och Otto.

Annons:
Andina
2013-02-01 23:16
#21

Mina varmaste tankar till er! Den stora sorgen lenas något av att de små underbara kattvännerna ändå fick det bästa avslut de kunde ha fått! Med så mycket kärlek och engagemang!

Jag sänder över ett litet bidrag, många bäckar små…

Jag har följt er 'kamp' för dessa små, och jag är djupt berörd av både er och dem! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lena
2013-02-02 12:43
#22

För ledsamt detta med Sessan och Otto! Förstår att det är tungt. Med katter som man kämpat så mycket med blir det extra tufft när det inte går vägen. Man kommer dem ju så nära.

Tänker på er och katterna! Ni är ena riktigt kämpar för dessa så hårt utsatta kissar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Puma77
2013-02-02 22:28
#23

Hjärtetassen har nu på facebook lagt ut två stycken scarfsar till förmån för Sessan och Ottos veterinärräkning.

 

//Pia

Lena
2013-02-03 13:55
#24

#23 Så bra! Kyss

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
2013-02-03 18:00
#25

Säger som Lena skriver här ovan..ni är då värda allt kattguld i världen för allt ni gör till gagn för behövande missar….översänder de allra varmast styrkekramar i sorgen..det är så smärtsamt när sådana här saker händer med små vänner som man älskar så högt…

#23 Toppen Puma!

kattassen
2013-02-03 19:16
#26

#23 Tack Puma - vi håller tummarna att någon nappar!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
2013-02-04 11:30
#27

Vi får hoppas på bättre tider nu efter en sådan tuff period!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kattassen
2013-02-06 15:32
#28

Vi vill härmed sända vårt innerliga TACK ! till alla som bidragit till Sessan och Ottos sista veterinärbesök. Det har varit fantastiskt gensvar på vår Facebook-sida och även här inne. Underbara människor har sett vårt nödrop och många bäckar små har nu gjort en större flod kan man nästan sägaSkrattandeSkrattande

Vi har ännu inte riktigt hamnat på "rätt sida" men med kommande helgs loppis och egna hanterbara insatser ser vi positivt på vår verksamhet igen.

Jag vill slå ett slag för en trevlig scrapbook-affär på nätet, som en av våra medlemmar här inne ansvarar för. Hon har haft vänligheten att lägga ut fina pappers-paket som säljs helt till förmån för Kvibergskatternas Vänner.

Titta gärna in där:

www.scraplagret.se

En utförlig redovisning kommer inom de närmsta dagarna när jag sammanställt min excel-fil med aktuella kontosaldo. Avvaktar också några insättningar som jag vet är på gång.

TACK ALLA!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
2013-02-06 15:53
#29

När det bli ny månadslön kommer mer bidrag. Kan ni få respit med slutbetalningarna en tid?

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattassen
2013-02-06 16:42
#30

#29 Ja vi har redan fått lite längre tid på en av fakturorna till vår husvet. De är fantastiska! Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
2013-02-06 16:45
#31

#30 Vad skönt att det finns veterinärer som stödjer arbetet med hemlösa katter. Och att de ser att ni jobbar systematiskt och fokuserat med koll på ekonomin.

Medarbetare Hittekatter iFokus

MewTwo
2013-02-06 16:49
#32

Skickat pm, Kattassen! <3

kattassen
2013-02-06 16:50
#33

#31 Ja vi har god kontakt där och aldrig varit försenade med någon räkning dit öht så jag hoppas inte vi skall behöva utnyttja erbjudandet denna gång heller. Och då har vi betalat över 30 000 till dem under det gånga året

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
2013-02-06 17:39
#34

Så bra att veterinären är tillmötesgående. Något de borde vara med tanke på att ni är sådana bra kunder! Flört

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Isatis
2013-02-08 10:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Lille Mösse och matte tackar varmt för det vackra ljuset! Så fint med Sessans bild, så söt och rörande.

kattassen
2013-02-08 10:42
#36

#35 Vad roligt att det kom fram och blev uppskattat

Det var du värd!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Upp till toppen
Annons: