Annons:
Etikettbilder-filmklipp
Läst 6540 ggr
[hamsternlukas]
1/27/13, 8:00 PM

Tynneredskatterna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här fortsätter nu tråden om Tynneredskatterna. Hamsternlukas har startat en Facebook-sida till förmån för insamling till dessa hemlösa katter som har räddats från hemlöshet i Tynnered i Göteborg. Facebook-sidan heter:

Hjälp en hemlös kattfamilj i Tynnered

På den sidan finns även uppgifter om hur man bidrar till dessa katter om man så önskar. Hittekatter iFokus gör ingen offentlig insamling utan man tar kontakt personligen med hamsternlukas via PM om intresse finns att skänka en slant.

Länk till den ursprungliga tråden: Ett nödrop till i Göteborg!

/ Kattassen - medarbetare

En av ungarna

Annons:
[hamsternlukas]
1/27/13, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till..

[hamsternlukas]
1/27/13, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

tredje…

[hamsternlukas]
1/27/13, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

fjärde då..

[hamsternlukas]
1/27/13, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

sista för nu..

Uppkatten
1/27/13, 8:34 PM
#5

De är verkligen ljuvliga!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
1/27/13, 9:40 PM
#6

Helt underbara små lakritstroll Kyss

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
kattassen
1/27/13, 9:43 PM
#7

Mycket vackra godingar! Jättefint jobbat och tack även till goa Skyggis förstås Skrattande

(Men inte är det så mycket "skyggis" i de två småtrollen Flört - så avslappnat de ligger och sträcker ut sig)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[hamsternlukas]
1/27/13, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ja de är fantastiska så coola och nöjda med livet så <3

Den senaste är något skygg men idag har jag äntligen fått klappa lite Glad

[hamsternlukas]
1/27/13, 10:53 PM
#9

Finns fler bilder på min facebook om någon vill se, är ganska kass på hur dotterns kamera funkar men..kommer fler och förhoppningsvis bättre framöver Skrattande

https://www.facebook.com/anna.b.myrberg

Gatukorsning
1/28/13, 9:24 AM
#10

Håller med #7 fullständigt! Dessa kissar verkar inte ett dugg skygga! Kanske är den senaste lite mer försiktig och blyg men inte skygg enligt mina tankar om vad som är en skygg katt.

Jättevackra katter!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

[hamsternlukas]
1/28/13, 7:47 PM
#11

nä inte det minsta…Det som är riktigt kul är att jag blev lite påhoppad av sk.vänner på facebook som menade att det är dumt att ta in "vildkatter" att de aldrig kan anpassa sig mm. mm. Jag blev ganska påhoppad, och även av hon som matade katterna inledningsvis och som sedan bara slutade sa att de var sjövilda Skrattande Tro fan att de verkar skygga när de lever totalt utsatta utomhus, det är ju ren överlevnadsinstinkt! Hur ska de kunna veta vem som är ond eller god liksom…Katter är mkt kloka djur och extremt anpassningsbara.

Jag trodde väl inte i min vildaste fantasi att de skulle vara så här tama, men som jag ser det så har även de mest skygga individer rätt till räddning och en ny chans att få ett gott liv på sina villkor.

Att vissa aldrig blir knäkatter betyder ju inte att de inte är värda att "räddas"..

Uppkatten
1/28/13, 9:30 PM
#12

#11 Är övertygad om att det kommer att gå alldeles utmärkt för de här små missarna! Mina missar var ca 3-4 månader gamla när de fångades in. Den ena blev knäkatt inom kort, den andra är oerhört social på sitt sätt men inte helt bekväm med klappar i alla lägen. Definitivt ingen knäkatt, men en väldigt kul och personlig missa! Tvivlar inte en sekund på att dina vackra svarta småmissar kommer att bli tama och sociala!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[hamsternlukas]
1/28/13, 11:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Dagens bild :)

Annons:
Katthemsmatten
1/29/13, 9:34 AM
#14

Så söta de är, de små liven!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gatukorsning
1/29/13, 9:59 AM
#15

Ja jösses, dessa två små liv verkar ha det bara finfint nu ju!

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

[hamsternlukas]
1/29/13, 8:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ja de bara njuter dygnet runt Skrattande

Nu har de börjat leka ganska mycket också, de har sån glädje av varandra.

kattassen
1/30/13, 11:37 AM
#17

Puttar upp denna tråd och låter ärendet gå vidare här. Har låst den gamla tråden Ett nödrop till i Göteborg!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[hamsternlukas]
1/30/13, 3:19 PM
#18

Kopierade mitt senaste inlägg från gamla tråden för att det "viktiga" jag skrev når fram..

"Jag har full förståelse för att vi är många i samma svåra ekonomiska sits,men det ni kan hjälpa med i stället är att gå in och gilla Facebooksidan "Hjälp en hemlös kattfamilj i Tynnered" då det är mycket dålig spridning :( Så kanske man kan nå ut till människor som har mer resurser förhoppningsvis.

Har bara 22 gillare än så länge Rynkar på näsanRynkar på näsan ändå har jag skickat till alla mina vänner på fb mm. Samt lagt ut det här!

Så alla ni som inte har möjlighet att hjälpa till ekonomiskt hjälp mig nu med detta!

Sen blir man lite ledsen, om tex. alla mina 138 fb "vänner" satte in en tjuga skulle det ju bli mycket..varför är det så svårt??

Har tom. lagt ut ett kontonr (har ett separat konto för katterna) för att det ska var enkelt..vad mer kan jag göra?

Och att lilla Vilda inte mår bra känns oroande, blir hon sämre så måste hon till veterinär.

Sen undrar jag om jag kan få hjälp att ta bort bilderna härifrån då det först var en bildtråd,och jag vill inte att att de tar bort fokus från inläggen i denna tråden.Kan nån på hittekatter fixa det tro?Oskyldig

kattassen
1/30/13, 3:28 PM
#19

Nja det är liksom det som är hela grejen - vi skall helst inte ha flera trådar i samma ärende. Folk kommer att kommentera i bildtråden också och vips är det rörigt med olika info i olika trådar.

Det gör väl absolut inget att det finns bilder - tvärtom. Det ger en betydligt bättre uppfattning och trovärdighet om det syns bilder. :-)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Katthemsmatten
1/30/13, 3:47 PM
#20

Bilderna på dina kattungar ger ett mervärde till tråden och att visa hur statusen för de små är bidrar till viljan att bidra, precis som kattassen skriver ovan. Håll dig till en tråd och när den blir för lång, skapa en ny med löpnummer så kan alla följa vad som hänt och händer.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Uppkatten
1/30/13, 4:47 PM
#21

Jag tycker också att det är jättebra att bilderna finns med i tråden! Tror absolut att det är en fördel!

Hur går det för lilla Vilda? Blev bekymrad när jag läste att hon inte verkar helt OK!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

martdat
1/30/13, 9:22 PM
#22

hadde kanske varit bättre respons om du angett veterinärens konto nr så folk kan sätta in där. har varit problem förut med insamlingar till privatkonton…..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[hamsternlukas]
1/30/13, 11:00 PM
#23

Ja kanske det,men skiter i det här snart hur som helst…alltså inte katterna men allt annat.Orkar inte hålla på längre att be och vädja och tigga om hjälp.Får inte ens mer än en handfull vänner att gilla sidan för spridning.

Och de som känner mig vet åtminstone att jag aldrig skulle lura någon så det är är inte där skon klämmer…Och allt är öppet på Facebooksidan osv.så hur skulle jag kunna vara oärlig liksom…

Kommer nog inte bli så mkt uppdateringar här framöver, iaf lite glesare, jag har gått in i väggen aning.

Har försökt få kontakt med Tigerharen upprepade ggr med men får inga svar.

Men stort tack alla som stöttat och peppat osv.

Och extra tack till skyggis och carlas och ni två som bidragit med en slant, det värmer!

/Anna

[eskils]
1/30/13, 11:12 PM
#24

Undrar över den fd jourhemsmattens inställning. Du skrev väl i förra tråden, om jag minns rätt, att hon var en kanontjej och att hon och hennes mamma ville ta in kattungarna och bekosta deras veterinärvård. Hon var även med ut i kylan och försökte fånga in ungarna.

Sedan försvann hon plötsligt ur bilden. Står hon inte åtminstone fast vid sitt löfte att bekosta veterinärvården? Åtminstone för en av kissarna? Tycker faktiskt att hon har ett ansvar här.

[hamsternlukas]
1/30/13, 11:58 PM
#25

Antagligen jag som missförstod…iaf det senare..men i övrigt var hon mamman kanon.

carlas
1/31/13, 2:10 AM
#26

Håller med eskils där. Småmissarna har ju visat sig riktigt lätthanterliga, trygga och supervackra - samt små ;-); allt som önskades av fd jourmatte. Men inte mkt att göra åt förstås, drar hon så drar hon … och hamsternlukas, i det här fallet, står kvar med ensamt ansvar … det händer hela tiden. Men hur menar du i #25, fattar inte riktigt.

#22 martdat, hur menar du här, veterinärens kontonummer? Har inte sett sådana insamlingar. Men visst, säg att hamsternlukas gör upp med en klinik att stålar (en tjuga här och en tjuga där t ex) sätts in på deras konto, öronmärkta för hamsternlukas småmissar, tills tillräcklig summa uppnås (för vaccinering, kastrering och idmärkning) - är det möjligt att ordna sådant? Skulle du själv vara villig att bidra i så fall? Och kanske flera här?

Hamsternlukas, det är ingen som misstror dig! Inte ge upp nu :-) Har själv först ikväll fått tillfälle kolla in din facebooksida. Jättebra!! Ett par duktiga människor där som verkar kattkunniga också (tänker på t ex fodertips till lilla Vilda bl a). Skickat bidrag. Det kommer att sprida sig. Ha lite tålamod (igen ;))! Sidan har ju bara varit uppe ett par dygn och kommit upp här på hittekatter först idag efter vad jag fattar.

Denna tråd här är också jättebra! Tack kattassen. Bilderna är mycket värdefulla, gärna mera. Lär vi känna katterna via bilder så blir vi mer involverade. Och ditt inklippta citat i #18 är utmärkt (tappat ett sista citationstecken där men man fattar ändå). Skadar inte att upprepas, hjälpbehoven alltså - till katterna. Så att ingen får för sig att det är endast underhållning och gullegull. Kattassens inledning bidrar.

Som sagt, bäst att ha EN tråd här - med länkar till tidigare - och satsa all krut där. Samt facebooksidan förstås. (Vi som inte är medlemmar där kan läsa men inte kommunicera, så hoppas verkligen att du låter tråden här leva vidare.) Denna tråd har ju också endast funnits en endaste dag. Ha lite tålamod (igen ;-))

Fullt förståeligt att ditt humör, din kraft och dina känslor åker berg- och dalbana. Det ska ordna sig. Du har många bakom dig, det har du ändå sett! Kyss

Och fortsatt hopp för kattmamman. Så underbart att Skyggis och du jobbar vidare på detta!!

martdat
1/31/13, 6:14 AM
#27

#26 Via Haga veterinären har det funnits flera sådana insamlingar tidigare. då har haga skött insamlingen och vi som givit bla jag själv har kunnat sätta in direkt dit. och det har fungerat. Det är efter Trulls historien som många reagerat ang privatkonton. Det jordes med via faccebook. där en bedragare lurade till sig väldigt mycket pengar . Själv har jag slutat bidra med pengar för tillfället för jag har helt enkelt inte råd i nuläget.  jag litar visst på ts. har inte sagt annat ., men efter trulls så tror o hoppas jag folk tänker efter före och det är därför jag tippsade som j ag jorde.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
kattassen
1/31/13, 8:01 AM
#28

#26/27 Ja något sådant hade säkert kunnat fungera i detta fallet för ett par enstaka katter ex. via Husdjurshälsan i Högsbo. Då "öronmärker" man ett konto enkom för dessa två katter hos veterinären och man låter folk sätta in pengar dit. Lite lättare när man är privatperson och inte har något plus- eller bankgiro.

Knöligare blir det att ha det så i långa loppet om man har många ärenden - tycker vi och vår veterinär har fullt sjå med att hålla koll på "Stronghold"-förrådet… Tror det hade blivit väldigt mycket "utanför" vår kontroll om vi hade haft en sådan lösning.Flört Men det beror ju på vad man har för rutiner och ordning själv när det gäller redovisning av sin verksamhet. Jag litar mer på mig själv än veterinären när det gäller det ekonomiska Flört

Nu ser jag att hamsternlukas har avslutat sitt medlemskap här och då undrar jag osökt om hon vill att vi skall avsluta tråden??Förvånad Då lär ju ingen läsa mer om det här och inget stöd kommer öht.!

**Men hamsternlukas får avgöra det. PM:a eller skriv hur du vill göra!
**

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Lena
1/31/13, 4:05 PM
#29

Inte bra att TS avslutat sitt konto! Hoppas vi får svar via PM om av som är tanken nu!

Insamlingar är som sagt inte tillåtna på sajten mer än för föreningar och privatpersoner som redan är väl kända och som arbetar i större skala med hemlösa katter. Så har det varit i flera år nu. Dessutom har vi blivit än mer restriktiva pga oseriösa aktörer.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

carlas
2/1/13, 12:38 AM
#30

Så tråkigt efter att denna fina tråd skapats!, liksom TS facebooksida om hjälp till en hemlös kattfamilj i Tynnered. Hamsternlukas är ju inte precis ngn främmande fågel. Det har kämpats länge för denna kattfamilj här, och vi är många som har hejat på. Dessutom är Skyggis den som bidragit till att få in småmissarna, och förhoppningsvis även kattmamman. Knappast ngr bedragare där ;) Är ju också så, vilket uttryckligen sagts här, att ingen misstror TS. Bara tunt i plånboken på flera håll, för tillfället. Sån't kan fluktuera ;)

Tror att hamsternlukas "gått in i väggen en aning" som hon själv skriver. Hoppas att du kommer igen!!!

Under tiden kan vi andra gå in på facebooksidan. Där finns anvisningar om hur man bidrar ekonomiskt för den som kan. Vore också väldigt värdefullt för de vackra lakritstrollen (och så småningom kattmamman!) om ni här som har facebookkonton går in och delar samt sprider, sprider, sprider.

Inte ska det här behöva sluta illa …

Nospussar till Vilja och Vilda, och styrkekramar till hamsternlukas.

Josefa
2/1/13, 9:12 AM
#31

Faktum är att väldligt många här inne befinner sig i precis samma situation som Hamsterlukas är. Det känns helt hopplöst många gånger. Man får trixa och mixa och vrida på vart öre för att det ska gå runt på något vis. Men det kommer bättre dagar om man bara har is i magen. Att ge goda råd kostar ingenting så det är inga problem att dela med sig av dem, men så länge man själv har en hög med katter som behöver kastreras och finna egna hem, så är det svårt att hjälpa till på den fronten.

Hamsterlukas dina kattungar är iaf av samma kön verkar det som, och då är det inte alldeles panik om de inte blir kastrerade denna månaden. Glädjs istället åt att du fick in dem innan de hann bli dräktiga där ute. Och bit ihop. Det är så vi andra får göra. Det kommer att ordna sig, bara du ger det lite tid.

kattassen
2/1/13, 9:15 AM
#32

Jag tror hamstern finns med oss snart igen Flört Kämpa på !!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

lillmymlan
2/1/13, 10:09 AM
#33

Har varit på FB-sidan och satt över en slant.

Ge inte upp nu, även om det känns jobbigt! Rynkar på näsan

Kram

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2/1/13, 11:44 AM
#34

Har också satt över en slant. Ni som varit med och kämpat en tid vet ju att det är när man betalar sina egna räkningar som det lättast blir överföringar till projekten man gärna vill stödja. Antingen genom att man har en stående överföring eller så skickar man en liten slant till dem som just nu har hamnat i en nödsituation. Jag hoppas att hamsternlukas läser våra inlägg och ser att det inte är brist på vilja att hjälpa, utan timingen som ska stämma. Vi har väl alla ebb i plånboken i slutet av januari, men när väl lönen kommit så kan vi dela med oss.

Kämpa på Hamsternlukas! Du har gjort ett så bra jobb hittills.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
hamsternlukas1
2/1/13, 12:17 PM
#35

Hej!

Nu är jag tillbaka, tog ett dumt förhastat beslut som jag sen ångrade.Behöver ju inte avsluta kontot bara för att jag behöver ta ett steg tillbaka och samla krafter.

Inget illa ment utan bara trötthet, ska ta det lite lugnt nu och försöka samla krafterna och komma igen.

Fokuserar på det som är positivt nu och det är att ungarna är inne och mår gott sen får jag ta en dag i taget, ingen panik.

Min sjukdom är ju tyvärr så dum att den utlöser attacker/skov av utmattning när jag blir stressad och tar på mig för mycket.

Sätter sig på hjärnan ocksåTungan ute

Är så mycket annat trassel i mitt privata liv också kring barnen bla.

Ibland rinner bägaren över och man får se till att vila och andas lite.

Tack alla underbara fina kattvänner för allt stöd.

hamsternlukas1
2/1/13, 1:10 PM
#36

#33#34 Tack!

Är absolut medveten om mångas besvärliga situation spec i hittekattsvärlden, och att det finns väldigt många katthjälpare som har det extremt tufft, själv skulle jag aldrig orka kämpa så som många gör!

Läst om Kvibergskatternas arbete tex. och även om lilla Sessan och beklagar verkligen.Gråter

Ibland går det inte vägen trots alla enorma insatser och jag inser verkligen att behovet av bidrag är långt mycket större i dessa fall än hos mig och mina bara" två st ungar!

Ni är fantastiska!

Katthemsmatten
2/1/13, 1:18 PM
#37

Välkommen tillbaka 'hamstern'! Det känns bra för oss andra att du landat litet och du har kommit ur händelsen en erfarenhet rikare. Nästa gång, stäng inte kontot. Man måste ju inte 'hänga' här inne konstant utan kan ta en liten paus för att hämta kraft och fundera över vad som händer.

Pyssla om kattungarna nu och får du in mamman så är det en stor bonus. Kanske kommer en stund när du kan få litet praktisk hjälp. Ekonomisk hjälp kommer sakta men säkert. Det tar ett tag att bli etablerad och fb är säkert en mycket god hjälp även om det inte går så fort där heller.

Kul att ha dig här igen! Skrattande

Medarbetare Hittekatter iFokus

MSH
2/1/13, 3:55 PM
#38

Välkommen tillbaka!!

Lena
2/1/13, 6:56 PM
#39

#35 Så bra att du har återkommit! Tanken med den här sajten är ju att vi ska stödja varandra. Så häng kvar här så ska det allt lösa sig med förenade krafters verk.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

hamsternlukas1
2/1/13, 8:50 PM
#40

Jadå jag hänger kvar Glad Behöver stödet och peppningen härifrån!

Och vill gärna dela med mig om fortsättningen till er.

Lagt in ett nytt album på Vilda, den första infångade ungen som egentligen är den tama Glad på fb sidan…

lillmymlan
2/1/13, 11:42 PM
#41

Heja hamsternlukas Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
hamsternlukas1
2/2/13, 12:43 AM
#42

Uppdaterat informationen på fb sidan nu hoppas den är tydlig nog.Kopierar in här så kan ni väl komma med synpunkter om jag tex. missat något eller rentav felinformerat,är tex lite osäker på kostnader för kastrering osv. Sen har jag lite ångest över de som hjälpt mig härifrån,när det gäller redovisning osv. malila mig gärna om ni undrar något.Jag handlar liksom i affären och det är ju allt möjligt utöver kattmat och tänker inte på att ta kvitto etc.Jag brukar av gammal vana säga nej tack när de frågar om jag vill ha kvitto, så nu känns det lite pinsamt.

Vill ändå betona att det som kommit till katterna går oavkortat till dem försöker verkligen ha full kontroll även om det är svårt att visa svart på vitt.

Köper inte skitmat utan försöker hålla en bra nivå, har kört med bestfriend/bilanx som ungarna verkar älska.Den är väl ganska bra? Kompletterar med tonfisk och mjau blötmat,samt en i mitt tycke kanonsand också från best friend.GÅr åt en hel del, och,de verkar älska att gå i lådan oavsett om de är nödiga eller ej SkrattandeSå fort jag plockat bajs och kissklumpar komer de och sätter sig.Ändå har jag varit näst intill manisk och plockat bort så fort det är något haha

Bestämde idag att de pengar jag fått av medlemmar här går till kattmat denna månad, allt därutöver som kommer i from.ikväll ska jag "låsa" på kontot till veterinärkostnader.

Är det okej?

Här kommer texten som är en beskrivning av sidan på Facebook:

"Hjälp Vilda och Villja!För drygt en månad sen fick jag veta om en kattfamilj som var hemlösa och levde vid en affär i Tynnered.Eftersom jag själv inte har ekonomi eller praktiska resurser att hjälpa försökte jag via ett 50tal kattföreningar,internet och privatpersoner finna en lösning. Åtminstone någon som kunde ta in dem samt lösa alla kostnader,men inte någon har kunnat hjälpa…jag ville helst lösa den biten först för att sen själv fånga in kattfamiljen. Till slut en dag i mitten på januari då det var 18 minusgrader ute kände jag mig tvungen att agera på egen hand.Jag fick låna en kattfälla av Gbgs katthjälp och med hjälp av en fantastisk eldsjäl fick vi in de frusna hungriga ungarna ganska omgående.
Eftersom jag vill ge katterna bästa möjliga start på sitt nya liv så vill jag få dem veterinärundersökta,vaccinerade,idmärkta och kastrerade innan jag söker livslånga hem åt dem.
Då jag inte själv kan lösa detta ekonomiskt startade jag denna sida.
Katterna får bo hos mig tills vidare med min katt,hundar och fem marsvin, det har gått över förväntan,förutom ekonomiskt och de mår så gott och njuter av livet varenda minut.
Insatserna katterna behöver kostar ca.1500 kr per katt(honor)
Kan och vill du hjälpa så snälla sätt in ett bidrag,kanske bara en tjuga tex på katternas egna konto: 8105-9,904 333 788-1 .
Om du har minsta tvivel och undrar vem jag är osv så kontakta mig gärna, så svarar jag så gott jag kan. kan även nås på telefon men lämnar nr i meddelande i så fall.Ev. bidrag kommer redovisas på denna sida.
Obs! mamma katt sökes fortfarande och vi hoppas få in henne innan det blir fler katter i området. För mamman har jag redan erbjudits hjälp med kastrering av en kattvän. Och ev. kan hon eller en av ungarna få stanna hos mig för gott.
Snälla hjälp, om inte med pengar så gärna med spridning av sidan!
Mvh
Anna Myrberg

Allt om hur det började finns att läsa här:http://hittekatter.ifokus.se/discussions/50e0d76cd3b4fd1403000d32-ett-nodrop-till-i-goteborg?discussions-1

carlas
2/2/13, 1:52 AM
#43

Skrattande Hej hamsternlukas1, glad att se dig här igen och katterna!!

Texten du klipper fr facebook ser fin ut. Andra mer erfarna kan säkert ge råd om det skulle behövas.

Ta kvitton så att du kan redovisa kostnader på facebook tycker jag. Mjau blötmat är bra om katterna gillar och tål detta. Bestfriend/bilanx känner jag inte till. Det gör säkert andra här.

Javisst ska det grävas och fixas så fort man rensat Flört Ungmissar bajsar och kissar ngt enormt mkt mer än de vuxna. Äter för tre också. Det lugnar sig. Men så underbart att allt funkar på den fronten!

Kastreringskostnader (inkl vaccinering och id-märkning) är svåra att ange exakt i förtid, men ca 1500 för honor är en realistisk bedömning, tycker jag, så som du anger. Nu körs kampanjer på flera ställen, typ t o m slutet av feb (och i vissa fall slutet av mars); har sett 1.250:- för hela paketet (dock inte på ställe som jag skulle rekommendera), men som sagt, ca 1500:- är väl helt ok att ange tills vidare.

Som Josefa säger #31 så är det en lyckans tur att småmissarna är av samma kön. Samt friska. Ingen hysterisk brådska alltså :)

Vad gäller användning av bidrag. Tidigare skickat in liten slant till kontonumret du anger i facebook, och skrivit till "vetvård" - anvisningarna var sådana då, och fanns inte plats för annat Skäms, alltså ingen signatur heller - så går ev inte att veta om härifrån el på andra vägar. Tanken var att spara ihop till veterinärvården. Men är det kris ska du så klart använda till mat! Andra får svara för sig.

Äter lill-Vilda igen?

Yes, heja hamsternlukas Kyss

[skickat pm som fastnade då du avregistrerade; nytt försök]

hamsternlukas1
2/2/13, 2:13 AM
#44

Ska kolla närmare i morgon på kontot,tack!Vilda äter igen Glad Tycker de blivit lite kräsna sista dagarna dock, men det är väl inte så konstigt…nu när de börjat anpassa sig till ett annorlunda liv.

Ska spara varenda kvitto from. nu och se över ev kvitton jag har sparade , något finns det säkert,iaf från senaste två dagarna.

Ja himla skönt att båda är honor,är dock "bara" 99 % säker på Vilja, ska försöka kolla bättre i morgon.

Tack för peppningSkrattande

MSH
2/2/13, 10:07 AM
#45

Härligt jobbat, har inte hunnit sätta in mitt lilla bidrag än, men har inga dom helst problem med att de används till mat. Är så glad att du tagit hand om dessa små! Stor eloge till dig!

Lena
2/2/13, 12:20 PM
#46

Vill bara för ordnings skull poängtera att vi inte godkänner insamlingar här på sajten. Dem vi har är för föreningar och välkända personer som jobbar för hemlösa katter i större skala.

Om ni vill stödja TS ekonomiskt får det göras utanför Hittekatter iFokus och är då en privat angelägenhet mellan er. Ni kan då via PM eller liknande göra upp om eventuell redovisning.

Detta handlar inte om att vi misstänker TS för något utan beror på flera otrevliga händelser bakåt i tiden.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

herrynel
2/2/13, 1:53 PM
#47

Hej alla.

Tigerharen har precis svarat mig och Hamsternlukas om att de kommer betala veterinärvårdskostnaderna som de lovat. Hurra!!!!

Ville bara tala om den goda nyheten för er ASAP. Skrattande

Lena
2/2/13, 2:12 PM
#48

#47 Så bra då har den delen löst sig! Skrattande

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[Skyggis]
2/2/13, 3:06 PM
#49

Bra det ordnat sig med veterinärvården.

Har matat och haft ute kamera ett par tre gånger, än så länge ingen mamma. Hon dyker förhoppningsvis upp snart. Affären har mitt nummer och de ringer om hon syns till där.

Tror också på lappar snarast, det kan vara så att någon annan matar på någon av gårdarna eller vet var hon kan hålla hus.

hamsternlukas1
2/2/13, 4:49 PM
#50

Åhh vad glad jag blir!! Underbart och tack herrynel för hjälpen!!

[eskils]
2/2/13, 4:58 PM
#51

När kissarna kommer till veterinären är det nog bra om det blir kollat om de har chip också, för säkerhets skull. Med tanke på att de är så sociala finns ju risken att de har sprungit bort från sin ägare.

Håller tummarna för att mamman kommer in snart också.

kattassen
2/2/13, 5:39 PM
#52

#51 Det är väl ändå rätt osannolikt att någon skulle ha haft iväg dem för chipmärkning då kattungarna matats med sin mamma utanför affären en längre tid enligt ursprungstråden. Mamman är ju uppenbarligen väldigt skygg medans ungarna har tycks ha fått mer uppmärksamhet och tagit till sig människor från riktigt unga dagar. Därför är de numera tamare. I sådana fall har ju hela familjen rymt från början i såfall…Obestämd

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[eskils]
2/2/13, 7:01 PM
#53

#52 Visst, det är osannolikt. Men det är väl bara i vinter=några veckor som de har synts på platsen? Mamman kanske inte är deras mamma. Tänkte bara att det är ofta som ungkatter rymmer.

hamsternlukas1
2/2/13, 7:58 PM
#54

#52 Håller med, men ska absolut ändå kolla!

De är inte alls lika tama som "vanliga" katter, verkar som första dagarna var sån njutning att de var extra tama pga det, de har visat mer skygga tendenser efterhand, speciellt efter tvåan kom in.

Drar sig undan extra mkt nu när jag har sonens hund hemma också, när de sover är de som uppsukade, men de kommer fram många gånger under dagen. äter leker och går på lådan och hälsar på hos marsvinen och Vilda låter sig gärna klappas men den andra Vilja får man klappa i  farten Skrattande

Inget som "stör" mig de får ta det i sin takt.

Positivt är att de ändå är väldigt kontaktsökande och nyfikna,samt modiga och tuffa.

Det har varit många intryck på kort tid och jag tycker de är fantastiska.

Just när jag skriver nu hoppade en av dem upp och la sig i fåtöljen,stora vovven igger i soffan, så visst händer det grejer i utvecklingen hela tiden, så gott att uppleva och se!

hamsternlukas1
2/2/13, 8:09 PM
#55

#53 De har varit vid affären i flera månader, men som sagt det är ändå en bra ide att kolla när jag är hos veterinär,absolut :) Däremot kan det ju vara så att "mamman" inte är den vi tror, men det verkar högst sannolikt då de i affären följt katterna i flera månader och annars borde noterat ytterligare katter.Nu har det ju visat sig ett par katter till på nattetid men åtminstone den ena har hem då den hade halsband,den andra ska vi sätta upp lappar om. och den hade en annan färg och teckning än vad mamman sagts ha.

Annons:
hamsternlukas1
2/2/13, 10:21 PM
#56

Denna kväll blev det ett genombrott,kissarna har varit framme i stort sett hela kvällen, litar tydligen på den stora brötiga hunden nu Glad Kattungarna jag räddade för några år sen gick det ju kanon med, de låg och sov med hunden.Så skönt när det är harmoni i min flock :)Nu sover alla sött lite här och där.

Ska ut i kväll och lägga lite mat i fällan.

hamsternlukas1
2/2/13, 10:29 PM
#57

Oj glömde ju berätta det viktigaste! Fick klappa Vilja ordentligt förut, och hon njöt kan jag säga :) Tänk att det kan betyda så mycket, man blir alldeles varm och glad i hjärtat ju.

Lena
2/3/13, 11:06 AM
#58

Det är enormt positivt att katterna är så pass tama.

Det visar också att man aldrig kan bedöma innan hur pass skygg en katt verkligen är. Det är ofta katter verkat vara betydligt skyggare ute än de sedan visat sig vara när de väl kommit in.

Det här händer även när katter inte levt ihop med människor. De måste ändå ha präglats positivt på människor - fått en uppfattning om att människor kan vara något positivt. Det vill säga haft goda erfarenheter av människor. Antagligen genom att de fått mat och inte har behandlats illa.

Sedan finns det katter som inga erfarenheter alls har av människor eller katter som har mycket negativa erfarenheter av oss tvåbeningar. (Där brukar det ta betydligt längre tid).

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

hamsternlukas1
2/4/13, 11:23 PM
#59

Skyggis tipsade om att fråga här om någon kan hjälpa mig skriva ut lappar om mamman,har inte orkat skriva i hop något än men hoppas på mer ork i morgon. Kan någon så kontakta mig gärna!

Ungarna mår som prinsessor och de jobbar hårt för att charma gubben här, min katt alltså.Han är deras idol som de avgudar, han fnyser mest åt dem och undrar vad de vill,och vad sjutton de gör här egentligen Skrattande

Ganska loj är han Cool ska bli spännande att se om de snart får med honom på lite bus, känns som det ligger i luften, väntar och längtar efter klösträdet som borde komma snart, tror det kan bli riktigt skoj för alla tre.

Nu ska jag bort och lägga lite mat i fällan, inget nytt under solen på mammafronten än tyvärr.

carlas
2/5/13, 12:51 AM
#60

Härligt att det ordnat sig med kastreringskostnad för småmissarna!

Kollat dina fina uppdateringar på facebook. Så klart att du ska fortsätta rapportera där - och här :D - och få chansen till fortsatt ekonomiskt stöd. Du ställer redan upp med det allra viktigaste - som jourhem - med ansvar, omsorg och kärlek! Och det gör du verkligen med bravur. Underbart att höra hur fint djuren trivs tillsammans också.

Vi hoppas fortsatt på mammakatt! Hon har ju ett för-evigt-hem som väntar. Måtte det nu gå vägen.

Ja, visst är det signatur ANDINA - halloj!! - som är proffs på LAPPAR!!??!

Katthemsmatten
2/5/13, 9:50 AM
#61

Andina gör jättefina lappar, men någon måste hjälpa hamsternlukas att skriva ut dem. Tror inte Andina bor i Göteborgstrakten nämligen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

carlas
2/5/13, 2:23 PM
#62

#61 tänkte i första hand på att skapa fina lappar Glad

Kan hjälpa till med utskrift men endast svart-vitt tyvärr.

Annons:
hamsternlukas1
2/6/13, 12:54 AM
#63

Har mailat Andina nu :)

Så frustrerande att mamman inte kommit in, med facit i hand skulle jag agerat tidigare Obestämd men vi ger inte upp hoppet på länge än!

Undrar bara om något kan ha hänt henne..kanske överkörd, kanske något annat…Snälla misse låt oss få fånga dig snart….

Ungarna är lika underbara som vanligt om inte mer, är sååå sugen på att näta in och inreda min min megastora balkong nu.Tungan ute Och längtar efter att klösträdet snart ska komma!

Planerar veterinärbesök i nästa vecka om allt går som det ska och inga fnurror på tråden med Tigerharen uppstår, blir spännande att få höra veterinärens uppskattning på åldern.

Får klappa den skyggaste mer och mer och hon spinner varje gång lilla snuttan.

Vill döpa om dem så kom gärna med förslag, gärna gamla charmiga namn!

hamsternlukas1
2/6/13, 1:12 AM
#64

Ett litet utkast:

"EFTERLYSNING!

Vi letar efter en hemlös kattmamma till två ungar som infångats vid Tynnereds lågpris där de levt hela vintern.

Ungarna ska kastreras och utplaceras i kärleksfulla hem och vi vill få in mamman i värmen också!

Hon har inte synts till på några veckor och vi undrar om någon sett henne eller tagit hand om henne?

Hon ska enligt uppgift vara svart med vitt på bröstet,har du sett någon katt som stämmer in på beskrivningen så snälla ring!"

Ser det ok ut eller ska jag lägga till något mer?

Nummer och kontaktuppgifter kommer stå med också så klart…

Uppkatten
2/6/13, 7:21 AM
#65

#63 Jag tycker de har jättefina namn redan nu!!!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Skyggis]
2/6/13, 8:01 AM
#66

#64 hör gärna med han som matat mamman på lågpris om närmare beskrivning av mamman, så du inte missar något kännetecken. Det vita på bröstet beskrev han för mig som en "stjärna". Har för mig den var väldigt liten men minnet är inte riktigt med.. Så bäst höra med honom..

Katthemsmatten
2/6/13, 11:31 AM
#67

Håller med #65 om att katterna redan nu har jättefina namn!

Försök få fram en så noggrann beskrivning som möjligt av kattmamman.

Medarbetare Hittekatter iFokus

hamsternlukas1
2/6/13, 3:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Har kontakt med Andina nu och hon ställer upp Glad

Fått lite mer info idag…

Tydligen är det så att vår mammakatt EJ är den som blev slängd på gatan när familjen vräktes utan hon är barn till den katt som familjen ägde.

Alltså är det andra och tredje generation det handlar om nu… :(

En moster till Vilja och Vilda ska tydligen varit hos den ursprungliga "mataren" en tid men smitit ut genom ett fönster och inte setts sen dess. Men det var i augusti.Fick bilder på moster nu :)

Hon fösökte även få in Viljas och Vildas mamma men lyckades inte, och det kan man ju förstå, har man ingen fälla så…

Hon har tydligen kontaktat nån kattförening då men inte fått hjälp.

KAN ju också vara katter från denna kattfamilj/släkt som infångades en bit härifrån(opaltorget) i somras, mkt möjligt..

hamsternlukas1
2/6/13, 3:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

en till

Annons:
[Skyggis]
2/6/13, 3:17 PM
#70

Har hon lappat om den försvunne stackaren? Annars HÖG tid till det. Att hon inte nämnt detta tidigare övergår mitt förstånd.

kattassen
2/6/13, 3:39 PM
#71

#68/69 Vad är detta för en katt?? Har den fångats in i somras vid Opaltorget? Det är väl inte mamman till Rain och Thunder (som Västerkatten hjälpte till och tog in) och då kanske även "maken" till Slokis?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
2/6/13, 3:39 PM
#72

En Efterlysning på båda katter skulle kunna säkert duktiga Andina kunna foga ihop, jag tror på att lappa över ett väl utsträckt område bort mot drakbergsskolan (eller vad skolan hette.. Något med drake..).. För ja, man kan lätt misstänka att det är släktskap, ev mostern, som hållit till ditåt. Jag har sedan igår tillsyn på en nyopererad katt i ansiktet, är därför helt låst just nu. När jag väl kommer loss är jag ofta i norra Gbg kvällstid. Så jag hoppas på hjälp åt hamsternlukas att lappa runt och för kontakt med drakenbergsskolan.

kattassen
2/6/13, 3:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Den är lite lik en av ungarna från Opaltorget:

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

kattassen
2/6/13, 3:48 PM
#74

Nej jag ser nu att mostern smet ut i augusti - då kan det ju inte varit hon som var mamma till dessa två. Hade det varit på vårkanten och hon varit okastrerad möjligen - men det var hon väl inte…?

Däremot var enligt uppgift mamman till dessa två svart/vit. Hon återkom aldrig efter att ha lämnat ungarna så henne fick vi aldrig tag i. kan hon ha haft en ny kull på gång och dragit vidare till lågprisaffären? Är hon den mystiska mammakatten som var vid Drakbergsskolan tidigt i juli men inte synts till där senare. Är det långt därifrån?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

[Skyggis]
2/6/13, 3:50 PM
#75

Tänkte också på det. Känns som att det skulle kunna vara slokis fästmö. Hon kan ha vandrat runt en del kring opal och haft ett par tillhåll dit hon stannat när hon upptäckt mat. Var så märkligt när hon bara försvann från skolan.

hamsternlukas1
2/6/13, 3:51 PM
#76

Mostern var bara inne i några dagar, född ute och hon infångades alltså av kvinnan men hoppade ut genom ett fönster, kollade själv in Rain och de övriga faktiskt…

Annons:
[Skyggis]
2/6/13, 3:53 PM
#77

#74 Frågan är hur länge hon var inne hos mataren. Hoppas på mer klarhet. För visst har det gnagt i en detta med opalmamman.

hamsternlukas1
2/6/13, 3:59 PM
#78

Opaltorget och Drakbergsskolan är 5 min gångväg

#77 jag ska luska om detta

hamsternlukas1
2/6/13, 4:01 PM
#79

Skulle kunna vara "vår" mammakatt som är den försvunna mamman, kanske hon fått en ny kull på annan plats nu eftersom hon återigen "stuckit"

hamsternlukas1
2/6/13, 4:08 PM
#80

Kvinnan har matat den gråvita och mammakatt i nån vecka i somras och försökte få in dem bägge men lyckades bara få in den gråvita.

Hon hade henne inne i en natt, sen hoppade hon ut genom fönstret men fångades in igen men hon smet igen efter hon ätit.

Hon matade henne i en vecka efter det ute, sen har hon inte setts till.

Andina
2/6/13, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

#68 - Usch, så fruktansvärt sorgligt… Ju mer som nystas upp, desto mer dyker upp…

*

Har gjort ett första utkast till lapp för kattmamman. Hamsternlukas1, och ni andra, kom gärna med åsikter, idéer o förslag till annat som borde tas med eller tas bort.
Jag tänker mig att vädja lite till känslor… "Mamma vi saknar dig!" o d.

Den är väl inte för "gullig"…? Å andra sidan, en gullig lapp kan locka ännu fler kanske…

Tel nr lägger jag in när det är dags att färdigställa lappen.

Tänkte också att vi hänvisar till både FB-sidan och hit till Hittekatter för dem som vill läsa mer o följa kampen för att rädda familjen! Alla sätt för att få människor intresserade o hitta till sajterna är ju bra… eller hur? ;)

*

#72 - Jadå, får jag underlag o om det finns skarpare bilder, så gör jag gärna en lapp för den andra katten också, så snart jag hinner.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Katthemsmatten
2/6/13, 4:23 PM
#82

Andina, som vanligt har du gjort en kanonbra affisch! Får jag föreslå att du ändrar en ordföljd bara: 3:e stycket rad 2…….och vi vill så ………

Jag kan skriva ut i färg och posta till hamsternlukas om ni PM:ar mig adress och original.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggis]
2/6/13, 4:25 PM
#83

Fantastisk lapp! Superbra jobbat! :-) Svart med liten vit fläck på bröstet, ist för svart med vitt på bröstet - enda jag tänkte på som skulle kunna ändras. Om inte ytterligare och tydligare beskrivning på mamman kommer fram.

Annons:
Andina
2/6/13, 4:25 PM
#84

#82 - Tack, Katthemsmatten!  Kyss

För ordföljden också! Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2/6/13, 4:26 PM
#85

#83 - Jag velade lite där så jag var inne på samma tanke, men det "föll bort! Så fixar till det också!

Tack till dig också, för 'superlativen'! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

kattassen
2/6/13, 4:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Med tanke på att båda ungarna var grå/vit och grå/vit/tigrerad så verkar det lite märkligt om mamman hade varit svart/vit. Dock är ju Slokis grå/vit/tigrerad (likadan som ena ungen) vilket kändes sannolikt att han var pappan till dessa. Funderar ändå på om det funnits två mammor i omlopp. Den gråvita som var mamma till "våra" ungar och den svart/vita som sedermera drog vidare och lade dessa två helsvarta vid affären.

Tomten (Slokis) kanske inte är far till alla barnen men de kan ju ha varit en liten storfamilj med mammor som varit både med egna och andras ungar.

Lilla Thunder som var en kopia av Slokis fast med hela öron Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

hamsternlukas1
2/6/13, 5:11 PM
#87

Kanon Andina! Och katthemsmatten!

Tack!

#86 Jag tänker att vilken som av de två skulle kunna vara mamma till opalungarna.

Då "vår" mamma är svart med lite vitt men har en syster som är grå och vit så kan det finnas någon mor/ far i tidigare generationer som har det grå i sig :)

Menar om det funnits uppgifter om en svartvit mamma så är det ingen omöjlighet i detta fall att det KAN vara "vår" mamma, likväl som systern.

Tänker att mönstret stämmer ju ;) Föder ungar,lämnar dessa när de är gamla nog, skaffar ny kull (vilja,vilda),lämnar även dessa när de är stora nog att stå på egna ben, och drar vidare för att göra nya ungar :(

Om man skulle tänka i de banorna som visserligen bara är rena spekulationer,borde inte mammakatt rimligtvis "byggabo" i närområdet?

Om inte någon tagit hand om henne på något vis eller något hänt henne så vågar man nog ändå hoppas att hon är i krokarna, så lappar nu är ju perfekt.

Tänker också på det att hon ej varit synlig på några veckor..det KAN ju bero på att hon ev. nyss fött nya små och inte lämnar dem mer än korta stunder.

Sitter och spekulerar vilt nu men kanske bra att se/tänka vitt och brett Skrattande

hamsternlukas1
2/6/13, 5:16 PM
#88

Skulle vara kul att se färskare bilder på opalungarna, iaf den ena som var lite lik våran moster.

Lena
2/6/13, 5:29 PM
#89

#81 Du är verkligen proffs på detta att få till iögonfallande och bra flyers/affischer! Har aldrig sett på maken!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Andina
2/6/13, 5:43 PM
#90

Tack Hamsternlukas1 o Lena också! Kyss

Det börjar bli ett signum här på hittekatter med mina 'lappar' - man känner liksom igen dem… ;)) Men jag tror på färgsignalerna… :)

Då lägger jag in telefonnumret också o skickar över 'lappen' till dig hamsternlukas. Jag gör det ikväll. Och jag skickar över den till din epost-adress som jag fått - så kolla spamkorgen också, ifall den hamnar där.

Men det får bli lite senare ikvällom.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[Skyggis]
2/6/13, 7:21 PM
#91

#86 Känner mig inte helt ok med minnet i knoppen Tungan ute men har för mig att någon byggjobbare eller någon på skolan nämnt en grå/gråvit katt de trott var mamman. Var så struligt där med olika info från olika folk och man visste inte om de menat Slokis eller någon annan.

En efterlysning på den gråvita (med bild) som rymde från mataren kan också sättas upp i affären och runtom.

Vet du exakt var den gråvita fångades in hamsternlukas?

kattassen
2/6/13, 8:03 PM
#92

#91 Jomen visst talade de om någon grå/vit katt som skulle kunnat vara mamman. Men sen dök ju Slokis upp och den sv/vita var puts väck.

Ja det skulle vara intressant att veta lite mer om var och när den grå/vita fångades in.

#88 Det var Västerkatten (Thereze Carlsson) som tog hand om dessa och enligt hennes numera stillsamma verksamhet kan man utläsa att Thunder verkar ha fått permanent hem med Rain är kvar i jourhem. Har gjort ett inlägg på hennes FB men får se om vi får svar. Inte säkert…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

hamsternlukas1
2/6/13, 8:08 PM
#93

Hon fångades in nånstans mellan affären och gården bredvid, hon bor där.

Alltså om man står på framsidan med ögonen mot affärens ingång blir det på höger sida.

Detta var i augusti/september.

hamsternlukas1
2/6/13, 8:15 PM
#94

Stort tack igen Andina,jättefina lappar! Och så snabbt jobbat! Härligt när så många hjälps åt på olika sätt för katternas skull,helt fantastisktKyss

kattassen
2/6/13, 9:02 PM
#95

HIttade det här ärendet som Västerkatten var involverade i. Det gällde också Tynnered. Verkade vara 7 katter från början men 3 kom nog inte in om man tolkar texten rätt. Svart/vit hona inblandad någon ev dräktig. Kan det vara mamma katt tro?

http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.503430356340208.138077.362163257133586&type=3

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Andina
2/6/13, 9:10 PM
#96

#94 - Varsågod, det var så lite så! :)

Och ja, jag tycker det är imponerande att se i många trådar här hur samarbetet kan gå för att hjälpa katterna. Kan jag bidra med någonting alls, så gör jag det gärna.

Det är med dubbla känslor jag följer tråden…! Men väldigt skönt att dina kattungar får vara inne i värmen o tryggheten nu i alla fall.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

hamsternlukas1
2/6/13, 9:44 PM
#97

Blir faktiskt lite arg…OM dessa ärenden härör från vräkningen av en hyresgäst i området borde någon ta sig ett snack med Familjebostäder och ifrågasätta lite…Så att de fortsättningsvis kan vara lite mer observanta om det finns katter i hemmet och kontrollera att de tas tas om hand osv.

Mig veterligen har det nämligen inte varit så mkt lösspringande katter i just detta område och jag har förutom ett par års uppehåll bott här sen 87.

Annons:
hamsternlukas1
2/7/13, 8:05 PM
#98

Kattmamma synlig för en halvtimme sen vid affären! Fd matarkvinnan skickade meddelande på facebook via mobil 

 å vad jag blev glad lilla kisse..

Andina
2/7/13, 8:06 PM
#99

Åh, vad härligt! Tummarna vitnar av allt hållande snart! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

hamsternlukas1
2/7/13, 8:55 PM
#100

Ni som vet..ser man tydligt om en katt har ungar och är digivande?

Är så orolig att vi får in henne och att hon kan ha ungar kvar i kylan…

Enligt uppgift såg hon hon smal och sliten ut tydligen.

kattassen
2/7/13, 9:08 PM
#101

#100 Ni bör i så fall göra en kontroll av henne bums och har hon mjölkstinna bröst måste hon släppas ut igen. Det kan ju bli svårt att kontrollera detta utan "specialutrustning" om hon inte är hanterbar… Därför är det alltid lurigt när man misstänker att en mamma kan han ungar.

Vi har haft en del fall där vi har fått göra en okulär besiktning medelst vår sk. klämbur (sådan som de har hos en del veterinärer som hanterar skyggisar). Då kan man klämma ihop burens ena vägg så man har möjlighet att kika och klämma lite försiktigt på katten utan att befara att bli biten.

Ett annat exempel är att vi fångat tidigt på morgonen och åkt iväg till veterinären direkt för en snabb kontroll. Hade det då visat sig att mamman var digivande hade hon fått komma tillbaka till ungarna på direkten. Sånt är svårt om man fångar kvällstid.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

hamsternlukas1
2/7/13, 9:14 PM
#102

Ok, tack för ett så informativt svar :) Skönt att veta, då kanske jag inte ska vara så aktiv just i kväll, utan avvakta.

Uppkatten
2/7/13, 9:21 PM
#103

Finns det mat o vatten ute åt henne?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

hamsternlukas1
2/7/13, 9:50 PM
#104

Mat bara, vattnet fryser nu, så ingen ide.Eller borde jag ställa ut vatten när jag går bort i kväll? Varmt vatten har jag tidigare ställt ut för att det ska frysa långsammare…

Annons:
hamsternlukas1
2/7/13, 9:51 PM
#105

Har fälla där vi matar, och skyggis har också satt dit en frigolitkoja.

Uppkatten
2/7/13, 10:02 PM
#106

Du bör nog ställa ut vatten också, många katter äter inte snö och har därför svårt att få i sig tillräckligt med vätska så här års. Blötfoder är ett alternativ, men även det fryser ju… Läste i en debatt om detta att varmt vatten fryser fortare än kallt… bättre att ställa ut kallt vatten alltså…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

ilb
2/7/13, 10:03 PM
#107

Varmt vatten lär frysa fortare än kallt. 

Andina
2/7/13, 10:27 PM
#108

Varmt vatten och kallt vatten fryser snabbare än ljummet vatten har jag läst någonstans. Så Ljummet vatten tycks vara det bästa.

Och med nå'n droppe matolja i gör att det tar ännu längre tid för vattnet att frysa.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

hamsternlukas1
2/7/13, 10:39 PM
#109

Ok tack alla för tipsen, går strax ut med torrfoder,tonfisk och ljummet vatten med lite olja i har dock bara olivolja,hoppas det går lika bra 

Andina
2/7/13, 10:52 PM
#110

Jag tror inte det spelar nå'n större roll vilken matolja det är. Nå'n droppe i vattnet bara.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Skyggis]
2/8/13, 12:05 AM
#111

#100 Ser du fått goda råd av kattassen redan. 

Har som KKV tillgång till en egen klämbur som även har öppning på sidan (fördel att ha öppningen på sidan vid överföringar från fälla, det ger en både lugnare och säkrare överföring) som ofta kommer till användning vid hantering av skygga katter. Det är även en säker transport, så länge man stänger de båda delarna ordentligt som kan öppnas. Går inte att forcera sig ut genom en klämbur hur som helst..

Fick in en hona nyligen som fångades på kvällen och där jag var osäker på om den kunde fått ungar, tog därför innan kontakt med Blå stjärnan (infångad i närheten, på Ringön) och frågade hoppfullt om de kunde vara hjälpsamma med att kolla katten under magen eftersom det kändes bättre att släppa ut den direkt om så var nödvändigt, än att vänta till morgonen och den vanliga veterinärtiden då. Det gick bra den gången så jag fångade in den och vi försökte först i ljuset och genom klämbur avgöra, vilket inte gick att med säkerhet fastställa, därför blev det undersökning med lugnande (då hon även fick sårvård  - av en alldeles underbar och försiktig veterinär som varit hjälpsam tidigare) vilket gick fint. Nu hade hon turligen inga ungar ute. 

Nu hoppas jag med hela mitt hjärta att lilla tappra Tynneredsmamman är inne snart och att hon får hämta sig från det hårda, kalla utelivet. Hon förtjänar det bästa, precis som alla missar 

Annons:
carlas
2/8/13, 12:17 AM
#112

Bra råd.

Och fantastiskt jobbat där Skyggis! Så fint att höra om denna försiktiga och hjälpsamma veterinär på Blå Stjärnan. Skulle gärna få pm med namnet ;) Sådana stjärnor måste vårdas ömt, och anlitas.

Och jaa, hoppas av hela mitt hjärta dito dito för lilla tappra Tynneredsmamman!

kattassen
2/8/13, 9:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

#111 Ja vår klämbur har också öppning på gaveln och fungerar alldeles utmärkt som vanlig transportbur också.

Vi har haft nytta av vår bur ett antal gånger i synnerhet när vi trott att vi har haft att göra med en hona men det visat sig vara en hane. Då har vi känt igenom akterspegeln och konstaterat klockspel - varpå vi i lugn och ro kunnat ta in katten. 

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

hamsternlukas1
2/8/13, 8:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Inga spår efter mamman igår och ingen mat uppäten, trött som jag var glömde jag sätta ut vatten också 

 Om du skyggis ser detta så ta gärna med vatten med nån droppe olja i  messar dig sen!

Klösträdet kom idag, kanonfint var det! Dessvärre har katterna lagt sig till med trist dygnsrytm…sover mest på dagarna och härjar på nätterna.

Me not like

Min gamla klasskamrat som jag inte träffat på 10 år hälsade på idag och hade med sig två påsar kattmat och kattsand,skitkul!! Blev så glad

Som jag skrev på fbsidan kommer redovisning i slutet av månaden,stort tack alla här för alla former stöd!

hamsternlukas1
2/8/13, 8:37 PM
#115

oj varför blev den åt fel håll? det var den ju inte i min dator…

Lena
2/8/13, 8:40 PM
#116

Det var fint klösträdet!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

hamsternlukas1
2/8/13, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

provar en annan..

hamsternlukas1
2/8/13, 8:49 PM
#118

Ja det var kanonfint står bredvid marsvinsburen :) 

Förstår bara inte varför det blir felvänt?

Annons:
destiny
2/8/13, 8:50 PM
#119

Lycka till med kissarna. Dom är så fina. 

Betr. #100 när det gäller digivande honor så har vi haft problem med att se att en hona verkligen hade ungar. Vi kollade och kollade honan, fanns inga som helst tecken på att hon gav di till ungar. Efter ca ett dygn inne när mjölken fått rinna till lite började det synas att hon trots allt hade ungar. (Kan tillägga att vi visste var ungarna låg men visste inte att just den katten var mamman, vi höll koll på ungarna hela tiden och tog in dom när ingen mamma dök upp. Mamman återförenades med sina ungar.)

Att honan inte synts till en tid måste inte betyda att hon har en kull men det kan vara av den orsaken hon inte synts till. Honan lämnar ogärna sina ungar första tiden.

hamsternlukas1
2/8/13, 8:59 PM
#120

Tack för att du berättar, ju mer man lär sig desto lättare att undvika misstag osv :) Och tack för lycka till, och ja ungarna är kanonfina och goa!

hamsternlukas1
2/8/13, 9:54 PM
#121

Vill bara dela med mig av ett ögonblick jag nyss upplevde..

Satt på köksgolvet och klappade en spinnande Vilda(som trots namnet är den tamare)…tyckte hon var lite  spänd…då slog det mig..det var ju inte Vilda utan Vilja! Hon som jag bara klappat lite snabbt i farten förut  Blev alldeles rörd…lilla gumman gör framsteg varje dag

lillmymlan
2/8/13, 11:07 PM
#122

Härligt med framsteg

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

hamsternlukas1
2/8/13, 11:48 PM
#123

Ja så "lite" kan betyda så mycket 

Katthemsmatten
2/9/13, 12:08 PM
#124

Heja Vilja och hamsternlukas! Det här var verkligen ett genombrott.

Medarbetare Hittekatter iFokus

carlas
2/12/13, 2:48 AM
#125

Hej! Hur går det fortsatt för er alla :)

Och kattmamma? Några spår.

Skrik till om behov. Så glad att småmissarna förblir friska! Kastrering hyfsat snart kanske? Det är också en liten oro. Tummar för att allting går bra.

Kramen

Annons:
hamsternlukas1
2/12/13, 6:48 PM
#126

Dessvärre varit stillastående ett par dagar, fått halsfluss i familjen så inte varit och matat sön.månd , men ska gå bort senare i kväll och även sätta upp några lappar strax.

I helgen fastnade bara de två katter som tidigare varit och ätit på film,ingen mamma synlig :(

Men min dotter såg en svart katt springa in på en gård nära affären sent i lördagskväll, så jag följde tasspåren som slutade vid en uteplats så där ska jag lappa sen.

KAN ju vara hon och att det är någon boende som matar henne ev.eller tagit sig an henne…eller så är det en helt annan misse.

En granne tror att en av de randiga katter som ätit vid fällan ev. hör hemma på gård 8 så jag får skriva en lapp och sätta upp där också.

Ungarna växer och frodas, och mår toppen, dessvärre är jag nu ganska säker på att de är för unga för att kastreras…gissar att de är max 5 mån och inga uppenbara tecken på könsmognad så vitt jag kan bedöma…

skyggis skulle hjälpa mig beställa tid hos Glimåker egentligen denna vecka men kanske lika bra att vänta lite?Men å andra sidan behöver de vaccineras och man vill ju gärna få en uppskattad ålder…Vi får se hur vi ska lägga upp det..

Kan man kastrera innan de är könsmogna?

carlas
2/13/13, 12:14 AM
#127

#126 Javisst kan man kastrera innan könsmognad. Det är rent av en fördel. En del veterinärer rekommenderar kastrering fr 6 mån ålder (oavsett könsmognad då), men det har mer att göra med kattens status, storlek och vikt. Tycker det bästa vore att ta katterna till Glimåker för vaccinering, koll av hälsostatus och ålders/storleksbedömning i nästa vecka då, även chipmärkning. Och så kan ev kastreringstid bedömas då (tills m öronmärkning). Behöver ju inte vara allt på en gång - kan bli påfrestande också - även om det väl blir lite kostsammare på så sätt, men Glimåker går det att resonera med = paketpris.

Usch för halsfluss. Ta vara! Och tummar-tassar för hela familjen, inkl kattmamma.

hamsternlukas1
2/15/13, 11:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Inget nytt :( Någon äter lite av och till men kan vara de andra katterna, lapparna har inte gett något än. Men har många kvar som ska sättas upp.

Tråkigt att det är ett helvete att ta sig fram till fällan bara, så mycket bråte och varuvagnar så man knappt kan krångla sig fram :(

Funderar på att ställa fällan på framsidan i stället, det är dessutom så obehagligt på baksidan,,om någon ondsint person skulle komma så är man chanslös där bakom…en aning obehagligt.

Känns lite tungt nu…speciellt när man fick in ungarna så fort och lätt och ser hur gott de har det här nu 😕önskar lilla mamman detsamma ju.❤️ En liten halvkass bild på en av ungarna och min katt som åt tillsammans häromdan 🙂

carlas
2/16/13, 12:07 AM
#129

Underbart att ungarna har det fint hos dig! Skön bild med "din" katt som äter med en av ungarna. Duktiga ni är allesammans ❤️  !! (Så där gör faktiskt inte min hög, väldigt egensinniga kataktärer - men mår bra ändå, ska tilläggas.)

Glöm inte vaccinering med kastrering etc 🙂

Hoppas så innerligt på att kattmamma kan få komma in också! 🤗

hamsternlukas1
2/16/13, 12:18 AM
#130

Ja de mår så bra! Som jag sa till mina föräldrar förut " De ger bara ren glädje, bara jag ser dem blir jag så glad och lycklig"! De är så himla goa och tar för sig mer och mer varje dag, så härligt att få följa deras utveckling ❤️

 Leker och busar å spinner och kommer springande varje gång jag kommer in eller när jag jag går upp på morgonen. Så mycket tillit och kärlek de ger, man blir glad i hjärtat.

Ska ringa och beställa tid på måndag.

hamsternlukas1
2/16/13, 12:43 AM
#131

Kommer bli svårt att skiljas från dessa charmiga kissar…men hur jag än vrider och vänder så finns inte ekonomin för två katter till.Men har börjat fundera mer och mer på lösningar..Får se vad jag kommer fram till. Det jag vet idag är att de iaf ska omplaceras tillsammans för de är så fantastiskt goa och fina ihop.Förut idag låg de och tvättade varandra och det var så sött, sen började de leka, de har så stor glädje och trygghet i och med varandra. De är som enäggstvillingar så lika i sätt och utseende..kan katter vara enäggstvillingar?? De är som två tummar i en… 🤫

carlas
2/16/13, 1:56 AM
#132

#131 Wow så underbart med enäggstvillingarna!! Ja omplaceras tillsammans låter det absolut som. Du tänker gott och fint. Kram ❤️

Annons:
hamsternlukas1
2/19/13, 11:21 PM
#133

En liten uppdatering: 

Flickorna började löpa för några dagar sen, exakt samtidigt precis som allt annat gör de även detta identiskt :)

Usch är allt jag har att säga om detta, stackars katter och liiite stackars mig :( 

 Hur kan människor ens stå ut med detta samt utsätta sin katt för detta lidande i stället för att kastrera undrar jag..?

Har hört att vissa kör med p-piller men kan inte förstå det riktigt..är väl enklare och bättre för alla att kastrera en gång och sen är det bra för gott!

Efter löpet är över ska de kastreras hos vet. Glimåker.

Känns på sätt och vis skönt att de fått acklimatisera sig under en tid och känner sig trygga här innan vet.besök och ingrepp.

Ev är ett hem på gång för en av dem, som verkar väldigt bra och med en trevlig, social befintlig katt.Har ju tänkt att det bästa vore ett gemensamt hem men tror att det även går utmärkt en och en så länge de får en trevlig social katt som sällskap vilket denna tydligen är med råge.

Har bara pratat via mail än så länge och är ingen brådska…

För övrigt är allt bara bra och Vilja är nästan i kapp vad gäller "tamhet".

Det enda som är mindre bra är väl att min katt inte är överförtjust, han tål dem… men knappt.

Speciellt nu när de löper är han måttligt irriterad och har gett dem ett par örfilar t.om :)

De älskar och dyrkar honom trots detta haha, men fattar inte alls varför kärleken är obesvarad.

OM inte mamman infångas kanske den andra får stanna här, men det är bara en svag tanke än så länge. Det kanske inte är optimalt dock då min katt inte verkar glad..men tänker att det kanske är skillnad med bara en,  å andra sidan är det ju lite trist om de bara accepterar varann utan mer utbyte än så liksom…

Men ger inte inte upp hoppet om mamman på minst ett par månader iaf.

Gjorde en andra lappning i området idag, och matningen fortgår dock inte varje dag men försöker minst varannan.

hamsternlukas1
2/19/13, 11:34 PM
#134

Och måste säga att det känns oerhört skönt att de är hos mig och inte kvar ute, många generationer nya katter kunde det blivit, så långt får man vara nöjd iaf ❤️

En droppe i havet men ändå stort tycker jag.Om så bara EN liten kisse slipper födas och leva i hemlöshet är det en stor seger.

Och skönt att inga ungar efter dessa två nånsin hamnar i Länsstyrelsens smutsiga blodbesudlade händer, vila i frid alla mördade små kattliv ❤️

Katthemsmatten
2/20/13, 6:00 PM
#135

Din egen kisse blir nog mer tillfreds när det inte finns fertila katter hemma, så du kommer sannolikt se en förändring inom några veckor. Det tar en tid innan hormonerna går ur kroppen har jag fått lära mig, så räkna inte med en förändring redan 'dag 1'.

Hoppas mamma-katt snart kan lokaliseras och fångas in. Det bästa vore om du kunde få hjälp så hon matas vid samma tidpunkt dagligen. Då ökar chanserna att hon kommer bli synlig och snabbare kan fångas in.

Medarbetare Hittekatter iFokus

hamsternlukas1
2/20/13, 11:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

#135 Tror absolut du har rätt.Och förväntar mig inte att de blir sig själva från en dag till den andra, även om man kan önska 😃

Finns hopp stundtals redan nu trots alla örfilar spott och fräs, bifogar en bild från idag med två spinnande katter…

Vet inte hur jag ska få hjälp med matning framöver dessvärre..men kör på så gott jag orkar och kan, ska cykla bort strax och lägga ut torrfoder och vatten.

Det tilltänkta hemmet har avböjt pga olika orsaker tyvärr men luttrad som jag är nu så tog jag inte ut nån glädje i förskott :)

Så nu fokuserar jag på att finna ett gemensamt hem åt båda som var tanken och önskan från början.

Men det är inte prio ett just nu oavsett…att finna hem menar jag.

Båda katterna gör framsteg varje dag och för en stund sen var det första gången kunde jag inte märka skillnad på de två…innan har jag kunnat det pga beteendet, men nu är de i stort sett lika tama båda två :)

Får nog sätta halsband på den ena haha.

Ytterligare ett framsteg var det också idag då en bekant var på besök och tjejerna var framme och var jättesociala trots att det var en främmande människa!

carlas
2/21/13, 12:01 AM
#137

Ha, ha, det kan jag tro - att din goe kastrerade hanne inte är glad över två löpande tjejer 😉Det är det nog ingen som är, direkt … inte de själva heller. Men se där, visst är det din hanne (tigré) som ligger till vänster om den svarta skönheten. Fint att de sover så gott tillsammans.

OK avböjt. Då var det inte rätt ändå. Gott att du är luttrad!

Du är superduktig som kämpar på med matningen. Hoppas hoppas mammakatt låter sig fångas in och får ett eget kärleksfullt för-alltid-hem. ❤️

hamsternlukas1
2/21/13, 12:17 AM
#138

Ja det är min hanne det :) 

Han har många sidor den gubben, tror bara det är bra att skitungarna får lära sig lite hyfs, kanske inte biter just nu när de löper utan menar överlag liksom…Ja det känns fint med såna stunder mellan de hårda tagen ❤️  

Kan ju inte bli arg på dem ser ju att det är jobbigt/jobbigare för dem själva men visst blir man irriterad ändå, men försöker att bita ihop!Trots all mitt eget fel så…

I morgon beställs tid för kastrering, idag gick inte då Glimåker är i Helsingborg på onsdagar.

Tyvärr tvingas jag stänga min sovrumsdörr nattetid dels för min egen skull men också för min katt, det verkar dessutom som de triggas igång så fort han är i närheten så jag tror det är skönt för dem också att vi särar på oss när vi ska sova.

De verkar ta det med ro och de har varandra samt mat, vatten, sovplats och låda så de lider ingen nöd sas. De har hall, kök och badrum att vistas i på nätterna,vardagsrummet är avspärrat för marsvinens skull :)  

Tack för uppmuntran det kan behövas för det känns lite tungt med matningen så länge man inte får något livstecken liksom :(

Katthemsmatten
2/21/13, 12:21 PM
#139

Du gör ett superjobb, hamsternlukas! Och inte går det någon nöd på småkatterna heller för att de inte får sova hos dig om natten. Bättre då att din hane får känna att han är nummer ett för matte fortfarande.

Mamman och dottern som från början var litet intresserade av kattungarna, kan inte de hjälpa dig att mata åtminstone någon gång i veckan?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
hamsternlukas1
2/21/13, 2:27 PM
#140

De bor ganska långt härifrån tyvärr, har inte haft någon kontakt med dem alls sen ungarna kom in heller.

Möjligen kan jag fråga den andra tjejen som hjälpte till ett tag…bara det att jag tycker det är såå jobbigt att "besvära" andra,att be om hjälp liksom…speciellt när jag vet att hon också har det tufft med utbrändhet osv.

Jag skulle kunna lägga upp en allmän förfrågan på Facebooksidan dock :)

Igår när jag matade var tonfisken uppäten från kvällen innan iaf, jag fyllde jag skålen ända upp med Bilanx torrfoder, får se ikväll om någon ätit.

Inatt provade jag faktiskt med öppen dörr och Vilda som verkar slutat löpa låg stundtals och sov fint i fotändan och min katt berdvid huvudkudden ❤️

Den andra gaphalsen härjade ganska friskt i natt/morse,förhoppningsvis klimax på hennes löp,hoppas hoppas!Vilda gav henne några hårdhänta omgångar när hon var som värst i morse haha

Katthemsmatten
2/21/13, 2:40 PM
#141

Tycker absolut att du ska försöka engagera åtminstone en person till som matare. Du kan ju bli sjuk och du behöver också tid till annat. Är man två så kan man mata varannan kväll. Det är ju viktigt att det finns tillgång till mat vid samma tid varje dygn. Då stannar katten i området. Håller självklart tummarna för att det är lilla mamman som äter där.

Medarbetare Hittekatter iFokus

hamsternlukas1
2/25/13, 11:26 PM
#142

På Torsdag ska flickorna till Glimåker och kastreras.

Inga spår ingenting alls från mammakatt :(

Funderar på att snart ta in fällan, känns lite hopplöst nu.

Inget nytt från lapparna heller, förstår inte var hon håller hus och undrar om något hänt henne…eller om någon annan matar på ny plats.

Ska gå bort nu och lägga ut mat…

Lägger in en filmsnutt/länk till ungarnas lek med kattträdet som jag tog idag.

https://www.facebook.com/pages/Hj%C3%A4lp-en-heml%C3%B6s-kattfamilj-i-Tynnered/167862556637463

carlas
2/26/13, 12:25 AM
#143

Hej! Kunde inte få upp filmsnutten men har lite strul med internet. En annan gång :)

Så bra med Glimåker och kastrering på torsdag. Det går säkert jättefint, han är duktig. Har flickorna slutat löpa nu? Lite mera sömn då kanske, samt frid för din hanne.

Sorgligt med liten mammakatt. Kan inte råda dig tyvärr. Vad säger Skyggis? Du är superduktig som kämpar på med matandet. Ingen alls som äter där?

hamsternlukas1
2/26/13, 12:41 AM
#144

Ja äntligen har de slutat så himla skönt.

Dessvärre har de varit lite energiska nattetid och sömniga dagtid de sista dygnen, mycket spring och bus nu :)

Känns liite mer positivt nu, har inte varit där sen i lördags och då matskålen var orörd sen dagen innan men var nyss där och då var skålen tom!

Fyllde upp den och även skålen med vatten.

Vattnet fryser trots olja i tyvärr, nu ligger det fyra-fem st isskulpturer på marken, (alltså vattnet jag bankar ur för att fylla på nytt)

Går dit i morgonkväll och hoppas någon ätit.

Skulle nog vara bra att sätta ut kamera snart igen tror jag…

Har inte pratat med Skyggis på några dagar men vet att hon har ganska mycket på sina axlar…

Andina
2/26/13, 12:29 PM
#145

Följer din tråd, Hamsternlukas1, även om jag inte hinner skriva så mycket!

Jag tycker det är härligt att läsa om de små kissarna som bor hemma hos dig och se hur de utvecklas.

Jag hoppas att mammakatt visar sig snart igen! Och jag hoppas att vårvärmen börjar smyga sig på nu också, så att den jiddra kylan försvinner! 

StyrkePepp o PeppKram till dig! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

hamsternlukas1
2/26/13, 4:52 PM
#146

Tack Andina det behövs!

Annons:
[Skyggis]
2/27/13, 3:24 PM
#147

Håller på för fullt varje kväll på ett annat ställe. Blivit mycket rännande till vet med kastreringar och annan vård, men framförallt många timmar på fältet. Men självklart kan jag ändå ställa upp och hjälpa med att mata i Tynnered. Om du matar ikväll hamesternlukas så kan jag mata där imorgon kväll och ev försöka hinna lappa också🙂

Katthemsmatten
2/27/13, 3:30 PM
#148

Vad bra att du kan hjälpa till med matning, Skyggis! 🌺

Medarbetare Hittekatter iFokus

hamsternlukas1
2/27/13, 6:18 PM
#149

Tack Skyggis kanon! ❤️🌺

Vore också bra att sätta upp kamera snart om det är möjligt, vill gärna se vem det är som äter!

Passar väldigt bra med hjälp i morgon eftersom de ska kastreras, så kan jag vara hemma med dem.

Är lite fundersam inför morgondagen, min syster beställde tiden och tydligen förstod hon inte att de även skulle märkas och vaccineras,vet inte om det ingår i priset på 1000kr st..

Någon som vet vad Glimåker brukar ta?

Helst ville de att man skulle lägga ut pengar istället för att fakturera Tigerharen vilket känns mindre bra, jag har bara ca 1800 kvar till den 18:e.

Men det löser sig nog, får se va de säger i morgon.

Roslyn
2/27/13, 8:41 PM
#150

Nej Glimåker fakturerar aldrig och tror inte det ingår mer än kastrering i den summan. Tror strax över 300 för vaccinering + kostnad för chip. S

hamsternlukas1
2/27/13, 9:00 PM
#151

Ok fasen också…får se om jag kan få hjälp att lösa detta så jag slipper åka två gånger, känns som en gång blir stressigt nog för dem.Ska försöka få kontakt med Tigerharen också.

hamsternlukas1
2/27/13, 9:32 PM
#152

Glömde säga förut att igårkväll var matskålen knappt halvfull så någon har varit där igen och ätit. Om en stund går jag bort igen:)

hamsternlukas1
2/27/13, 11:34 PM
#153

Haft kontakt med Linn på Tigerharen, de sätter över 3000 kr ❤️

Ev. överskott återbetalas.

Tanken är sen att ta en adoptionsavgift på 1000 kr per katt som går tillbaka till Tigerharens verksamhet.

Annons:
Katthemsmatten
2/28/13, 10:21 AM
#154

Bravo! Viktigt att katterna är 'fullt' åtgärdade innan de adopteras ut så man inte riskerar att få en oansvarig ny ägare och sedan flera kattungar som ska konkurrera om de få hem som finns för hemlösa missar.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Skyggis]
2/28/13, 1:31 PM
#155

Toppen att de små flickorna blivit kastrerade idag❤️

hamsternlukas1
2/28/13, 2:02 PM
#156

Just kommit hem, katterna är helt väck :(

Lämnades in 10.00,hämtades 12.45

Många år sen jag kastrerade min hankatt och ännu längre sen honkatterna…

Har glömt hur det var…

Snälla ni som vet mer än jag berätta gärna hur det brukar vara efteråt, fick knappt några råd eller liknande från veterinären…

Inte heller när jag frågade om det var något jag skulle vara uppmärksam på etc.

Vilda la sig i blomlådan på golvet…Vilja släpade sig till mattan.

Har gjort i ordning med en filt på golvet men… 

Vilda kräktes lite och bägge dreglar men det är väl normalt?

Katthemsmatten
2/28/13, 2:08 PM
#157

Håll litet koll på att de inte försöker hoppa upp och ned de närmaste timmarna eftersom de fortfarande är medtagna av sövningen. Inget att äta och dricka förrän du märker att de inte längre är medtagna. Håll koll på att de inte försöker bita i stygnen.

Att kräkas och drägla är helt normalt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

hamsternlukas1
2/28/13, 2:24 PM
#158

Tack det där med att hoppa upp och ner mm var i princip de enda råd jag fick innan vi åkte hem, samt att allt skulle vara som vanligt hemma…med hundar och allt, men jag väljer att ha dem isolerade i köket idag, och med kattlåda som jag ev. skulle bära i dem.

Trodde de skulle sys med tråd som faller av men det blev nån sort ståltråd som man KAN ta bort själv…trodde också att han gjorde så kallat flanksnitt men tydligen en missuppfattning från min sida.

Däremot gjorde han ett pyttelitet snitt :)

Sen sa han att de inte blir normala förrän efter flera dagar, men undrar hur länge de kommer vara så här "väck"??

För övrigt gick allt kanon hos Glimåker,lugnt och fint, det värsta var när jag satte in Vilja i buren innan vi åkte i morse. Hon blev helgalen men så fort vi kom in i bilen var allt lugnt.

Katthemsmatten
2/28/13, 2:34 PM
#159

Så här väck är de nog i ungefär 12 timmar. Det är jobbigt att bli sövd och en kastration är en väldigt stor bukoperation.

Medarbetare Hittekatter iFokus

hamsternlukas1
2/28/13, 2:54 PM
#160

Tack då vet jag.

Förstår att det är jobbigt och en stor operation men känns bra att få lite hum om hur det "ska" eller brukar vara. Minns själv hur jävligt jag mådde vid min sista förlossning då jag blev sövd efteråt eftersom de inte fick stopp på en blödning.Så viss inlevelseförmåga har man…även om det är skillnad så klart.

Jag känner mig lite extra skör och känslig på gränsen till hispig,har alltid haft svårt för sjuka djur och människor och blir väldigt lätt orolig. Sov bara tre tim i natt också vilket säkert påverkar nerverna en aning.

Känns som jag kan hantera allt annat med ett stort lugn men som sagt inte sånt här.

Är lite sur på mig själv för jag glömde fråga om uppskattningsvis ålder :(

Han trodde bestämt de löpt fler gånger..?

Får försöka kontakta honom igen och höra om åldern

Annons:
ilb
2/28/13, 3:00 PM
#161

Dom ska ha det lugnt, varmt och gärna lite mörkt tills dom är pigga igen. Det kan bli en liten bula längs med såret. Brukar inte vara något farligt så länge det inte blir rödare, vätskar sig eller så. Bulan går oftast tillbaka av sig själv men ibland kan bulan bli bestående.

Mina katter har fått uppvakningsspruta men det har tydligen inte dessa kissarna fått om dom var helt väck när du hämtade dom. Lite dåligt tycker jag faktiskt. Min vet vill inte att katten hämtas förrän den fått vakna upp, dom vill ha koll på den.

Låter dom inte stygnen vara ifred får du nog sätta tratt på dom. Om jag inte minns fel  är det på tionde dygnet stygnen ska tas. Det brukar ingå i priset man betalade vid kastreringen.

hamsternlukas1
2/28/13, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Tack har en väldigt varm lägenhet spec. här i köket och lugn och ro, bara jag och katterna här.

Dessvärre hade jag väntat mig annat då jag trott det skulle vara som när hundarna varit sövda och varit vakna vid hämtning, synd att jag inte kollade upp bättre innan.det blev lite chockartat i början.

Men nu känns det iaf bättre de har vinglat omkring lite, Vilda har tom kissat på lådan,fantastiskt när hon är så eländig, vilken kämpe!Hon kräktes i lådan också…

Det verkar som  dom blir allt stadigare på benen iaf.

Men de sover i stort sett hela tiden och nu ligger de tillsammans i hundbädden.

Vilda slickade faktiskt lite på sin syster förut❤️nog skönt att ha varandra och skönt att vara hemma.

Tog en bild då båda lagt sig i blomlådan vid elementet förut.

hamsternlukas1
2/28/13, 5:50 PM
#163

Stygnen skulle tas om en månad…eller inte alls.

De är nu även idmärkta(tatuerade) och vaccinerade.

1500/katt

ilb
2/28/13, 5:59 PM
#164

Det var nytt för mig med en månad innan stygnen tas! Har aldrig varit med om annat än 10 dygn. Med reservation för exakt antal dagar. Eller såna stygn som försvinner av sig själv men då är det alltså inte ståltråd.

[Skyggis]
2/28/13, 6:11 PM
#165

Det blir snart fart på sötnosarna igen 🙂 Gulligt att de tar hand om varandra så fint!

Jag var hos Glimåker med ett par honor nyligen och stygn skulle tas efter ca en vecka, jag väntade något längre, sedan togs det bort. På den ena (en skyggare) klippte han ner suturändarna väldigt kort och sa att stygnet kunde tas nästa gång hon behövde sövas. 

Tänker så mycket på mamman till dessa fina små och önskar att hon blev synlig någonstans, att någon ringer på lapparna med något positivt att berätta. 

Är lapp uppsatt vid affären och vet du om lappar fått sitta kvar?

hamsternlukas1
2/28/13, 6:17 PM
#166

Nej jag har aldrig hört talas om detta, han sa det kunde sitta kvar resten av livet.

Får lita på honom, han var ju kanon i hanteringen av katterna,helt underbar och verkar veta vad han gör, men visst kan det låta märkligt :)

Han tyckte annars att katterna var jättefina och i mkt god kondition t.om lite väl mycket och att jag tydligen övermatat dem en aning haha

De har ju haft fri tillgång på mat och blivit riktigt bortskämda,och de var inte nöjda i morse när ingen mat fanns på hela natten och de inget fick på morgonen!

Får sätta min syster på uppdraget att ta bort stygnen för sånt vill inte jag ge mig på, även om han bedyrade att man inte kan göra fel :)

Jag är för blödig och mesig!

Vad jag längtar efter att se katterna i sitt vanliga jag, saknar deras spinnande och livsglädje❤️

Men min katt njuter nog nu när han får vara i fred, man får se de små ljusglimtarna och även se det positiva i det hela på sikt, detta är ju bara en liten stund i ett livsperspektiv 

De kommer må såå gott snart.

hamsternlukas1
2/28/13, 6:28 PM
#167

#165 Lapp är uppsatt i affären.

Har noterat att vissa av lapparna ej är kvar :(

Ja de är så tappra och eländiga på samma gång❤️

Inte mycket tuffhet i dem nu de små vilddjuren…

Matar du ikväll?

Undrar om det kan vara mamman som ätit sista dagarna eller någon annan…

Har en bekant som bor vid Opaltorget vars kattunge smet ut för två tre veckor sen också :(

Kanske hon dyker upp vid fällan…

Annons:
[Skyggis]
2/28/13, 6:40 PM
#168

Ååååh neej, en liten kattunge som rymt ;( 

Har hon lappat när det hände?? Sånt måste göras med en gång och det i ett ganska vidsträckt område. Och jag hoppas att hon matat varje dag och fortsatt med det.. Hur ser kattungen ut och hur gammal är den?

Ja jag åker ut ikväll och matar..

carlas
2/28/13, 6:46 PM
#169

Bra råd i #161 - och instämmer i det där att katter bör hållas kvar på kliniken tills uppvaknade, för koll. Hade glömt att Glimåker inte gör så, usch. Nej flanksnitt gör han inte men pyttelitet operationssår, bra det.

Och så himla fint du sköter detta, med värme o lugn-och-ro! 🌺Skönt att det verkar gå bra. Jag är MINST lika "hispig" som du. Det blir nog faktiskt lite värre med nerverna när missarna piggnar till allt mer - det är då hoppandet sätter igång, och hur fasen förhindrar man det. (Har själv "möblerat" om, i köket, så att inga höga hoppmöjligheter - och sov där själv också på en madrass. Ja ja.)

Absolut, de kommer att må sååå gott snart! Passa på att vila dig själv nu också!

hamsternlukas1
2/28/13, 7:17 PM
#170

Skyggis De har lappat rejält även letat och jag tipsade om matning och ställa ut kattbur samt låna fälla.

Dessvärre fick de inte mata för Familjebostäder! pga råttor… Sa till dem att mata i buskarna där ingen ser samt ställa buren där.

Vet inte hur det gått sista tiden…mer än att katten ännu är borta :(

Katten är grå/brunrandig.Vet inte så mkt mer men kan kolla detta.

Tack för matnig,underbart!

Igår var det till hälften uppätet och jag fyllde upp igen.

#169 Ja det var tyvärr inte så lämpligt i mitt fall eftersom jag är så jädrans överkänslig, hade verkligen velat ha åtminstone halvvakna missar med mig hem.Kan tänka mig att det funkar bättre för de som är mer vana och härdade.

Ja hoppandet började de försöka med innan de knappt kunde stå på benen, fick ta bort alla stolar utom den jag sitter på men så reste jag mig för att öppna för pizzabudet utan tänka mig för (har två hundar som tokskäller så blev stressad) och när jag kommer tillbaka så ligger Vilda på stolen :( Verkade lugnt satte tillbaka henne i hundsängen.

Näst intill omöjligt att få nån vila, är på högspänn hela tiden, och nu är jag trött på att sitta här i köket, jag vill se på tv! :)

Får se hur jag löser det.Kan ju inte lämna dem utan uppsikt en sekund, de verkar må riktigt illa bägge två också det syns tydligt på kroppshållningen  :( Inte roligt att känna sig maktlös när någon man älskar mår dåligt, det är en av de värsta känslor som finns.

Men som sagt detta är bara ett ögonblick i våra liv och snart är nog allt som det ska igen!

ytterligare en fråga:

Hur ska jag veta när de kan få lite vatten åtminstone??

Tipsa mig gärna ni med erfarenhet!

Och sen undrar jag om det är okej med mindre höjder typ 50 cm som fotpallen etc…? soffan?

Nu börjar de röra sig lite mer…fasen man skulle behöva vara två personer för detta ju..och ögon i nacken..

carlas
2/28/13, 8:04 PM
#171

Ledsen om jag skrämde upp dig mer! Ta det lugnt vännen, det ska gå bra!

Vatten kan jag inte tänka mig skulle vara ngt problem att ge. Saken är att jag lämnat katt 8.00 och hämtat 16.00 - och då har katten fått uppvakningsspruta, sitter upp i transportburen, och bara lätt vinglig en stund då hemma. Så jag vet inte hur det fungerar i sådana här fall, utan uppvakningsspruta och allt. 

Det är hemskt att vetten inte givit det bättre instruktioner.

Ngn annan som kan råda här!??!

hamsternlukas1
2/28/13, 9:03 PM
#172

Ja det känns ganska tufft faktiskt eller iaf kändes.

Jag börjar slappna av lite nu, värsta "chocken" har lagt sig, antagligen blir det extra starka känslor eftersom katterna är så vansinnigt livfulla och tokiga annars.Samt att jag nog var för dåligt påläst/förberedd.

Tillståndet nu är hemskt att se och uppleva men börjar vänja mig.

Och jag är lugn och sansad även om det kan verka som jag är smått hysterisk 🤪

Nu har vi flyttat in till vardagsrummet, var tvungen att ta ut katt-trädet för nog sjutton var en av dem på väg upp i det trots halvt komatillstånd!

Vilda har lagt sig inne hos marsvinen, fick lägga in en ren handduk att ligga på.Vilja ligger här i soffan på en filt.

Frågan är hur jag ska göra i natt, men funderade och kom fram till att de här råden angående att hoppa upp och ner på möbler osv. handlar väl främst om att de är så påverkade av narkosen och kan skada sig, inte lika mkt om såret..eller?

Ber om ursäkt om jag verkar mesig och ganska jobbig med mina frågor men som sagt..många år sen jag hade nykastrerade katter.

carlas
2/28/13, 9:38 PM
#173

#172 Nej det handlar definitivt också om att såret kan gå upp vid för mkt hoppande. Det gäller de första par-tre dygnen skulle jag gissa. Känsligast då alltså.

(Fotpallshöjd ska inte vara ngn fara. Du undrade i tidigare inlägg.) 

Lagt sig inne hos marsvinen? Så sött! Marsvinen "gnager" väl inte på sår eller så … du ser, jag har noll koll på marsvin ;)

Bra att missarna mest sover och vilar nu.

Tycker inte alls att du verkar smått hysterisk - och absolut inte mesig! Försöker lugna mig själv också. Men just att tjejerna INTE är så livfulla nu är bara bra. Tycker för egen del att det är ännu värre när de blir det … som nyopererade. Det måste vara jobbigt med två honom samtidigt också.

kattassen
2/28/13, 9:40 PM
#174

Vi skall iväg med 2 honor i morgon till Djurkliniken i Partille. Vi har nog haft in ca 20 honor där för kastrering under 1.5 år men aldrig behövt återkomma för att ta några stygn. De syr med tråd som ligger under huden och "löser" upp sig efterhand. Det hade ju heller inte gått då det mestadels har varit skygga katter som man inte vill dra iväg med till veterinären efter en vecka igen.

Tala med Roslyn om hennes erfarenheter hos glimåker och hans sövningstekniker. Vi har aldrig haft samma erfarenhet hos djurkliniken. Vi brukar lämna och hämta inom ca 5-6 timmar när det gäller honor och då är de oftast vakna och inte så yra heller.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
hamsternlukas1
2/28/13, 10:05 PM
#175

#173 Nädå marsvinen är himla nöjda med en katt som bara ligger där :) Brukar vara mer hålligång annars haha.

Min katt har inte gått ut ur mitt sovrum sen vi kom hem, verkar som både hundar,katt och marsvin reagerar på "sjuklukten".

Marsvin har ett läte som kallar chirping som de gör sällan, som ibland är ett tecken på oro mm. Låter som fågelkvitter, detta gjorde ett marsvin förut.

 För övrigt knatar de runt å mumsar hö i godan ro å misse sover så sött❤️

Inte det svar jag önskade angående hoppande men dock är det ståltråd…kanske liite bättre ur den synpunkten…men jag har koll oavsett.Och bara låga höjder i v-rummet nu.

Nu tycker jag faktiskt att det känns ganska skönt,de sover och vardagsrummet är "säkrat" så nu är det ganska avkopplande.

#174 tack för tipset om Roslyn, vad jag har läst mig till så är det visst nån fördel för katterna utan uppvakningsspruta, något med blodtryck…men som sagt inte vidare behagligt för mig som människa/matte.

Blir en lång natt oavsett eftersom de fortfarande inte vaknat till.

Roslyn
2/28/13, 10:55 PM
#176

Alla katter jag har haft sövda från Glimåker har tagit väldigt lång tid på sig för att kvickna till. De senaste var väldigt väck . Stackars Silver låg och bajsade på sig = (

Ett par ungar för några år sedan vet jag sov nästan medvetslöst i 1 1/2 dygn. Vaknade bara till lite o somnade igen. Tycker också att det är mycket obehagligt och har inte förstått vitsen alls.  Jag har inte tagit bort stygnet på någon katt.

Jag tycker en del är lite konstigt men att det uppvägs av hans fantastiska hantering av katterna samt ibland okoventionella råd och tips. Han är ju en av få kattveterinärer.

Så Hamsterlukas ta det lugnt men gå inte ifrån flickorna i natt. Tror kanppast de kommer att klättra i något träd. De kommer att ha ont några dagar.

hamsternlukas1
2/28/13, 11:07 PM
#177

Skickade pm till dig just :)

hamsternlukas1
2/28/13, 11:09 PM
#178

Alltså innan jag läste ditt inlägg :) Men nu känns det redan bättre!

Men en av dem var faktiskt på väg att klättra upp i klösträdet förut trots koma ❤️

kattassen
2/28/13, 11:18 PM
#179

Jag antar och hoppas att du fick ut Metacam som smärtstillande att ge några dagar. Idag behövs inte men fr.om dag 2 brukar det behövas.

Vi gör alltid så och efter ett par dagar brukar det vara full rulle igen på tjejerna. Även om vi alltid håller de separerade 4-6 dagar efteråt för att lättare ha koll om de äter, kissar och bajsar. Och koll på allmäntillståndet förstås. Har aldrig tratt heller

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

hamsternlukas1
2/28/13, 11:20 PM
#180

Funderar…och undrar om det kan vara så att han trots allt fokuserar mest på katternas bästa och inte oss människor…

För om det var något han upprepade flera ggr så var det att man typ skulle tagga ner och bara "vara" och inte hetsa upp sig :)

Att allt skulle vara lugnt och att allt skulle fortgå som det brukar hemma..

Att man t.om kan släppa ut katterna (om de är utekatter) ganska snart efter ingreppet.

Vilket jag aldrig skulle drömma om iofs…

Tyvärr så tappade han i så fall bort mig längs vägen…

För hade han gett mig ALL info innan- så visst skulle jag kunna tagga ner och anta en lugnare attityd från början liksom.

Men inte så lätt när man är helt oförberedd och oinformerad :)

Och bara har en 14 år gammal erfarenhet av en hankattskastrering i ryggen. och typ över 20 år sen honkatt…(vilket jag informerade honom om)

Jaja nu känns allt mycket bättre iaf! Men jag lär vara uppe några timmar till :)

hamsternlukas1
2/28/13, 11:21 PM
#181

#179 Något sånt fick vi inte :(

Annons:
hamsternlukas1
2/28/13, 11:23 PM
#182

Har rimadyl hemma dock sen hunden drog ut 29(!) tänder…

Lena
2/28/13, 11:42 PM
#183

Har ju själv anlitat nämnda veterinär mycket genom åren och har bara haft gott att säga. Utan att överdriva en av de skickligaste kattveterinärerna i landet. Kastreringen av honkatter brukar gå smidigt med tanke på det lilla snittet som görs. Det brukar ta ca 24 timmar innan en katt är sig själv igen efter sövningen. Så länge de är vingliga är det viktigt att hålla dem under kontroll så de inte hoppar upp och gör sig illa.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

carlas
2/28/13, 11:59 PM
#184

#179 Har heller aldrig fått ut Metacam el ngt smärtstillande fr vet vid kastrering av honkatter. Har för mig att de får smärtstillande injektion efter operationen och att den håller i sig ngt dygn el två. Och att det sedan inte ska behövas, om inte komplikationer och då får man ju höra av sig till vetten resp åka in.

Ge INTE ngt till katt som du fått för en hunds skull!

//Internet strular igen - kopplades ur//

Känner till en honkatt vars operationsspår sprang upp dagen efter operationen - i smb m hopp. Hon var helpigg, inte vinglig, och hoppade en hel del fr början. Det är tydligen ovanligt. Och med Glimåkers små snitt bör det vara nästan uteslutet. Men skadar inte att begränsa hoppmöjligheter, även utan vinglighet.

hamsternlukas1
3/1/13, 12:51 AM
#185

Ingen fara, tänkte inte medicinera på eget bevåg :) 

Som sagt… vore jag bättre informerad/påläst om allt innan så hade jag sluppit all oro.

Nu känns det mycket bättre, och katterna verkar okej även om de mest sover ännu så ser jag viss skillnad, de börjar sakta återgå till det mer normala…

Just nu rullade Vilda in huvudet på ett sånt där sätt som katter gör när de ligger och mår gott…känns skönt att se sånt och andra små tecken till förbättring.

Är väldigt lättad över möjligheten att få råd och annan hjälp här, känns tryggt!

carlas
3/1/13, 1:07 AM
#186

Så fint det låter! ❤️

Och tänk så erfaren du kommer att vara nästa gång 😉

hamsternlukas1
3/1/13, 1:31 AM
#187

Precis vad jag själv tänkte! Oj vad jag lärt mig mycket på bara en dag :)

Och vad coolt och lugnt det ska kännas nästa gång, för det blir nog fler ggr…

Ska försöka sova lite nu, Godnatten!

[Skyggis]
3/1/13, 10:21 AM
#188

Matar även ikväll och över helgen då jag fått fångat klart där jag "bott" på kvällarna den senaste tiden :-) Hoppas missarna mår bra idag :-)

Annons:
kattassen
3/1/13, 1:39 PM
#189

Hur mår de små damerna i dag då?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

hamsternlukas1
3/1/13, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#190

Stort tack Skyggis, underbart skönt för jag är heelt slut.

Och behöver ju vara hemma och ha koll på ungarna dessutom.

Damerna mår mkt bättre men de sover fortfarande hela tiden, vaknar bara till korta ögonblick och slumrar vidare, det är skönt att se att narkostillståndet försvunnit, nu är det bara trötthet.

Blev så lycklig innan jag gick och la mig i går för då kom äntligen ett första spinnande ❤️Och vilda spann intensivt samtidigt som hon åt förut.

För en timme sen fick jag i dem bägge några torrisar, fick servera/mata vid deras sovplatser och blev så himla glad och överraskad att bägge faktiskt ville äta :)

Jag har mest oroat mig över att de ej druckit men jag gav dem en liten portion tonfisk efter torrisarna så nu känns det lugnt.Och de har varsin vattenskål på sina sovplatser.

Antar att jag gör rätt i att ge dem väldigt lite mat nu i början?

Jag måste erkänna nu att den starka sövninngen och långvariga sovandet efteråt bara känns jättepositivt nu! 

Det känns väldigt tryggt att de sover/vilar så här mkt nu så såren får läka i stillhet såpass länge. Och man slipper ha hjärtat i halsgropen, de är ju trots allt kattungar och brukar vara sjövilda och tidvis leka ganska brutalt.Frågan är när jag vågar ställa fram deras högt älskade klösträd igen…

Underbart att de inte är kvar i det hemska tillståndet längre utan sakta men säkert återgår till det normala.

De har kattlådan i sovrummet där de ligger också, har inte varit någon större aktivitet i den men det är inte konstigt eftersom de var fastande innan ingreppet och inte inte fått i sig så mkt än…

Nu hoppas jag bara att allt fortsätter åt rätt håll och att inget ska tillstöta.

hamsternlukas1
3/1/13, 4:45 PM
#191

Obs! Bilden är från igår.

[helenal]
3/1/13, 5:56 PM
#192

190# naw vad fina missar, hur går det med letandet efter hem? hur ser du skillnad på dom för övrigt?=) skönt att dom är på bättrringsvägen och som du säger, bra att dom vilar och inte härjar omkring nu så såret får läka i fred.

kattassen
3/1/13, 6:48 PM
#193

#190 Skönt att de verkar återhämtat sig. Det tar som sagt några dagar och de har säkert ont. Märkligt att du inte fick något smärtstillande. De som ges under operationen täcker oftast endast första dygnet. Men men sa han inget så är det väl bra.

Du vet väl att en katt spinner av smärta också?😕 Den kan alltså spinna när den har ont. Inte bara av välbefinnande.

Men du märker nog skillnaden - det viktigaste är ju allmäntillståndet och att de inte slickar på såret så det blir infekterat.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

hamsternlukas1
3/1/13, 7:02 PM
#194

Har inte varit så aktiv i sökandet eftersom jag dels vill att de ska bli så trygga och "tama" som möjligt och att jag vill "forma" dem så bra som möjligt inför framtiden. Och dels får jag väl erkänna att jag trivs så gott med att ha dem och blivit väldigt väldigt fäst vid dem :(  

Men tanken är att aktivt börja leta snart.Kommer läggas ut bilder på Tigerharens hemsida också.

Men jag vill ju så gärna fortsätta med att hjälpa hemlösa/skygga katter så det bästa är att släppa dessa två som är så enkla och trevliga,och kanske inte lika svårt att finna hem till som för många andra.

Finns ju så många utsatta missar som behöver hjälp och ha nånstans att landa, och jag känner att jag har mycket att erbjuda och bidra med, så det har jag bestämt att jag vill göra.

En dag så kommer jag kunna erbjuda permanent hem för en kanske två katter, det är ju även ekonomin som spelar in tråkigt nog.Och som sagt kan jag ta mammakatt permanent redan nu om vi lyckas få in henne.

Är ju inte så lätt med min hankatt och kattungar dessvärre heller…

I bland har det varit väldigt svårt att se skillnad och jag har tidvis haft halsband på den ena haha

Men Vilja är längre och har något längre svans och liiite annan pälsstruktur och nyans.

Medan Vilda utmärker sig med ett väldigt näpet ansikte/huvud och mindre kropp.

Men det är svårt ibland :) Speciellt när de blivit lika tama nu.

hamsternlukas1
3/1/13, 7:38 PM
#195

#193 Det visste jag faktiskt inte.

Men jag är övertygad om att det var av välbefinnande, jag började klappa precis innan maten och det var då hon började spinna precis som hon alltid gör i vanliga fall :) 

Men bra att veta så jag kan ha det i åtanke.

Glimåker sa att det inte gör något om de slickar lite men självklart ska jag ha koll så det inte blir överdrivet iaf.

Han trodde inte de skulle bry sig så mycket om det, det återstår att se…

Än så länge har de bara slickat sig lite i rumpan och andra ställen men inte på såret så det känns bra.Får se sen när de är piggare.

Hoppas det inte har ont men det är ju svårt att veta :(

De verkar ändå ganska tillfreds, kanske Vilja är något mer låg än Vilda just nu.

För en stund sen hittade jag henne inte, hon hade lämnat sin sovplats i garderoben och till slut hittade jag henne längst in under ett bord i mitt sovrum (i en gammal cykelkorg ,en sån där gammal flätad sort)

Jag tog ur Vilja från korgen iaf och la henne hos Vilda i stället och så fick hon lite mer tonfisk som hon åt med god aptit :)

Kanske bäst att jag snart flyttar de till vardagsrummet där jag ser dem hela tiden men samtidigt så kanske de behöver få vara i fred?, jag tittar ju till dem flera ggr/tim och de sover bara hela tiden.(förutom små förflyttningar då)

Annons:
Roslyn
3/2/13, 12:14 AM
#196

Ja ja de slipper i alla fall tratt. Det är nog det värsta de vet. Bra att du ger dem att äta. Försök blanda ut tonfisken med lite vatten.

hamsternlukas1
3/2/13, 12:28 AM
#197

Ja tratt kan få det friskaste djur att bli (enligt dom själva))döende 😃

Tack för tipset, nu tog tonfisken slut, får köpa ny i morgon. 

Men de äter sitt torrfoder och dricker vatten nu (i små mängder).

De hämtar sig fint, spinner också som de brukar så fort jag rör vid dom ❤️Gått på lådan flera ggr nu också.

Snart är de sina vanliga jag, så skönt för jag saknar det…de har verkligen tagit stor plats i hjärtat…

[helenal]
3/2/13, 12:43 AM
#198

197# ja man fäster sig så enormt lätt också i dom små liven och man önskade man hade både ekonomin och plats åt fler katter än man har.

hamsternlukas1
3/2/13, 11:14 PM
#199

Vill bara säga att allt går framåt och Vilda och Vilja mår gott, inte riktigt som vanligt men om en dag eller två är de nog helt sig själva igen.

Dessa katter är i vanliga fall sådana som kommer springande och möter en vid ytterdörren när man kommer hem och när man vaknar kommer de och kurrar och kelar och följer med in på toa osv. Och pratar ganska mycket…samt är högt och lågt framförallt på kvällstid.

Så ni kanske kan förstå att det känts lite tomt och konstigt de här dagarna, men varje framsteg gör mig varm i hjärteroten :)

Har saknat "dem" så mkt…

Samtidigt är man ju tacksam och glad att detta "bara" är en kastration och inget sjukdomstillstånd eller liknande, men känslomässigt är det ändå svårt att vara oberörd.

Känns väldigt gott att skyggis ställt upp med matning, hon är fantastisk!🌺

Andina
3/2/13, 11:16 PM
#200

🐱❤️🐱

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

kattassen
3/3/13, 8:57 AM
#201

#199 Härligt läsning!

🌺

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

hamsternlukas1
3/4/13, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Älskade Vilda och Vilja.

Varje gång jag tittar på er
Varje ögonblick av bus och tokigheter
Varje stund av spinnande och glada svansar
Varje dag ni jamande möter mig vid ytterdörren
Varje morgon ni kommer springande och följer med in på toaletten
Varje minut jag ser er må så bra och trygga

Tänker jag

Vilken glädje
Vilken lycka
Vilken TUR

Att ni kom till mig
Att jag tog in er från kyla och hemlöshet
Att jag hann före…

…Länsstyrelsen.

Älskade underbara katter
som först var så skeptiska
men ganska snart
tillät mig älska er
och omhulda er med kärlek trygghet och värme.

Varje gång jag ser era glada tillitsfulla ögon 
Och varje gång ni visar viss skygghet och brist på tillit för att sen återigen (!) våga lita på att jag är snäll

Då tänker jag på alla dem andra
som aldrig fick chansen ♥

och undrar

VARFÖR??

Annons:
Lena
3/4/13, 11:21 PM
#203

Så bra du sköter om dem Hamsterlukas! Man ser på bilderna att de trivs och känner av din varma omtanke.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

hamsternlukas1
3/4/13, 11:47 PM
#204

Tack, ja dom är så himla goa, går dock inte att ta upp i knät/famnen för de gillar inte att bli burna eller fasthållna..

Men jag tränar dem på det genom att ta upp dem korta stunder och släppa ner dem ganska direkt innan de hinner protestera.

Om jag fick bestämma skulle jag ha dem i knät eller famnen OFTA men…

Man får respektera och ta hänsyn helt enkelt.

Det roliga i sammanhanget är att jag i alla år upplevt min egen katt som så jädra jobbig och klängig, en riktig knäkatt och vansinnigt tjatig och pratig dessutom…

Jag föredrar nämligen katter som är reserverade och självständiga, det är det jag gillar med katter.Att de stolt går sin egen väg och inte låter sig kommenderas.

(Samtidigt är det just det som är så härligt med katter…att ingen är den andra lik ändå.)

Inte för att jag är kall och kärlekslös men för att jag kanske är lite sån själv, alltså inte så fysisk,och ganska självgående och stark.

Tycker det finns så många sidor och många sätt att visa och uppleva kärlek och värme liksom…

Ganska roligt ändå att jag känner sån längtan efter att få hålla om katterna hårt och krama om dom, när jag egentligen inte är sån själv :)

hamsternlukas1
4/4/13, 1:28 AM
#205

Länge sen jag uppdaterade här…

De som följer oss på fb sidan vet att jag blivit mycket fäst vid Vilda och Vackra, älskar dem vansinnigt mycket och vill aldrig släppa dem ifrån mig :(

Har velat så mycket fram och tillbaka och bestämde för ett tag sen att de nog får stanna för gott.Även om inte ekonomin räcker alls egentligen.

Men sista två veckorna har min gamla katt visat tecken på stor vantrivsel och missnöje, mer än förut…

Tvärtemot mina förhoppningar då jag trodde och hoppades att han skulle "lära" sig tycka om dessa makalöst goa tjejer.

Min katt har inget vidare utvecklat kattspråk och har ju i 14 år levt som ensamkatt, han förstår inte alls flickornas inviter och kärleksbetygelser :(

Mycket ledsamt eftersom jag kände att jag ville få behålla dem för alltid.

Jag har haft ett antal katter genom åren men dessa två är så obeskrivligt goa, kärleksfulla och såna extrema livsnjutare.

Och varje dag, varje minut utvecklas dem och blir bara ännu mer bedårande, helt makalöst fantastiska små flickor och så fulla av kärlek och växande tillit. ❤️

Men jag kan bara inte svika min kattkille, han är också min stora kärlek, min älskade lilla överlevare som gett och ger så mycket av kärlek, ömhet och glädje.

Han mår inte bra och det blir inte bättre som jag hoppades dessvärre.

Är så ledsen och förtvivlad för detta, men ibland räcker inte ren vilja,kärlek och omsorg, det är en tuff insikt…

Satte ut en annons på blocket häromdan och fick i kväll ett mail från en av kattägarna i Högsbo som fått sin lilla katt bragd om livet.

Har följt dessa händelser ganska intensivt och visste redan vem han var vilket känns bra.

Om allt går vägen så känns det ganska tillfredsställande om de dels kan göra gott för mig och jag i min tur kan göra gott för dem i deras fruktansvärda sorg och situation.Vi har haft lite ,mailkontakt där jag beskrivit och berättat väldigt utförligt om tjejerna och hur jag tänker och känner.

I morgon kommer de och hälsar på och sen får vi se hur det känns för alla inblandade.

Så är dagens läge… en annan sak är att jag efter 18 år äntligen fått kontrakt på en lägenhet i Majorna, så nu börjar ett nytt liv för mig :)

Jag har ju velat härifrån i närmare 15 år (lång historia, men vi har haft det ganska tufft genom åren mina barn och jag,många sorger och bedrövelser minst sagt, samt har det varit väldigt mycket att åtgärda i min lägenhet innan jag ens vågade söka efter nytt) så detta är väldigt stort för mig.

En till glad nyhet: Fick sms idag om att mamma äntligen dykt upp i området igen efter månader av bortvaro så allt ser väldigt ljust ut nu!!

hamsternlukas1
4/4/13, 2:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

"mamma katt" alltså 🤪 min egen mamma är ju ständigt i området på gott och ont 😃

MSH
4/4/13, 8:27 AM
#207

Men så trevlig läsning på morgonen! Synd och tråkigt förstås att du inte kan behålla de fina tjejerna för gott. Fast såklart att din äldre herre måste få "bestämma". Håller alla tummar för att flickorna och den nya familjen fattar tycke!

herrynel
4/4/13, 9:33 AM
#208

Vad glad jag blev av att läsa detta!

Förstår dock helt hur du känner med förtvivlan och sorg över att du inte vill släppa iväg dem. 😭
Herr Vinter blev adopterad i somras och jag var så ledsen. Grät jättemycket varje dag i början (men efter tre månader så blev jag kontaktad av dem igen för att han inte fungerade med deras övriga djur och för att han verkade må dåligt i det nya hemmet, så nu bor han hos mig igen). ❤️

Tänk nu om de blir adopterade av någon som känns bra för dig. Då kan du verkligen knäppa alla "vänner" på näsan som tyckte du tagit på dig ett omöjligt projekt. Du har räddat dessa två (och kanske 100 framtida ungar som slipper födas). Du tog in dem och gav dem kärlek, värme, mat och hittade nytt hem åt dem.

Tänk på att de ev kommer hamna i närheten så du kan hälsa på dem, och framförallt -du kan hjälpa andra små missar. Du har ju ett så stort hjärta och jag har tänkt och hoppats på att du skulle kunna hjälpa fler missar i framtiden så som du hjälpt dessa två. Behåller du dessa två så har du ju inte plats för fler akuta hemlösa som behöver din omsorg i framtiden.
Om dina två sötnosar nu får ett gott hem så kan du rädda fler som säkert kommer var lika söta och goa. Och jag tror att vi är ett par stycken som kan tänka oss att hjälpa till lite ekonomiskt då också (mat och sand).
Jag håller tummarna för att det går vägen och hoppas den värsta värken i ditt hjärta lindras av att de kommer till ett bra hem och att du kan rädda fler.

Om 5 år kanske du ser tillbaka på detta och är helt säker på att du tog rätt beslut då du vet att du räddat många andra katter också. 🐱

Stor kram till dig och tack för att du finns! 🌺

Katthemsmatten
4/4/13, 12:55 PM
#209

Hoppas det kommer fungera bra med de intresserade köparna. Glöm inte att framhålla att flickorna måste hållas som innekatter. Det bör inte vara så svårt att motivera om de redan förlorat sin katt pga kattmördaren.

Lycka till med nya lägenheten också! 🌺

Nu hoppas v i bara på beskedet att mamma-katten lyckats gå in i en fälla så det verkligen finns tillfälle att fira. Tummarna är hårt hållna!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
hamsternlukas1
4/4/13, 10:07 PM
#210

Tack alla, besöket idag gick jättebra, väldigt trevliga och fram för allt verkar de vara mycket passande på alla sätt för att bli V & V s nya ägare 🙂 Känns väldigt gott i hjärtat nu.

herrynel
4/4/13, 10:22 PM
#211

Vad skönt att höra! :)

[helenal]
4/4/13, 10:55 PM
#212

210# när skulle dom fatta ett beslut? Blir dom innekatterdå?

hamsternlukas1
4/5/13, 2:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Vi skulle höras av när vi funderat färdigt eller kanske snarare jag…

De sa att de gärna ville ha dem så jag mailade för en stund sen och sa att det kändes bra för mig också…hoppas de inte ångrat sig.

De ska vara innekatter åtminstone till en början, dels pga deras bakgrund och dels tills den där kattmördaren är fast. 

Jag har sagt att de i såfall måste vänjas försiktigt och över en viss tid, tex. i sele till att börja med.

Som det är just nu verkar de inte ens sugna på uteliv faktiskt, snarare tvärtom.

Men är de fortsatt nöjda med att endast vara inomhus så är ju det lika bra att de får fortsätta vara det. 

De bor ju väldigt fint ur ett kattperspektiv med mycket natur och skog utanför.Ganska väl anpassat och skyddat för katter också.

Så länge det inte finns kattmördare lösa i området då :(

Jag litar på att de vet vad de gör, de verkar vara riktigt genuina "kattmänniskor" och har blivit mer än nådigt välinformerade av mig på alla sätt redan :)

MSH
4/5/13, 6:14 PM
#214

Vad glad jag blir, låter lovande;-, håller alla tummar!

hamsternlukas1
4/5/13, 8:49 PM
#215

I morgon flyttar "mina" älskade flickor.

Jag följer med…en stund alltså, tror inte de vill adoptera mig också 😃

De får med sina favvosaker som ett sugrör(Vildas) och en gummigrej som jag fick med doseringssprutan från apoteket som Vackra är helt tokig i hahaha

Och sitt älskade klösträd och filt.

Känns så himla bra och tryggt med dessa goa personer, tror inte jag hade klarat av att släppa iväg dem annars faktiskt.

Det blir en riktig win-win situation också, de gör en god god gärning för mig, flickorna och min älskade gamla kille, och jag känner att jag gör detsamma för dem som drabbats så hårt med en ofattbar sorg.

Tror att Vilda och Vackra kommer ge dem så mycket gott, stor glädje och massor av kärlek, inget som kan ersätta deras förlorade katt men som säkert kan vara en stor tröst.

Så lycklig som de gör mig och så många skratt de ger mig varje dag gör att det känns underbart att lämna dem vidare till människor som dels behöver och förtjänar det och dels uppskattar dem och vill deras absolut bästa så som jag gör.

Så känns det iaf. 

Magkänslan brukar inte svika mig.

Kommer bli många olika känslor i morgon, men ska bli så skönt att kunna lägga allt fokus på min katt som verkligen tappat gnistan.

Han äter dåligt och är allmänt hängig och deppig så blir det ingen förändring under helgen så blir det veterinärbesök i början på veckan.

Hoppas verkligen att det bara är psykiskt och inte något fysiskt fel, han är ju 14 år så kanske kommer krämpor eller annat elände nu :(

hamsternlukas1
8/21/13, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

En liten bild på Vilda och Vackra i sitt nya hem…

De mår kanon och har världens goaste ägare ❤️

Annons:
hamsternlukas1
8/21/13, 2:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

En liten uppdatering om den saknade kattmamman!

Fick i helgen meddelande från en av killarna i affären där kattfamiljen bodde, mamman hade setts i ett närliggande bostadsområde för ca. två månader sen!

Synd att de inte förstår att de skulle hört av sig med en gång bara..Hade ju bett dem höra av sig direkt om de fått syn på henne :(

Som jag har väntat och letat…hade ju fällan stående vid affären ända tills jag flyttade i början av juni.

Han skulle kontakta mig igen med lite närmare uppgifter mm.

Dessvärre har jag tappat kontakt med "skyggis" som hjälpte mig i vintras, har även tappat bort hennes nr sen jag bytt mobil.

Om någon har kontakt med henne eller om du läser här själv så vore det bra om vi kan få kontakt.

Bjuder på en bild till på ungarna i sitt nya hem ❤️

carlas
8/22/13, 11:41 PM
#218

#216 + #217 Vilka underbara bilder! ❤️

Hoppas på hjälpande kontakter också! = putt

KattkoloninBotkyrka
8/23/13, 10:11 AM
#219

Härliga bilder  🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Lena
8/25/13, 3:51 PM
#220

Så härligt att få se kissarna på bild i deras nya hem! Synd att mamman fortfarande verkar vara ute… Vi får hoppas att även hon kan bli infångad och få ett bra kattliv.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Maria P.
8/31/13, 2:27 PM
#221

Underbara bilder på V & V! 🌺
Hoppas att mamman fångas in innan vintern och kommer till ett bra hem.

Upp till toppen
Annons: